|
کدخبر: 52801

اختصاصی گسترش‌نیوز:

ابتکار هندی‌ها برای حمایت از حیوانات آسیب‌دیده

هندی‌ها برای طبیعت و همه مخلوقات آن احترام قائل هستند به همین خاطر بازار گروه‌هایی که در زمینه محیط‌زیست و به‌ویژه حمایت از حیوانات فعالیت می‌کنند پررونق است.

گسترش‌نیوز: ممکن است برای شما سوال باشد که این قبیل گروه‌ها چطور هزینه فعالیت‌های خود را تامین می‌کنند؟ در اینجا می‌خواهیم شما را با یک مرکز مهم حمایت از حیوانات و ابتکار جالبی که به خرج‌ داده است آشنا کنیم. گروه‌های حمایت از حیوانات کشورمان هم با استفاده از این روش ساده می‌توانند به یک منبع مالی پایدار دست یابند. اسم این موسسه animal aid (کمک به حیوانات) است. موسسه یک درمانگاه پزشکی دارد و به حیوانات مجروح، آسیب‌دیده یا مریض کمک می‌کنند. موسسه می‌‌خواهد حیوانات خیابانی را از درد و رنج نجات دهد. فلسفه این گروه آن است که حیوانات هم درست به‌اندازه ما انسان‌ها، حق شادی و لذت بردن از زندگی را دارند.

ANIMALREXSCUE.jpg

کسانی که در شهر اودی‌پور (واقع در ایالت بزرگ راجستان) زندگی می‌کنند اگر سگی ببینند که راننده بی‌احتیاطی، مجروحش کرده یا گربه‌ای ببینند که به خاطر عفونت چشم، در آستانه کور شدن است می‌توانند با یکی از ۵ خط تلفن موسسه تماس بگیرند. آمبولانس‌های animal aid فورا خود را به محل خواهد رساند و تیم امداد کارش را شروع و حیوان را برای مداوا به مرکز پزشکی منتقل می‌کنند. کادر پزشکی موسسه هر آنچه برای کمک به حیوان آسیب‌دیده لازم باشد را انجام می‌دهد و در صورت نیاز او را جراحی می‌کند.

ANIMALLL.png

بیشتر حیوانات بعد از بهبود در بخش نگهداری می‌مانند و زندگی جدیدی را آغاز می‌کنند. موسسه به‌طور مستمر برای کودکان، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند و فرهنگ حیوان‌دوستی را در وجود آنها نهادینه می‌کند. نگفته پیداست که ادامه کار مرکزی به این بزرگی و بااین‌همه فعالیت، هزینه‌های سرسام‌آوری خواهد داشت. مثل جاهای دیگر دنیا، بخشی از هزینه‌ها، توسط علاقه‌مندان و طرفداران حقوق حیوانات تامین می‌شود اما گروه، چند سالی است که به ابتکار جالبی دست زده است. گروه از عملیات نجات حیوانات، فیلم‌برداری می‌کند و آن را در فضای مجازی بارگذاری می‌کند. داستان هر ویديو در قالب چند زیرنویس کوتاه و گویا، روایت می‌شود و در نهایت موسیقی مناسبی به آن اضافه می‌شود. در بعضی موارد، مقدار جراحت بسیار زیاد

ANIMALAID (2).jpg

است و در ابتدا باور نمی‌کنید که بتوان کار خاصی انجام داد. دیدن بعضی از این ویدئوها دل هر انسانی را به درد می‌آورد اما شمای بیننده می‌دانید که بیشتر داستان‌ها، پایان خوشی خواهند داشت و حیوان زبان‌بسته بهبود خواهد یافت.

محتوای ایجاد شده در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی مهم بارگذاری می‌شود. کانال یوتیوب موسسه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار عضو دارد و معمولا هیچ‌یک از ویدئوها کمتر از ۲ میلیون بازدید ندارند. تعداد بازدیدها به‌مراتب بیشتر از این مقدار است و بعضاً به ۱۰ میلیون هم می‌رسد. زیر هر محتوا چند هزار نظر درج می‌شود. مضمون بیشتر اظهارنظرها، ابراز علاقه به حیوانات و تشکر و

ANIMALAID.jpg

قدردانی از مرکز و گردانندگان و کارکنان آن است. نظرها به‌شدت امیدوارکننده‌اند و بدون شک موجب دلگرمی هر چه بیشتر کارکنان مرکز خواهند شد. با نگاهی گذرا به نظرات متوجه می‌شوید که این مرکز در بسیاری از کشورهای دنیا طرفدار دارد. در ادامه می‌توانید ترجمه تعدادی از این نظرات را ببینید:

  • عاشق کسانی هستم که به حیوانات و درد و رنج آنها اهمیت می‌دهند. از همه شما ممنونم که به آنها کمک می‌کنید.
  • زیباترین کار دنیا کمک کردن به حیوانات است.
  • من ۱۲ سال دارم و پولی ندارم که کمک کنم اما آگهی‌ها را رد نمی‌کنم و همه ویدئوهای شما را نگاه می‌کنم.
  • دیدن این صحنه‌ها چه حال خوبی به آدم می‌دهد. سگ مادر وقتی دید بچه‌اش درمان شد چقدر خوشحال شد. از شما به خاطر کمک به این مخلوقات زیبا ممنونم.
  • وقتی زخم‌های توله‌سگ را دیدم گریه‌ام گرفت. اصلا فکر نمی‌کردم زنده بماند. فرشته‌های واقعی شما هستید.
  • خدا به شما به خاطر کمکی که به مخلوقات خدا می‌‌‌کنید اجر بدهد.
  • چه سگ بامزه‌ای. از سازمان شما به خاطر کاری که می‌کنید ممنونم.
  • آدم‌های بزرگ کارهای بزرگ انجام می‌دهند. خدا را شکر که شما هستید.

مهم‌ترین منبع درآمد موسسه همین است. موسسه از فالورهای خود خواسته است آگهی‌های درون ویدئوها را تماشا کنند تا سود حاصل صرف کمک به حیوانات و ادامه کار این مرکز شود. بسیاری از ما ممکن است توان کمک مالی چندانی نداشته باشیم اما با تماشای چند ثانیه آگهی می‌توانیم برای آنها درآمد مالی پایدار ایجاد کنیم. چه خوب است که گروه‌ها، انجمن‌ها و مراکز مشابهی که در داخل کشورمان فعالیت می‌کنند هم از این ابتکار جالب الگوبرداری کنند و از ظرفیت بی‌نظیری که اینترنت و فضای مجازی فراهم آورده است استفاده کنند.

ارسال نظر