|
کدخبر: 41562

حاشیه‌های امروز (۲۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی صبح امروز (۲۵ آذر ۱۳۹۷) جلسه علنی خود را بدون بررسی لایحه بودجه ۹۸ توسط رییس‌جمهوری آغاز کرد.

گسترش نیوز: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

majles-1608.jpg

* پیش از این قرار بود لایحه بودجه ۹۸ صبح روز یکشنبه توسط رییس‌جمهوری در صحن علنی ارایه شود اما در لحظات آخر دستور کار مجلس تغییر کرد.

* به گفته بهروز نعمتی نماینده مجلس شورای اسلامی، هنوز زمان دقیق ارایه بودجه ۹۸ مشخص نیست.

* جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۱۷ نماینده آغاز شد.

*تمامی نمایندگان استان اصفهان در این جلسه غایب بودند که گفته می شود این غیبت به دلیل استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهانی است. نمایندگان اصفهان حدود ۱۰ روز پیش در اعتراض به حذف بودجه تامین آب شرب استان به طور دسته جمعی از سمت خود استعفاء دادند. آنها اعلام کرده بودند که از زمان ارائه این استعفاء در صحن مجلس و کمیسیون های تخصصی آن حضور نخواهند یافت.

*بررسی لایحه نحوه استفاده نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) - طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم و بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو دردستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

*همچنین در ادامه این جلسه دو نماینده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسش‌هایی را مطرح کردند.

* یکی از نمایندگان با اعتراض به غیبت دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان درخواست رسیدگی فوری به استعفای دسته جمعی آنان را کرد. این تقاضا با هیاهوی نمایندگان مواجه شد. در نهایت علی لاریجانی گفت: به زودی استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان در هیات رییسه بررسی می‌شود.

* ماده های یکم تا ششم به جز ماه چهارم در لایحه نحوه استفاده نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) به تصویب نمایندگان رسید.

* دو ساعت پس ز شروع جلسه علنی لاریجانی صحن علنی را ترک کرد و جای خود را به مسعود پزشکیان داد.

* سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و رشاد اسلامی برای پاسخگویی به پرسشهای نمایندگان به مجلس آمد. (پاسخ صالحی به پرسش‌های مطرح شده را از اینجا ببینید)

* یکی دیگر از نمایندگان با انتقاد از انتصاب‌های خویشاندی در وزارتخانه‌ها گفت: بعد از اجرای قانون ممانعت به کار گیری بازنشستگان، آقایان رفتند و آقازادگان آمدند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها