|
کدخبر: 47679

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

تفکر اصفهان ستیزی در مجلس و دولت حاکم شده است

نماینده مردم فلاورجان و رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در سالهای اخیر نوعی تفکر اصفهان ستیزی در مجلس و دولت حاکم شده است.

گسترش نیوز - حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی بازرگانی در گردهمایی پایان سال اعضای پارلمان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان که عصر امروز در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده بود در سخنانی به اهمیت جایگاه هیات نمایندگان در توسعه و پیشرفت استان پرداخت و گفت: با اتحاد و همدلی و هم افزایی میان هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و نمایندگان مجلس و مدیران استان، قادر خواهیم بود بر مشکلات و عقب ماندگی ها فائق آییم.

esfahan06.jpg

موسوی بازرگانی افزود: حقیقتا در سالهای اخیر حقوق مردم اصفهان به نوعی نا دبده گرفته شده است.

وی افزود: یک نوع نگاه و تفکر اصفهان ستیزی در دولت و مجلس وجود دارد که به همین دلیل نتوانستیم به خواسته های مردم و فعالان اقتصادی بویزه در بهبود شرایط اقتصادیرمردم ، بهبود فصای کسب و کار و رونق اقتصادی گشایشی داشته باشیم.

لارگانی با بیان این مهم که استباط این شرایط را مدیران استان خودمان برای مسوولان عالیرتبه ایجاد کردند افزود: وقتی میهمان عالیرتبه ، وزیری یا مقام مسوولی به اصفهان سفر می کند ما فقط مسیر فرودگاه به هتل عباسی و چهارباغ را برایشان ترسیم می کنیم. وقتی آنها فقط این محدوده را می بینند می گویند اصفهان بهشت است.

وی خطاب به فعالان اقتصادی گفت: بسیاری از مدیران عالی کشور فقط توانمندیهای استان را دیده اند و با کمبود ها و ناهنجاری های استان نا آشنا هستند که این نتیجه عملکرد مدیران ما در استان است که این نگاه را برای مسوولین و نمایندگان مجلس ایجاد کرده اند.

رییس مجمع نمایندگان استان افزود: برای مقابله با تفکر اصفهان ستیزی در مجلس و دولت بابد با هم افزایی و وحدت و اتحاد میان منتخبان پارلمان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استان، برای آگاه سازی از واقعیات استان و معرفی محرومیت ها و کمبودها تلاش کنیم.

وی افزود: برخی لکه های محرومیت در استان اصفهان برای بسیاری نمایندگان کشور باور کردنی نیست چون فقط چهار باغ را دیده اند.

وی با تبریک به منتخبان جدید اتاق بازرگانی اصفهان گفت: افزاد باسابقه و افراد جدید در اتاق بازرگانی در کنار نمایندگان مجلس و مدیران با اتحاد و انسجام می توانند به یک صدای واحد برای توسعه اصفهان تبدیل شوند و نمونه ان در استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان بود که ۱۹ نماینده از ۲۰ نماینده استان به معنای واقعی و نه برای شانتاژ خبری استعفا دادند و زمانی که دولت سامانه دوم تامین آب و ستاد احیای زاینده رود را در بودجه ۹۸ گذاشت به صحن و کمیسیون ها بازگشتیم.

وی از اصفهان بعنوان استان مدیر پرور نام برو و گفت : ما در مقطعی ۱۲ وزیر در کابینه داشتیم. حتی در دولت دوازدهم ۶ وزیر اصفهانی در دولت بود ولی بدلیل عدم اتحاد نتوانستیم از حق اصفهان دفاع کنیم.

لارگانی افزود: حقیقتا ضربه سنگبن دولت‌ها در حذف رقیب در شروع کار دولت ها بزرگترین ضربه را به نظام ما زده است. اینکه اصولگراها در صدد حذف اصلاح طلبان و اصلاح طلبان در صدد حذف اصولگرایان باشند بزرگترین آسیب را به مردم و زندگی مردم و اقتصاد کشور وارد کرده است .

وی ادامه داد: این نگاه تا آنجا پیش رفته که گاهی شاهد هستیم در مجلس که فردی اذعان می کند که طرح فلان نماینده بسیار عالی است ولی چون در جناح ما نیست رای نمی دهیم و این بدترین درد برای کشور است.

لارگانی در ادامه به اقدامات خوب نتیجه اتحاد و همدلی اصفهانی ها بویژه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و طرح های عمران شهری اشاره کرد وگفت: بسیاری از مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اصفهان بعنوان الگو در کشور در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به احداث خیابان دوطبقه امام خمینی ره گفت: در زمان افتتاح پروژه هیچ فردی به دکتر لاریجانی نگفت که این پروژه عظیم بدون اعتبار دولتی و با پول مردم و توسط شهرداری ساخته شده و آن هنگام نمایندگان مجلس می گفتند، چرا اعتبارات فقط در اصفهان هزینه میشود.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: سالیانه 8500 میلیارد تومان مالیات مردم اصفهان به خزلنه دولت پرداخت می کنند و علاوه بران به شهرداری هم برای این پروژه ها کمک می کنند.که امکانات شهری را افزایش دهد. موسوی بازرگانی افزود: اصفهان بودجه 11 استان را تامین می کند.

وی ادامه داد: وقتی اب رابنده رود جاری باشد.گردشگر می اید و وقتی زاینده رود خسک باشد اصفهان خالی از سکنه می شود که دیگر ارزشی ندارد.

وی از زاینده رود جاری، قطار سریع السیر اصفهان تهران و فرودگاه بعنوان زیرساخت های اصلی توسعه اصفهان نام برد که باید مد نظر مدیران و پارلمان بخش خصوصی و مجلس باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها