|
کدخبر: 90113

برنامه‌های گردشگری شهرداری تهران برای نوروز

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران برنامه‌های این ستاد برای ایام نوروز با محور بهره‌گیری از فضای مجازی را تشریح کرد.

گسترش‌نیوز: مهرشاد کاظمی در نشست خبری مجازی امروز دوشنبه در تشریح برنامه‌های ستاد گردشگری تهران در ایام نوروز گفت: برنامه‌های این ستاد ذیل معاونت اجتماعی بر فضای مجازی متمرکز شده است. برنامه‌های ما ازطریق سایت دیجی تهران و اینستاگرام مربوط به ستاد گردشگری عرضه خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های بازدید مجازی موزه‌ها در این ایام انجام خواهد شد و تاکنون ۱۳ موزه بحث بازدید مجازی آنها آماده شده و ظرف ۴۸ ساعت آینده بارگزاری بازدید مجازی آنها انجام خواهد شد. ممکن است چند موزه دیگر نیز به این لیست اضافه شود. تورهای مجازی برای عموم مردم قابل استفاده خواهد بود که در آن شهروندان می‌توانند وسایل داخل این موزه‌ها را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: این کار با محوریت آموزش انجام خواهد شد و مسابقاتی نیز مرتبط با تورهای مجازی در ایام نوروز برگزار خواهد شد.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری تهران اشاره کرد و افزود: مدت‌ها به دنبال راه‌اندازی این سامانه بودیم که فاز نخست آن ظرف دو روز آینده رونمایی و برای عموم مردم قابل دسترس خواهد بود.

وی تاکید کرد: در فاز نخست این سامانه ۳۵۰ خانه تاریخی تهران معرفی خواهد شد و حدود ۷۵ مکان تاریخی تهران شرح کامل آنها در سامانه قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران انتشار پادکست را یکی دیگر از برنامه‌های نوروزی این ستاد خواند و گفت: این پادکست‌ها هر شب ساعت ۹ درباره تهران و اماکن تاریخی آن در ۱۰۰ ثانیه و همچنین معرفی کتاب‌های تهران و بخش تهران در آینه سفرنامه‌ها منتشر خواهد شد.

وی افزود: کار دیگر ما عرضه دفترچه بازی‌های خانگی است که با محوریت گردشگری در ایام نوروز با هدف تحقق آموزش برای بچه‌ها عرضه می‌شود. در این بخش جوایزی نیز پیش‌بینی شده که به صورت تورهای یک روزه پس از پایان شیوع بیماری کرونا اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقه نقاشی ویژه دانش آموزان نیز با محوریت اماکن تهران و نوروز برگزار می‌شود و بعدا آثار ارسالی چاپ و یا به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها