|
کدخبر: 35016

۱۲ تخلف شهرداریِ قالیباف، روی میز قوه قضائیه

عضو شورای شهر تهران گفت: ۱۲ پرونده‌ تخلف در مدیریت شهری محمدباقر قالیباف به قوه قضائیه ارسال شده که در حال بررسی است.

گسترش نیوز: محمدعلی نجفی (شهردار سابق تهران) در صد روز اول حضور خود در شهرداری تهران، براساس مصوبه شورای شهر، سندی با عنوان «تحویل و تحول در شهرداری تهران» تهیه کرد. او در جریان تهیه‌ی این سند، ۱۲ مورد از تخلفات شهرداری تهران را طی نامه‌ای به قوه قضائیه ارسال کرد، اما هرگز محتوای این دوازده پرونده را توضیح نداد.

تاکنون فقط چند مورد از این ۱۲ پرونده مشخص شده است. تخلفاتِ صندوق ذخیره کارکنان شهرداری و واگذاری غیرقانونی املاک نیز جزوی از این ۱۲ پرونده هستند.

محمود میرلوحی (عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر) به جزییات جدیدی در خصوص ۱۲ نامه‌ای که توسط نجفی به قوه قضاییه ارسال شده است، اشاره کرد. وی با بیان اینکه یکی از نامه‌ها به تخلفات یکی از مدیران در بدنه شهرداری مربوط می‌شود، گفت: یکی از نامه‌های ارسال شده به قوه قضاییه مربوط به یکی از مدیران در شهرداری تهران است. این مدیر طی یک نامه‌؛ زمینی را به خودش واگذار کرده و از آن سو دوباره خودش به عنوان پذیرنده، آن را امضا کرده است.

وی با اشاره به اظهارات محمدعلی نجفی (شهردار سابق تهران) درصحن شورای شهر در خصوص هزینه‌کردهای میلیاردی شهرداری تهران در جریان انتخاباتِ ریاست جمهوری، افزود: یکی دیگر از پرونده‌ها به هزینه‌هایی اختصاص دارد که از جیب شهرداری برای انتخابات پرداخت شد و آقای نجفی هم بخشی از آن را در صحن شورا مطرح کرد.

میرلوحی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پرونده‌ها هم مربوط به تخلفات فرزند یکی از مقامات سابق ارشد شهرداری است. متاسفانه درخصوص تخلف حساسیت‌زدایی شده است و مهم این است که مردم بدانند ما تمرکز خود را روی تخلفات گذاشته‌ایم.

میرلوحی با تاکید بر اینکه شورای شهر؛ اموال مردم را پس خواهد گرفت، افزود: آمار املاک واگذار شده از ۱۳۰۰ تا بیشتر شده است، اما خوشبختانه تعداد املاک برگشتی روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده شهر آفتاب هم جزوی از ۱۲ پرونده است، یا خیر؟ گفت: شهرآفتاب جزو آن ۱۲ نامه‌ای که آقای نجفی به قوه قضائیه ارسال کرد، قرار ندارد. سرمایه‌گذاری قابل توجهی در شهر آفتاب صورت گرفته است. درحقیقت تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) زمین‌های اطراف حرم امام خمینی را در اختیار دارد و شهرداری این زمین را از حرم خریداری کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیت حرم امام خمینی (ره) نیز فعالیت اقتصادی می‌کند و از مالیات معاف است؟ جواب مثبت داده و افزود: البته هیات مدیره جدید شهر آفتاب تلاش زیادی برای راه‌اندازی مجموعه کرده است. اما درآمدش به ۲۰ میلیارد می‌رسد که رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی‌شود. چندین هزار میلیارد تومان برای ساخت شهر آفتاب سرمایه‌گذاری شده است و اما فقط از ۱۰ درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود.

منبع: جماران

ارسال نظر