|
کدخبر: 45748

شورای امنیت: همه کشورها باید با ایران همکاری کنند

شورای امنیت سازمان ملل متحد حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آنها با دولت ایران همکاری کنند.

گسترش نیوز ، شورای امنیت سازمان ملل متحد حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آنها با دولت ایران همکاری کنند.

shoraiamniat.jpg

در بیانیه روز پنج شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت حملات تروریستی شوم و بزدلانه را که در ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و به کشته شدن ۲۷ نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر منجر شد، محکوم می‌کنند.

۱۵ عضو شورای امنیت عمیق‌ترین همدردی و تسلیت را به خانواده قربانیان و دولت ایران ابراز کردند و آرزوی بهبود سریع و کامل مجروحان شدند.

در بیانیه شورای امنیت افزوده شده است: اعضای شورای امنیت دوباره تایید می‌کنند تروریسم در تمام اشکال آن یکی از جدی‌ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه‌گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی باید پاسخگو شده و به‌دست عدالت سپرده شوند. از همه کشورها هم می‌خواهیم به موجب وظایف خود تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، به طور فعال با دولت ایران و سایر مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هرگونه اقدامات تروریستی در هر کجا و هر زمان را صرف نظر از انگیزه‌های آنها، جنایت توجیه ناپذیر دانست و تصریح کرد: همه کشورها باید با هر وسیله‌ای بر اساس منشور ملل متحد و سایر وظایف خود تحت قوانین بین‌المللی از جمله قوانین بین‌المللی حقوق بشر، قوانین بین‌المللی پناهندگان و قوانین بین‌المللی بشردوستانه با تهدیدات صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی مقابله کنند.

منبع: العالم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها