|
کدخبر: 13003

قدرت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

نسرین طاهری‌پور/ کارشناس بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

تا چند سال پیش بسیاری از صاحبان کسب و کار برای تبلیغ محصولات خود به تبلیغات شهری در قالب بیلبورد و پوستر یا تبلیغات ویدئویی بر بستر رسانه ملی بسنده می‌کردند، اما با ظهور شبکه‌های اجتماعی و افزایش قدرت و محبوبیت این شبکه‌ها در میان مردم، معادلات در دنیای بازاریابی نیز تغییر کرد.

درحال‌حاضر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با استقبال زیادی از سوی شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار مواجه شده است. چرا که به دلیل نفوذ بالای شبکه‌های اجتماعی در میان مردم، تبلیغ در این فضا به سرعت اثرگذاری خود را نشان می‌دهد و به جذب مشتری و فروش محصول منجر خواهد شد. علاوه بر این از آنجایی که مشتری در این فضا می‌تواند با ارائه نظرات خود در لحظه باعث جلب نظر سایر کاربران شود، شرکت‌ها وقت و هزینه بیشتری را برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند.

به عنوان نمونه تلگرام یکی از شبکه‌های ارتباطی پرقدرت به شمار می‌آید که در زمینه جذب مخاطب در ایران قوی عمل کرده است. در این شبکه ارتباطی همه افراد از همه گروه‌ها به فعالیت می‌پردازند و به همین دلیل هم بسیاری از کسب و کارها ترجیح می‌دهند به جای سرمایه‌گذاری و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دیگر، در این فضا به بازاریابی محصولات خود بپردازند. آنچه این شبکه را از سایر شبکه‌های اجتماعی متمایز کرده، این است که بازاریاب‌ها در تلگرام هیچ محدودیتی برای ارائه محتوای متنی، صوتی و حتی تصویری ندارند و به سرعت هم می‌توانند نتیجه تبلیغات خود را مشاهده کنند.

این در حالی است که باقی شبکه‌های اجتماعی مجازی به طور معمول گروه‌های سنی خاصی را می‌پذیرند و در صورتی که یک کسب و کار به دنبال دریافت نظر موافق همه مردم باشد، به وسیله فعالیت در سایر شبکه‌ها مانند فیسبوک و لینکدین به موفقیت چندانی دست نخواهد یافت، چرا که این شبکه‌ها در جذب مخاطبانی از گروه‌های سنی و اجتماعی خاص موفق بوده‌اند. نباید فراموش کرد که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی که با نام سوشیال مارکتینگ شناخته می‌شود، درحال‌حاضر یکی از اصول مهم در رونق بازار فروش است و در صورت نادیده گرفته شدن می‌تواند به شکست محصول و در ادامه شکست کسب و کار منجر شود.

ارسال نظر