|
کدخبر: 47272

پیشنهاد یک نماینده برای افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارگران

نماینده سیرجان در مجلس گفت: شورای حقوق و دستمزد در تعیین حقوق کارگران منافع این قشر و کارفرمایان را به طور مساوی در نظر گیرد.

گسترش نیوز - شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تورم و افزایش چند برابری نرخ کالا‌ها، گفت: با توجه افزایش تورم حقوق کارگران که عمدتا از اقشار ضعیف هستند، حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان در سال آینده افزایش پیدا کند تا حدی بتواند کسری درآمد آنها نسبت به تورم را جبران کند.

kargar1.jpg

وی افزود: در حالی که شورای حقوق و دستمزد در حال بررسی حقوق کارگران برای سال آینده است لازم است تا به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که کارگران در سال آینده کمتر تحت فشار قرار گیرند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: البته تولیدگران و بخش خصوصی نیز به دلیل شرایط اقتصادی تحت فشار هستند و دولت باید سهم تولید از هدفمندی یارانه را پراخت کند تا این بخش نیز تحت فشار نگیرد.

حسن‌پور تاکید کرد: بخش خصوصی و تولید پیشران اقتصاد هستند لذا افزایش حقوق‌ها نباید به گونه‌ای باشد که آنها تحت فشار قرار گیرند و کارگاره‌ها تولید تعطیل شود؛ بنابراین شورای حقوق و دستمزد هم منافع تولید‌کننده و هم کارگران را در نظر گیرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها