|
کدخبر: 41037

هیولای زرد در فرانسه + تصاویر

در چهارمین هفته پیاپی از اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف فرانسه به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون، گزارشات تا این لحظه حاکی از استقرار جو کاملا نظامی و امنیتی در پاریس و شهر‌های دیگر فرانسه می‌دهد.

گسترش‌نیوز : کریستوف کاستنر وزیر کشور فرانسه دیروز در کنفرانسی خبری با اشاره به جریان جلیقه زردها و نیز اظهارات نیروهای سیاسی مخالف دولت گفت " در سه هفته اخیر هیولایی را پدید آوردند که اینک از کنترل آفرینندگان خود نیز خارج شده است ".

او با دعوت از شهروندان برای حفظ آرامش اعلام کرد که با اعمال تدابیر امنیتی استثنایی انتظار می‌رود که شمار معترضان ظرف امروز و فردا نسبت به هفته‌های گذشته کمتر باشد و اعتراضات خشونت آمیز به هیچ عنوان تحمل نخواهد شد.

این در حالی است که تنها تا حوالی ظهر شنبه ٨ دسامبر، پاریس شاهد تجمع حدود ٨٠٠٠ نفر از جلیقه زرد‌ها در خیابان‌های شانزلیزه و گراند بولوار می‌باشد.

هم چنین معترضان با حضور در اتوبان کمربندی پاریس کلیه راههای منتهی به مرکز شهر را در تصرف خود در آوردند و مانع عبور و مرور وسایل نقلیه شدند.

در حالی که گزارشها حاکی از رویارویی بین معترضان و نیروهای پلیس می‌دهد، اداره پلیس مرکزی پاریس نیز تا این ساعت خبر از بازداشت ٧١٧ نفر از تظاهرات‌کنندگان می‌دهد که ٤٣٨ نفر از آنها در بازداشت موقت بسر می‌برند و بقیه قاعدتا بسرعت آزاد می‌شوند.

دولت فرانسه که شدیدا نگران بروز ناآرامی و خشونت در سطح گسترده است و تجربه تلخ شنبه هفته گذشته را پشت سر دارد، با بسیج ٨٩٠٠٠ مامور انتظامی و ضد شورش در سراسر کشور سعی در کنترل شرایط دارد.

نیروهای پلیس مستقر در پایتخت با حضور در تمامی خیابانهای اصلی پایتخت کلیه راههای دستیابی به کاخ ریاست جمهوری الیزه را کاملا مسدود کرده‌اند و نظارت و پازرسی را در ایستگاههای مترو و قطار افزایش داده و وسایل همه کسانی را که به محل تظاهرات نزدیک می‌شوند تحت بازرسی قرار می‌دهند.

در این میان تصاویر ویدیویی منتشر شده حاکی از حضور وسیع خودروهای زرهی در سطح شهر و شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان می‌باشد.

شهرهای فرانسه از ٣ هفته گذشته شاهد اعتراضات گسترده گروه موسوم به جلیقه زردها بوده است که خواستار کاهش مالیات سوخت و بهبود شرایط اقتصادی و استعفای دولت امانویل ماکرون هستند.

در حالی که گروه‌های حزبی راست و چپ همگی حمایت خود را از این اعتراضات اعلام کرده‌اند، سندیکای کامیون داران فرانسه نیز ساعاتی پیش خبر از شروع اعتصابات سراسری از روز یکشنبه ٠٩ دسامبر داد که باعث نگرانی مضاعف مردم و حجوم به سوپرمارکتها برای تامین مایحتاج اولیه خود و پمپهای بنزین شدند.

این در حالی است که به دستور اداره مرکزی پلیس پایتخت کلیه مراکز گردشگری از قبیل برج ایفل، موزه‌ها و مراکز خرید به علت وقوع خشونت‌های احتمالی تعطیل می‌باشند.

10
9
8
7
6
5
3
4
2
1

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها