|
کدخبر: 32563

شهردار تهران مشخص شد+ جزییات

سیدمحمدعلی افشانی با ۱۹رای به عنوان شهردار جدید تهران، از سوی شورای شهر تهران انتخاب شد.

گسترش نیوز: سیدمحمدعلی افشانی با ۱۹رای به عنوان شهردار جدید تهران، از سوی شورای شهر تهران انتخاب شد. البته دقایقی پیش ازشروع صحن علنی اعضای شورای شهر در رای گیری استمزاجی با اکثریت آرا سید محمدعلی افشانی رابه عنوان شهردار انتخاب کردند. در میان نامزدهای نهایی شهرداری تهران نام محمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم به چشم می‌خورد. پیش از این افشانی با ۱۵ رای و حسینی مکارم با ۱۱ رای شورای شهر به مرحله نامزدی نهایی رسیده بودند.

محمدعلی افشانی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی پیش از این معاون سابق وزیر آموزش و پرورش، رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان بود.

afshanima.jpg

افشانی درحال‌حاضر رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور است. وی در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی پست شهرداری تهران گفت: "شهر زیست پذیر ؛ شهروند مشارکت پذیر" عنوان برنامه‌های من برای تصدی شهرداری تهران است؛ چرا که معتقدم به دنبال شهری هستیم که برای همه شهروندان دسترس پذیر باشد و بتوانیم ارتباط بین گذشته و آینده را در آن برقرار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های شهر تهران بافت‌های فرسوده است افزود: برخی ساختمان‌های تهران ممکن بود صدها سال قدمت داشته باشند؛ اما همگی آنها دارای حیاط نور و زندگی بودند؛ اما در دهه‌های گذشته در کنار این ساختمان‌ها برج‌های بلندی ساخته شد که نور و زندگی را از این ساختمان‌ها سلب می‌کرد و به این ترتیب حقوق ساکنان این بناها ضایع شد. نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری به عنوان اولویت خاص باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات فراوانی هزینه شود تا ساختمان‌ها ساخته شود. کنترل و نظارت دقیقی بر روی ساخت ساختمان‌ها وجود ندارد و شهرداری باید در حوزه قانون نسبت به این موارد به صورت موثر اقدام نماید. باید برای پروژه‌هایی که در حال ساخت است شناسنامه فنی ساختمان صادر شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود موضوع صدور شناسنامه فنی ساختمان‌ها است که می‌تواند در هنگام حوادث بسیار تاثیر‌گذار باشد. بی‌تردید صیانت و حفاظت از باغات یک ضرورت به شمار می‌رود برای تهرانی که درختان چندصد ساله آن امروز به روش‌های مختلف خشک شده‌اند.

ارسال نظر