|
کدخبر: 31132

راه‌اندازی ۲ واحد فولاد‌سازی در چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: شروع کسب و کار در چابهار ۴۸ ساعته است و تغییر استراتژی از تجارت به تولید که بزرگترین دستاورد محسوب می‌شود موجب شد تا آثار آن را در اعداد و ارقام اقتصادی مناطق ببینیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، عبدالرحمان کردی در نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: رشد ۶۰۰ درصدی واردات مواد اولیه نشان می‌دهد که قراردادهای تولیدی و سرمایه گذاری‌های زیادی داشتیم که باعث اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: ما به دنبال توسعه صنایع بالادستی هستیم و در حوزه پتروشیمی نیز ۶ واحد مجوز زیست‌محیطی را اخذ کرده‌اند.

کردی تصریح کرد: انتظار داریم در سال ۹۸ اتفاقات خوبی در حوزه پتروشیمی و فولاد در چابهار داشته باشیم.

کردی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش داریم تا از جوامع محلی تامین نیروی کار برای پروژه‌ها داشته باشیم و هزار نفر را برای آموزش هدف‌گذاری کرده‌ایم. همچنین تلاش کرده‌ایم صنایع پایین دستی مرتبط را فعال کنیم.

وی افزود: با توسعه صنایع پایین دستی ۲۶ واحد تولیدی فعال خواهد شد. همچنین ۲ واحد فولاد‌سازی در چابهار راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه هدفگذاری برای اشتغالزایی در این منطقه ۳هزار و ۱۷۰ مورد است، اظهارکرد: در سالجاری برای احداث ۵ هتل قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است و همچنین طرح تفصیلی برای ۹۴۰۰ هکتار از اراضی این منطقه تهیه شده است.

وی افرود:۴۳ میلیارد تومان طرح و سند برای مناقصه در سالجاری تهیه شده است و اسناد برای مناقصه در سال آینده نیز ۸۰ میلیارد تومان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها