|
کدخبر: 43482

دلایل سفر ظریف به عراق

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برنامه‌های سفر وزیر خارجه کشورمان به عراق را اعلام کرد.

گسترش‌نیوز : سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در بیانیه‌ای در رابطه با سفر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به عراق اعلام کرد: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) به همراه بیش از ۳۰ شخصیت سیاسی و اقتصادی به عراق می‌رود. وی امروز ساعت ۳ بعد ازظهر به محض رسیدن به عراق با همتای عراقی خود دیدار می‌کند.

در این بیانیه آمده است: محمد جواد ظریف صبح روز دوشنبه با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار می‌کند. وی ساعت ۳ بعدازظهر همان روز در یک سمینار اقتصادی که قرار است در سالن غرناطه در هتل منصور میلیا برگزار شود، شرکت می‌کند. این سمینار با مشارکت تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی و عراقی و به ریاست وزیر تجارت عراق برگزار می‌شود و محمد جواد ظریف نیز سخنرانی خواهد کرد.

در ادامه برنامه سفر ظریف به عراق آمده است: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دوشنبه شب با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار می‌کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد: وزیر خارجه ایران صبح روز سه شنبه عازم اربیل خواهد شد تا علاوه بر دیدار با مسئولان کردستان عراق در دومین سمینار اقتصادی که میان تاجران ایرانی و کردستانی برگزار می‌شود شرکت کند. وی ظهر سه‌شنبه به سوی سلیمانیه خواهد رفت تا با رهبران کرد دیدار کند.

در پایان این بیانیه آمده است: ظریف بعد از سفر به اقلیم کردستان عراق صبح روز چهارشنبه عازم کربلا خواهد شد تا در سومین سمینار اقتصادی که میان سرمایه‌گذاران ایرانی و عراقی برگزار می‌شود شرکت کند. وزیر خارجه ایران پس از پایان این سمینار به نجف می‌رود و روز پنجشنبه به ایران بازمی گردد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه دیروز(شنبه) اعلام کرد که محمد جواد ظریف فردا یکشنبه در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عازم عراق خواهد شد.

وی گفت: مدیران ارشد ده‌ها شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی خواهند کرد.

قاسمی دیدار با مقامات بلندپایه عراقی و شرکت در همایش تجاری مشترک تجار دو کشور در چند شهر عراق به ویژه کربلا و سلیمانیه را از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر مهم منطقه‌ای برشمرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها