|
کدخبر: 60956

طبیعت بکر«فتحیه» در حاشیه ساحلی ترکیه + تصاویر

شهر فتحیه در منطقه‌ای از استان Muğla در محدوده‌ای از دریای اژه واقع شده است. این شهر در کنار آب و هوای بی‌نظیرش، جاذبه‌های گردشگری و طبیعت زیبایی دارد. همچنین نرخ کالاها در این شهر بسیار مناسب است و هتل‌هایی که در این منطقه از ترکیه واقع شده‌اند نیز امکانات خوبی دارند.

گسترش‌نیوز: فتحیه برای دوستداران تاریخ هم ارمغان‌هایی دارد و اماکن تاریخی قابل توجهی در آن قرار گرفته است. همچنین وجود جنگل‌های نخل در دامنه‌ی کوه مندوزا، زیبایی آن را بیشتر کرده است.

برای رفتن به فتحیه می‌توان به‌صورت هوایی و یا زمینی اقدام کرد. نزدیکترین فرودگاه به این منطقه فرودگاه دالامان است که در حدود چهل کیلومتری این شهر واقع شده و پروازهای روزانه به استانبول دارد. همچنین می‌توان از فرودگاه‌های آنتالیا و یا بدروم نیز استفاده کرد و با طی مسافت زمینی به این شهر زیبا رسید. فاصله‌ی شهرهایی که می‌توان از آنها به راحتی به فتحیه رسید به شرح زیر است:

آنتالیا - فتحیه (از مسیر ساحلی): ۲۹۵ کیلومتر

آنتالیا - فتحیه (از مسیر خشکی و شهری): ۲۲۲ کیلومتر

بدروم - فتحیه: ۲۷۰ کیلومتر

کاش - فتحیه: ۱۱۰ کیلومتر

دالامان - فتحیه: ۴۰ کیلومتر

همانطور که گفته شد، دیدنی‌های زیادی در فتحیه برای گذراندن تعطیلات وجود دارد، ما در لست‌‌سکند قصد داریم لیستی کوتاه از آنها را با شما در میان بگذاریم، پس همراه ما باشید.

شهر قدیمی فتحیه ( Fethiye Old Town )

fathieyeh051501.jpeg

یکی از اماکن دیدنی شهر قدیمی فتحیه، پاسپاتور(Paspatur) است. شما می‌توانید در پاسپاتور و فروشگاه‌های آن قدم بزنید و سوغاتی‌های خود را از این فروشگاه‌ها خریداری کنید.

گور‌های صخره‌‌ای فتحیه ( Fethiye Rock Tombs )

fathieyeh051502.jpeg

با کمی کوه‌نوردی به مرکز گورهای صخره‌ای لیکیه و آرامگاه اِمینتاس در شهر فتحیه می‌رسید. بعد‌ از رسیدن به این گور‌های صخره‌ای، چشم‌اندازی بی‌نظیر از تفرجگاه ساحلی فتحیه را مشاهده خواهید کرد.

سفر دریایی در جزایر فتحیه ( Fethiye Boat Trips )

fathieyeh051503.jpeg

در نزدیکی شهر فتحیه ۱۲ جزیره زیبا وجود دارد که می‌توانید با قایق‌های تفریحی به آنها سفر کنید. اگر در اولودنیز (Ölüdeniz) هستید، آن‌جا هم امکان سفر‌های دریایی به‌صورت روزانه فراهم است. همچنین اگر علاقه‌ای به قایق‌های بزرگ همراه با موزیک ندارید، می‌توانید از قایق‌های کوچک استفاده کنید. با حدود ۱۵۰ لیر امکان اجاره یک‌روزه قایق و بازدید از جزیره‌های آرام فتحیه وجود دارد.

سواحل فتحیه ( Hit The Beach )

fathieyeh051504.jpeg

یک ون اجاره کنید و سواحل فتحیه (ساحل اکسَازلَر(Aksazlar)، ساحل سَمَنلیک(Samanlık) و ساحل کولِلی(Kuleli)) را بگردید. توجه داشته باشید که یک‌شنبه‌ها به دلیل حضور بیشتر بومی‌ها، سواحل شلوغ‌تر است.

خرید از بازار‌های محلی ( Go Shopping At The Local Markets )

fathieyeh051505.jpeg

برای خرید خواروبار مورد نیاز‌تان به سراغ بازار‌های محلی بروید. قبل از این‌که به قسمت لباس‌، کفش و عینک برسید، بوی سبزی و میوه تازه در مرکز بازار فتحیه شما را حیرت‌زده می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم نان سنتی ترکیه، گُزلِمه(Gözleme) و نان سنتی روستایی ترکیه، بازلاما (bazlama) را امتحان کنید.

ساحل اولودنیز ( Ölüdeniz )

fathieyeh051506.jpeg

تعطیلات شما بدون دیدن ساحل اولودنیز که یکی از زیبا‌ترین سواحل جهان است، کامل نمی‌شود. ساحل Belcekiz معمولا امواجی طوفانی دارد، ولی برای شنا می‌توانید از تالاب آن استفاده کنید.

کایاکوی ( Kayaköy )

fathieyeh051507.jpeg

خرابه‌های بسیاری از سال ۱۹۲۳ که تبادل جمعیت بین ترکیه و یونان در کایاکوی انجام شد، به‌جای مانده است. ییلاق و زندگی روستایی زیبایی که حوادث غم‌انگیزی را یادآوری می‌کنند. قبل از ترک کایاکوی حتما به رستوران سین‌بال (Cin Bal) سر بزنید.

پارک شهید فِتحی بیک ( Şehit Fethi Bey Parkı )

fathieyeh051509.jpeg

پارک شهید فِتحی بیک بزرگترین منطقه تفریحی منطقه است. در این پارک برای هر گروه سنی­­‌ تفریحاتی مانند: پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌ سواری و تجهیزات باشگاهی در فضای باز فراهم است. همچنین منطقه بازی‌ بزرگی برای سرگرمی کودکان شامل: پارک اسکیت وجود دارد.

تنگه ساکلیکنت ( Saklıkent Gorge )

fathieyeh051510.jpeg

هیجان‌انگیز و نفس‌گیر! اغلب گردشگران در فصل مسافرت به تنگه ساکلینکنت می‌روند. هیچ وقت از تنگه ساکلیکنت خسته نمی‌شوید. برای صرف غذا در این منطقه، می‌توانید به رستوران افسانه‌ای کاییپ کِنِت(Kayıp Cennet) مراجعه نمایید.

غروب ساحلی چالیش( Çalış Beach Sunset )

fathieyeh051512.jpeg

نظر شما درباره غروب آفتاب در ساحل چیست؟ بدون اغراق ساحل چالیش در جنوب ‌غربی ترکیه، یکی از زیبا‌ترین غروب‌های جهان را دارد. احتمالا باید خیلی جست‌وجو کنید تا ساحلی مانند چالیش را برای دیدن غروب آفتاب پیدا کنید.

ویرانه‌های تلوس ( Tlos Ruins )

fathieyeh051513.jpeg

ویرانه‌های تاریخی زیادی را در ترکیه می‌بینیم. تلوس در نزدیکی شهر فتحیه یکی از آن‌هاست. چشم‌انداز دره زانتوس (Xanthos Valley) در این منطقه شگفت‌انگیز است. ویرانه‌های لیکیه و رومی همراه با زندگی روستاهای کوهستانی آمیخته شده‌اند.

موزه فتحیه ( Fethiye Museum )

fathieyeh051514.jpeg

بعد از بازدید از ویرانه‌های تلوس، به موزه فتحیه بروید و مجسمه‌های رومی را که به‌تازگی کشف شده‌اند، ببینید.

خیابان چتر‌ها ( Umbrella Street )

fathieyeh051515.jpeg

این خیابان به دلیل پوشیده شدن سقف‌اش توسط چتر‌های رنگارنگ، خیابان چتر‌ها نامیده می‌شود. مردم برای خرید کردن و گرفتن عکس با چتر‌های این خیابان، به این خیابان می‌آیند.

ساحل گِمیلر ( Gemiler Bay )

fathieyeh051516.jpeg

اگر به دنبال آرامش هستید، ترکیب کافه ساحلی و غروب ساحلی گمیلر در کنار هم، و همچنین چشم‌انداز خیره‌کننده و ساحل خلوت آن، همان چیزیست که می‌خواهید. گِمیلر دریای واقعا آرامی برای شنا دارد.

کوه بابا‌‌داغ ( Babadağ Mountain )

fathieyeh051517.jpeg

بعد از صعود به کوه بابا‌داغ می‌توانید پاراگلایدر سواری در اولودنیز (Ölüdeniz) را تجربه کنید. اگر پاراگلایدر سواری را دوست ندارید، می‌توانید در کافه زیروه (Zirve) بنشینید و از چشم‌انداز‌اش لذت ببرید.

پارک‌های آبی فتحیه ( Fethiye Water Parks )

fathieyeh051518.jpeg

اگر به پارک آبی و سرسره آبی علاقه دارید، از پارک آبی سلطان آکوا سیتی فتحیه در چالیش یا دنیای آب اولودنیز در اُواجیک (Ovacık) دیدن کنید. سرویس رفت و آمد شما به پارک‌های آبی به راحتی از طریق هتل‌ها هماهنگ می‌شود.

بازدید از دره باترفلای ( Butterfly Valley ) یا Kelebek Vadisi

fathieyeh051519.jpeg

این مکان یکی از هیجان انگیز‌ترین نقاط فتحیه است که شاید شبیه آن را در اتریش یا یونان دیده ایید. مکانی که می‌توان در آن چشم‌اندازی زیبا از دریا، ساحل و طبیعت منطقه داشت. همچنین این منطقه یکی از بکر‌ترین نقاط ترکیه برای انجام تفریح پرش با چتر نجات است و افرادی که اهل هیجان هستند، به خوبی با این موضوع آشنایی دارند.

منبع: لست سکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها