|
کدخبر: 31236

آخوندی: پوزش خواستن از مردم برای هر مسئولی افتخار است

وزیر راه و شهرسازی در سومین جلسه استیضاح خود در صحن علنی مجلس گفت: بسیار خرسندم که نمایندگان مجلس از مسئولان پاسخ می خواهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، عباس آخوندی بیان کرد: آغاز طرح موضوع استیضاح به علت سقوط هواپیما در منطقه دنا بود که وظیفه خود می دانم از همه ملت عزیز پوزش بخواهم.

وی افزود: باید دانست که چرا تاب آوری حمل و نقل ایران در حوادث این قدر ضعیف است. بی شک حوادث اخیر نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده است. چرا که ایمنی، رفاه و آسایش برای مردم مهمترین امر است. بنده به دنبال فرافکنی نیستم. لذا از هر گونه رنج و زحمتی که برای مردم پیش آمده پوزش می خواهم.

آخوندی گفت: بی گمان کار هیچ دستگاه اجرایی بی کاستی نیست و پوزش خواستن از مردم برای هر مسئولی افتخار است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ‌حمل و نقل یک سیستم بسیار پیچیده و باز است که میلیون ها نفر در آن ایفای نقش می کنند. سازمان های امدادی، پلیس و ... همه در گیر بحث حمل و نقل ایمن هستیم. بنابراین وقتی از سانحه صحبت می‌کنیم به مجموعه این عوامل اشاره داریم. وظیفه ما این است که فرآیندی نگاه کنیم و اطلاعات را بدون کاستی به مردم ارائه دهیم و من هر دوی این کارها را انجام می دهم.

وی در توضیح شرایط روزهای برفی تهران گفت: در حوزه تهران ۳۲ سانت برف در مهر آباد و در فرودگاه امام ۷۰ سانت برف داشتیم. شما در این دو ماه گذشته آمار کشور های دیگر را مشاهده کردید. ۲۵ حادثه در این دو ماه در کشور های اروپایی و امریکایی داشتیم با برفی کمتر از برف ما و سرمایی کمتر از این، لغو صدها پرواز در فرودگاههای مختلف جهان واقع شد. تمام قطارها از حرکت ایستادند و چندین روز تعطیل شدند.من نمی گویم کار خوبی است که این اتفاق رخ دهد اما ببینیم که می شد کاری بشود و همکاران ما انجام ندادند و یا این که تاب آوری را باید افزایش دهیم؟

آخوندی گفت: نمی خواهم توجیه کنم. اما آیا می شد اقداماتی بهتر کرد؟ حتما می شد با آموزش و سرمایه گذاری بیشتر بهتر عمل کرد که با شما صحبت می کنیم که چطور می توان در راهها، دریا، هوا و ریل ها کمتر دچار سانحه شویم.

وی ادامه داد:طول راه های منتهی به تهران ۹۰۰ کیلومتر است که نیاز به حداقل ۵۰۰ نفر نیروی انسانی و ۲۰۰ دستگاه برف روب و نمک پاش است. این در حالی است که کل دستگاه برف روب ما کمتر از ۵۰ تا است که عمر بالایی دارند. معلوم است که کاستی وجود دارد.

آخوندی گفت: راه های زیادی در طول سال افتتاح می شود. امروز ۲۱۷ کیلومتر راه داریم. کل اعتبار ما دو هزار میلیارد تومان است که بسیار کمتر از اعتباری است که برای رسیدگی به امور محوله نیاز داریم. همه ما دوست داریم که بهترین وضیعیت را داشته باشیم اما آیا امکانش را داریم؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها