|
کدخبر: 43303

ظریف: اروپا به وعده خود عمل نکرد

وزیر خارجه ایران در جریان دیدار خود از هند گفت: اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

گسترش نیوز - «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران که برای دیدار با مقامات هندی در این کشور به سر می‌برد، در گفتگو با شبکه خبری «ان‌دی‌تی‌وی» ضمن تاکید بر روابط تاریخی و عمیق ایران و هند، فشارهای آمریکا بر مقامات هندی بدلیل رابطه با ایران را به منزله نقض قوانین بین‌المللی اعلام کرد.

zarif-23.jpg

وزیرخارجه ایران اظهار داشت: روابط ما با هند منحصر به مسائل اقتصادی نیست، بلکه ما نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای مشترکی از جمله در افغانستان و در حوزه خلیج فارس داریم.

ظریف همچنین به این مسئله نیز اشاره کرد که به خاطر فشارهای آمریکا، اقدامات اروپایی‌ها که قرار بود در راستای وظایف آنها در زمینه برجام و همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل (۲۲۳۱) انجام شوند، تحقق نیافت و آنها وعده‌های کلامی دادند اما متاسفانه این وعده‌ها را عملی نکردند.

محمدجواد ظریف در عین حال افزود: ما با دیگر کشورها اقداماتمان را پیش برده‌ایم، به ویژه در رابطه با شرکای سنتی‌مان، کشورهای همسایه‌مان عراق افغانستان، ترکیه، روسیه و همچنین با چین و هند و دیگر کشورهای آسیایی.

وزیرخارجه ایران همچنین در ارتباط با نحوه مقابله ایران و هند با فشارهای آمریکا گفت: بخش‌های خصوصی دو کشور قادر به یافتن راه‌ برای دور زدن این اقدامات غیرقانونی آمریکا خواهند بود، اگرچه می‌دانیم که اقدامات آمریکا، اقدامات غیرقانونی هستند و اینطور نیست که ما بخواهیم قانون را بشکنیم بلکه حداکثر تلاش ما برای پرهیز و دور شدن از قلدری (آمریکا) است.»

منبع: مهر

ارسال نظر