|
کدخبر: 43324

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

عدالت اجتماعی نقطه قوت لایحه بودجه ۹۸ است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به معیشت مردم و عدالت اجتماعی نقطه قوت لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸ دولت است که نسبت به بودجه ۹۷ از شفافیت بیشتری برخوردار است.

گسترش‌نیوز : محمد باقر سعادت روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود: تلاش شده در بودجه ۹۸ عدالت اجتماعی برای قشر آسیب پذیر و کم درآمد به خوبی رعایت شود.

وی یادآورشد: در لایحه بودجه ۹۸ به طور تقریبی ۱۴میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری اختصاص یافته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: باتوجه به تورم موجود و احتمال افزایش آن به نظر می‌رسد رقم پیش‌بینی شده برای تامین کالاهای اساسی و ضروری کافی نیست.

سعادت گفت: لایحه بودجه در کمیسیون‌ها بررسی و پس از آن به کمیسیون تلفیق و به صحن مجلس می‌آید و با بررسی‌های موشکافانه انتظار می‌رود اصلاحاتی در آن به وجود آید.

وی اضافه کرد: افزایش حقوق و دستمزد به صورت میانگین در لایحه بودجه ۹۸، ۲۰ درصد تعیین شده و به‌صورت پلکانی انجام می‌شود براین اساس کسانی که حقوق آنها بالاتراست افزایش کمتر و کسانی که حقوق پایین تری دارند افزایش بیشتری می‌یابد.

سعادت گفت: این روند خود بیانگر نوعی عدالت است که تلاش شده در لایحه بودجه ۹۸ رعایت شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند این میزان افزایش حقوق و دستمزد با توجه به تورم موجود سازگار نیست اما بالاخره بودجه کشور سقفی دارد و دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف باید از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در راستای تامین حقوق و دستمزد اگر منابع و درآمد آن بیشتر بود به طور یقین باید حقوق و دستمزد افزایش بیشتری پیدا می‌کرد اما چون منابع بیش از این جواب نمی‌دهد با این روند افزایش پلکانی عدالت به نحوی رعایت شده است.

سعادت گفت: افزایش ۸۰درصدی بودجه محیط‌زیست و ۱۸درصدی نهادهای نظامی نیز از نقاط قوت لایحه بودجه ۹۸ است که به خوبی به آنها پرداخته شده است.

وی افزود: بودجه نهادهای نظامی در لایحه پیشنهادی دولت به هیچ وجه کاهش نیافته است و نسبت به سال ۹۷، از افزایش ۱۸درصدی برخوردار است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رفت در لایحه بودجه ۹۸ بودجه فرهنگی مقدار بیشتری افزایش می‌یافت که انتظار می‌رود در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق تغییر و اصلاحاتی در این بخش انجام شود.

سعادت یادآورشد: شفافیت و انضباط بودجه‌ای در لایحه بودجه ۹۸دولت لحاظ شده است و توجه ویژه‌ای نیز به آموزش و آموزش عالی و فرهنگی انجام شده طوری که بودجه نوسازی مدارس که از مطالبات عمومی جامعه است ۱۱۸درصد رشد نشان می‌دهد.

وی پایداری در برابر تحریم‌ها را از دیگر نقاط قوت لایحه پیشنهادی دولت ذکر کرد و گفت: بودجه ۹۸ براساس تحریم‌های ظالمانه‌ای که امریکا بر ملت ایران روا داشته تنظیم شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه ویژه به اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی برای پاسخ به نیاز جویندگان کار و تولید

که زمینه ساز رونق اقتصادی است نیز در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۹۸ مد نظر قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر