|
کدخبر: 42652

بررسی جزئیات بودجه ۹۸ کشاورزی در دستور کار کمیسیون

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: از لایحه‌ بودجه ۹۸ حدود۲۱۰۰میلیارد تومان به بخش کشاورزی (با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۹۷) اختصاص داده شده است. جزئیات این لایحه از ۱۵ دی ماه به مدت یک هفته در کمیسیون مورد بررسی خواهد گرفت.

گسترش نیوز - نورمحمد تربتی نژاد،سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: موضوع جلسه امروز بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ بود.

rohani-bodje-majles.jpg

وی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهشهای مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست و دیوان محاسبات در جلسه امروز اظهار کرد: سیاستگذاری‌های بودجه ۹۸ مبتنی است بر حمایت از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی، حمایت از تولید، اشتغال و افزایش سهم بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی، توجه به حوزه علم و فرهنگ، افزایش شفافیت و انضباط بودجه و افزایش پایداری بودجه در مقابل شرکتها است. سخنگوی کمیسیون کشاورزی افزود: ۶۲ هزارمیلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال اختصاص داده شده است همچنین توافقنامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشاورزی برای اشتعال ۶۰ هزار شغل توسط وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است. وی از اختصاص حدود ۲۱۰۰میلیارد تومانی به بخش کشاورزی( با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۹۷) برای حمایت از ۸ محصول اساسی، توسعه باغات اراضی شیب دار، انتقال آب، واکسیناسیون دام، بیمه محصولات کشاورزی؛ اختصاص ۴هزار میلیار تومانی برای تامین و توزیع آب غیر آب شرب شهری ( با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال ۹۷) و همچنین اختصاص ۲۷۸ میلیارد تومانی اعتبار تملک دارایی به بخش محیط زیست( با ۸۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۷) خبر داد. تربتی نژاد در پایان گفت: بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۸ در بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی از روز شنبه ۱۵ دی ماه بمدت یک هفته در جلسات کمیسیون کشاورزی انجام خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها