|
کدخبر: 38096

ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ + تصاویر

حدود ۲۰۰ کشور روی کره زمین وجود دارند و از میان، تنها تعداد انگشت شماری به عنوان کشور ثروتمند و متمول شناخته می‌شوند. هرساله لیست ثروتمندترین کشورهای جهان منتشر می‌شود و امسال نیز ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند.

گسترش‌نیوز : میزان درآمد سالانه، تولید ناخالص داخلی و چندین فاکتور دیگر در این رده بندی سهیم بوده‌اند. به نظرتان این کشورها کدام هستند؟ آیا می‌توانید هر ده تای آنها را حدس بزنید؟ به نظرتان چندتا از آنها در قاره آسیا و خاورمیانه قرار دارند؟ آیا تا به حال به یکی از این کشورهای ثروتمند سفر کرده‌اید یا دوست دارید سفر کنید؟ در ادامه با گسترش‌نیوز همراه شوید تا لیست ثروتمند‌ترین کشورهای جهان را مشاهده کنید.

۱۰- هنگ کنگ |Hong Kong

از آخر به اول شروع می‌کنیم. دهمین کشور در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان هنگ کنگ است. هنگ کنگ به دلایل زیادی شهرت پیدا کرده است و یکی از آنها سهولت تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور جنوب شرق آسیایی است. این کشور توانسته خود را به عنوان یکی از قطب‌های تجارت در منطقه شرق آسیا به دنیا بشناساند و شرکت‌های زیادی در این کشور دفتر و شعبه افتتاح کرده‌اند. سیاست‌های آسان گیر و قوانین مالیاتی راحت و سهل گیرانه از جمله عواملی هستند که سرمایه‌گذاران را به این کشور آسیایی جذب کرده‌اند و در نتیجه، هنگ کنگ را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده‌اند. بر طبق داده‌ها و آمار منتشر شده توسط صندوق بین‌المللی پول، هنگ کنگ در رتبه دهم ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد.

۹- امارات متحده عربی | United Arab Emirates

نهمین رتبه در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان به کشور امارات متحده عربی تعلق پیدا می‌کند. امارات از ۷ امارت تشکیل شده که بدون شک دبی مشهورترین و پرطرفدارترین آن هاست. دبی، شارجه و سایر شهرها و امارت‌های این کشور سالیانه میلیون‌ها گردشگر و همین طور سرمایه‌های خارجی زیادی را جذب می‌کنند و به این ترتیب این کشور را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده‌اند. جالب است بدانید که امارات متحده عربی هنوز هم توسط خاندان سلطنتی اداره می‌شود و این خانواده اهتمام و تمرکز زیادی روی توسعه و بهبود اقتصاد این کشور دارند. این کشور که یکی از کشورهای تولیدکننده نفت در جهان هم به شمار می‌رود توانسته با جذب سرمایه‌های خارجی و ساخت‌وسازها و بهبود صنعت گردشگری و تجارت بین‌المللی خود را به کشوری فوق متمول و مرفه تبدیل کند.

۸- کویت | Kuwait

شاید چندان جای تعجب نباشد که کشور بعد در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان باز هم در منطقه خاورمیانه قرار دارد. کویت کشوری کوچک در حاشیه خلیج‌فارس است و اگرچه جزء تولیدکننده‌های نفت در جهان به شمار می‌رود، اما در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های کلانی در بخش‌های غیرنفتی انجام داده است و همین موضوع باعث شده تا کویت به توسعه پایدار و بادوامی دست پیدا کند که آن را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

۷- ایرلند | Ireland

برای مدتی کوتاه از منطقه خاورمیانه و آسیا خارج می‌شویم و به غرب اروپا می‌رویم تا هفتمین کشور ثروتمند جهان را به شما معرفی کنیم. ایرلند یکی از اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است و در چند دهه اخیر با سرمایه گذاری‌های صحیح و جهت دار توانسته اقتصادش را به میزان قابل توجهی رشد بدهد و خود را در بین ثروتمندترین کشورهای جهان قرار بدهد. این رشد اقتصادی به ایرلند کمک کرد تا بتواند با اشتغالزایی نرخ بیکاری را در این کشور کاهش بدهد و همین طور میانگین درآمد سالیانه شهروندانش را افزایش بدهد. به این ترتیب، در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ کشور ایرلند در رتبه هفتم قرار می‌گیرد. سرانه تولید ناخالص داخلی ایرلند حدود ۷۲٫۶۳۰ دلار برآورد شده است.

۶- نروژ | Norway

کشور نروژ را شاید بیشتر به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان می‌شناسیم. این کشور از کیفیت بالایی برای زندگی برخوردار است و سطح رفاه و سلامت روان شهروندانش در بالاترین سطح قرار دارد. گویا این عناوین برای برتری نروژ کافی نبوده و این کشور در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ هم خود را جای داده است. بر اساس آمار منتشر شده در مورد تولید ناخالص داخلی، کشور نروژ توانسته رتبه ششم در لیست کشورهای مرفه جهان را به خود اختصاص بدهد. اقتصاد نروژ عمدتا بر تولید و صادرات نفت و همین طور صادرات و واردات کالاها قرار گرفته است. سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP per Capita) به ازای هر شهروند نروژی حدود ۷۴٫۸۸۲ دلار است.

۵- برونئی | Brunei

شاید تعجب کنید که پنجمین کشور ثروتمند جهان کشور برونئی است. احتمالا وقتی نام برونئی را می‌شنوید بی‌اختیار می‌گویید برونئی اصلا کجا هست؟ خب، این کشور کوچک اما مرفه در کنار مالزی و در جنوب شرق آسیا قرار دارد و برخلاف اندازه و مساحت کوچکش توانسته خود را به یکی از غول‌های ثروتمند دنیا تبدیل کند. البته این کشور شگفت‌انگیز در حالی که اقتصادش را رشد می‌داده به هیچ وجه ذخایر و ثروت‌های تاریخی و فرهنگی‌اش را فراموش نکرده و توازنی بسیار زیبا بین آنها برقرار کرده است. جالب است بدانید برونئی که شاید اسمش را هم خیلی‌ها نشنیده باشند بعد از سنگاپور، دومین کشور توسعه یافته در جنوب شرق آسیا به حساب می‌آید!

اقتصاد برونئی متکی بر نفت و گاز، ثادرات و تجارت با کشورهای دیگر است. با این حال برونئی توانسته با در پیش گرفتن سیاست‌های اقتصادی صحیح به ثبات اقتصادی و توسعه پایدار دست پیدا کند و خود را به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان مطرح کند. سرانه تولید ناخالص داخلی برونئی ۷۶٫۷۴۰ دلار اعلام شده است.

۴- سوئیس | Swiitzerland

نام سوئیس یا رفاه و ثروت گره خورده است و اصلا اگر سوئیس در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان نباشد باید تعجب کرد. این کشور زیبا و آرام بین رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته و با جمعیتی کمتر از ۹ میلیون نفر توانسته خود را به عنوان کشوری ثروتمند، باثبات و مرفه به جهانیان بشناساند. سرانه تولید ناخالص داخلی سوئیس به ازای هر شهروند بیش از ۸۰٫۰۰۰ دلار است. بانکداری، صنایع مختلف، تجارت بین‌الملل و صاحب سبک بودن در بسیاری از مشاغل مثل ساعت سازی، شکلات‌سازی و … کلید اصلی رشد و توسعه اقتصادی این کشور اروپایی هستند. علاوه بر تمام این ها، توریسم و گردشگری هم مزید بر علت شده و باعث افزایش و رشد بیش از پیش اقتصاد سوئیس شده است. بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا وقتی به سفر لاکچری و لوکس فکر می‌کنند قبل از هرچیز به یاد کشور سوئیس، طبیعت نفس گیر و همین طور پیست‌های اسکی مشهورش می‌افتند. در پیش گرفتن سیاست‌های اقتصادی صحیح و اصولی باعث شده تا سوئیس همیشه از توسعه‌ای پایدار و اقتصادی باثبات برخوردار باشد.

۳- سنگاپور | Singapore

سنگاپور جزیره‌ای کوچک و نقلی در جنوب شرق آسیاست که توانسته برخلاف خود را به کشوری قدرتمند و ثروتمند در دنیا تبدیل کند. رشد اقتصادی این کشور سال به سال بیش از ۲٫۵% رشد می‌کند و هیچ گونه نشانه‌ای از نزول سیر رشد سنگاپور مشاهده نمی‌شود. سرانه تولید ناخالص داخلی سنگاپور حدود ۹۰۵۳۰ دلار است و به این ترتیب این کشور آسیایی در رتبه پنجم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد. سنگاپور کشوری بسیار مدرن است و اگر به این کشور کوچک سفر کنید از میزان پیشرفت و مدرن بودن آن قطعا شگفت زده و غافلگیر خواهید شد. در مورد پیشرفته بودن این کشور باید این نکته را هم اضافه کنیم که فرودگاه این کشور یعنی فرودگاه چانگی در چند سال اخیر همیشه به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شده است.

۲- لوگزامبورگ | Luxembourg

در قاره اروپا و لابلای کشورهای بزرگ و مطرح اروپایی کشوری بسیار کوچک به نام لوگزامبورگ وجود دارد که تنها ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد! این کشور کوچک که شاید به اندازه یک شهر هم وسعت و جمعیت نداشته باشد یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. اقتصاد این کشور کوچک بر پایه تولید آلومینیوم و بانکداری بین‌المللی است. جنگل‌های انبوه و متراکم این کشور نیز به رشد و توسعه کسب و کارهای محلی کمک شایانی کرده‌اند. سرانه تولید ناخالص داخلی کشور لوگزامبورگ حدود ۱۰۹٫۱۹۰ دلار است که برای کشوری با این مساحت و جمعیت واقعا شگفت‌انگیز و باورنکردنی است.

۱- قطر | Qatar

اما به نخستین کشور در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان می‌رسیم: کشور قطر! قطر کشوری عربی در حاشیه خلیج‌فارس است که منابع عظیم نفت و گاز توانسته این کشور کوچک را به ثروتمندترین کشور جهان در سال ۲۰۱۸ تبدیل کند. بر طبق آمار صندوق بین‌المللی پول و بر اساس آمار منتشر شده در مورد سرانه تولیدناخالص داخلی، کشور قطر بدون شک ثروتمندترین و مرفه‌ترین کشور جهان است. نرخ بیکاری در این کشور ۰٫۴% است و سرانه تولید ناخالص داخلی قطر هم حدود ۱۲۴٫۹۳۰ دلار به ازای هر شهروند قطری محاسبه شده است. همین دلایل باعث شده تا سفر به قطر علیرغم نزدیکی مسافت، سفر اصلا ارزانی نباشد و سفری لاکچری و پرهزینه به حساب بیاید.

منبع‌: immigrationdo.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها