|
کدخبر: 47714

علت درخواست مقامات آمریکایی برای بازگشت به برجام چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: دیپلمات‌ها و افسران امریکایی با توجه به انزوای بین‌المللی این کشور و عدم حصول منافع بازگشت امریکا به برجام را از ترامپ درخواست کردند.

گسترش نیوز - مرتضی صفاری نطنزی، در خصوص درخواست پنجاه دیپلمات و افسر امریکایی از دولت امریکا مبنی بر بازگشت به برجام، گفت: خروج امریکا از برجام غیرعاقلانه و غیرمنطقی بود و نه تنها نفعی برای امریکا به همراه نداشت و ایران حاضر به مذاکره مجدد با آنها نشد بلکه امریکا در عرصه بین‌الملل منزوی شد.\

barjam-0303.jpg

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انزوای امریکا قابل ترغیب نیست، اروپایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای بزرگ از ایالات متحده امریکا فاصله گرفتند، شورای امنیت هم با دولت امریکا همراهی نمی‌کند.

وی افزود: این موضوعات سبب شده تا مجموعه کاذرشناسی امریکایی در محافل مختلف، اقدام تراپ را نقد کنند. اینکه تعدادی از دیپلمات‌ها خواهان بازگشت به برجام شدند، مبنی بر احساس تضرر آنها است لذا به دنبال راهکاری هستند تا شرایط بهبود یابد.

صفاری نطنزی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی باید هوشیار باشد تا در صورت بیان درخواست امریکا برای بازگشت به برجام، اهداف آنها را واکاوی کنند تا به موجب این درخواست اهداف دیگر خود را جامه عمل نپوشانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: دیپلمات‌های امریکایی از سوی دیگر به این باور رسیدند که جمهوری اسلامی کشوری متعهد و پایبند به اصول و قراردادهای بین‌المللی است.

بیش از ۵۰ افسر بازنشسته و دیپلمات سابق امریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ ضمن تاکید بر فواید برجام برای امریکا، از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند که شرایط را برای بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های امریکا علیه ایران فراهم کند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها