|
کدخبر: 80691

تغییر زمان برگزاری همایش میراث معماری کرانه‌های ساحلی جنوب

به دلیل استقبال گسترده مراکز پژوهشی وتحقیقاتی، علاقمندان، معماران وشرکت‌های مشاور زمان برگزاری "همایش ملی میراث معماری کرانه‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا" که قرار بود اوایل بهمن برگزار شود، به هفته آخر فروردین سال آینده موکول شد.

گسترش‌نیوز: مهدی رعیتی دبیر شورای‌عالی سیاستگذاری این همایش با اعلام این مطلب گفت: پیشتر قرار بود این همایش از ۲ تا ۴ بهمن درجزیره کیش برگزار شود اما استقبال مراکز علمی پژوهشی، دانشجویان، معماران وتمایل بسیاری از صاحبان اندیشه برای شرکت در این رویداد فرهنگی دست اندرکاران همایش را وا داشت که زمان برگزاری را به۲۷ و ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۹موکول کنند.

رعیتی با توضیح اینکه قرار است در این همایش برنامه‌های مدونی برای ایجاد نگرشی پیشرو در معماری و وضعیت ساخت‌وساز کرانه‌های ساحلی جنوب ایران با تکیه بر نهادهای بومی و ملی ایران طرح شود، گفت: این همایش با محوریت موضوعات گوناگونی چون الگوهای معماری و شهرسازی بومی در کرانه ی ساحلی خلیج‌فارس و دریای عمان، راهکارهای اقلیمی در معماری و شهرسازی این خطه، الگوهای بومی و مدیریت آب وعناصر و اجزای آن، مصالح و فناوریهای بومی قابل احیا در ساخت‌وسازهای جدید و محیط‌زیست و ساخت‌وساز در این منطقه برگزار خواهد شد.

این همایش به همت دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی واقتصادی کشور، وزارت راه و شهرسازی، اندیشگاه مهسا وسازمان منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

گفتنی است برای نخستین بار جایزه بین‌المللی سالیانه معماری حریره نیز به صاحبان ایده، طراحان و سازندگان ممتاز شرکت‌کننده در این همایش اعطا می‌گردد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها