|
کدخبر: 43223

اولین واکنش ظریف به تصمیم‌های ضدایرانی اروپا

وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعاها و اقدامات اخیر کشورهای اروپایی نوشت: اتهام‌پراکنی علیه ایران، کشورهای اروپایی را از مسئولیت اسکان به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند.

گسترش نیوز - «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به تصمیم کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران واکنش نشان داد.

zarif58.jpg

ظریف در توئیترش نوشت: اروپایی‌ها از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین- گروهی که ۱۲۰۰۰ ایرانی را به قتل رساند و به صدام برای جنایت علیه کردهای عراق کمک کرد- و تروریست‌های دیگری پناه می‌دهند که قتل ایرانی‌های بی‌گناه را از اروپا صحنه گردانی می‌کنند. اتهام‌پراکنی علیه ایران، اروپا را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند.»

اتحادیه اروپا که مدعی تلاش برای حفظ برجام است امروز اولین دور تحریم‌ها علیه ایران را بعد از اجرایی شدن این توافق در سال ۲۰۱۴ اعمال کرد. این تحریم‌ها بر پایه ادعاهایی اعمال شد که دانمارک علیه ایران مطرح کرده است. پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. ایران قویاً این ادعا را تکذیب کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر