|
کدخبر: 79601

ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان را بشناسید

به تازگی فهرستی از ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده که نشان می‌دهد ایرلاین استرالیایی کانتاس جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

گسترش‌نیوز: به تازگی فهرستی از ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان منتشر شده است که نشان می‌دهد کدام یک از شرکت‌های هواپیمایی تعهد و پایبندی بیشتری به مسائل امنیتی و تجهیزات جت‌های فعال در خطوط هوایی خود دارند.

نتیجه بررسی‌های جدید که بر روی ۴۰۵ ایرلاین فعال در کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است، نشان می‌دهد که جایگاه نخست این رده بندی به ایرلاین استرالیایی کانتاس (Qantas) تعلق گرفته است.

جفری توماس، مدیر شرکت هواپیمایی کانتاس، در این خصوص خاطرنشان کرده است: ایرلاین استرالیایی کانتاس در ۶۰ سال اخیر تلاش بی‌سابقه‌ای در زمینه تجهیز هواپیماهای فعال و همچنین ارتقای ایمنی ناوگان هوایی خود کرده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: شرکت هواپیمایی کانتاس به دلیل پیشگام بودن در زمینه نوآوری و فناوری‌های امنیتی به عنوان امن‌ترین ایرلاین جهان انتخاب شده و این موضوع نشان دهنده اعتماد و اطمینان مسافران به این ایرلاین است.

در این فهرست که نام ۲۰ ایرلاین ایمن و برتر از لحاظ امنیت هوایی ذکر شده است، نام کانتاس به عنوان نخستین رتبه می‌درخشد. بعد از آن نیز شرکت‌های ایرنیوزلند (Air New Zealand)، اوا ایر تایلند (Eva Air)، اتحاد ایرویز امارات (Etihad) و قطر ایرویز (Qatar Airways) به ترتیب در جایگاههای دوم تا پنجم این رده بندی جای گرفته‌اند.

هر ساله کارشناسان و تحلیلگران فعال در وبسایت ایرلاین ریتینگز با تحلیل و آنالیز داده‌های شرکت‌های هواپیمایی امن‌ترین و خطرناک‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان را تعیین و معرفی می‌کنند. در این بررسی‌ها ۱۲ معیار و فاکتور جداگانه مبنای رده بندی و تحلیل شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفته است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اهمیت به بازرسی و تعمیر و نگهداری و همین طور آمار تصادفات و سوانح هوایی، عمر ناوگان هوایی و سودآوری اشاره کرد.

نکته جالب توجه ان است که نام ایرلاین کانتاس همواره یکی از نام‌های ثابت در فهرست منتشر شده از سوی این وب سایت است به گونه‌ای که کانتاس از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی همواره عنوان ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی جهان را از آن خود کرده است. با اینکه جایگاه آن در سال ۲۰۱۸ با اندکی تزلزل مواجه شد اما باری دیگر در سال ۲۰۱۹ توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش وب سایت dailymail، از امن‌ترین ایرلاین‌های ارزان نرخ جهان می‌توان به ایرلاین فلای بی، فرونتیر، اچ کی اکسپرس، جت بلو، جت استار استرالیا/آسیا، توماس کوک، وولاریس، وولینگ، وست جت و ویز اشاره کرد.

فهرست ۲۰ گانه از ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به شرح زیر است:

کانتاس (Qantas)

ایرنیوزلند (Air New Zealand)

اوا ایر (EVA Air)

اتحاد (Etihad)

قطرایرویز (Qatar Airways)

سنگاپور ایرلاین (Singapore Airlines)

امارات (Emirates)

آلاسکا ایرلاین (Alaska Airlines)

کاتای پاسیفیک ایرویز (Cathay Pacific Airways)

ویرجین استرالیا (Virgin Australia)

هاوایی ایرلاین (Hawaiian Airlines)

ویرجین آتلانتیک ایرلاین (Virgin Atlantic Airlines)

تاپ پرتغال (TAP Portugal)

اس‌ای اس (SAS)

رویال جردن (Royal Jordanian)

سوئیس ایر (Swiss)

فین ایر (Finnair)

لوفتهانزا (Lufthansa)

ایر لینگوس (Aer Lingus)

کی ال ام (KLM)

منبع: ایسنا

ارسال نظر