|
کدخبر: 54922

۵ مکان دیدنی مسکو که فقط مردم محلی می‌شناسند

مسکو شهر بزرگی است و جاهای دیدنی زیادی دارد، اما برخی از آنها را فقط مردم محلی می‌شناسند و هنوز در بین گردشگران زیاد شناخته‌شده نیست. جواهرات پنهان پایتخت روسیه را بشناسید.

گسترش نیوز - اینکه بخواهید جواهرات پنهان را در شهر بزرگی مثل مسکو کشف کنید، کار آسانی نیست، به‌خصوص اگر بار اول‌تان است که به این شهر سفر می‌کنید. اگر در سفر خود به این شهر زمان اضافی داشتید، به شما توصیه می‌کنیم زوایای پنهان مسکو را کشف کنید؛ جاهایی که در هیچ راهنمای سفری در مورد آنها چیزی نوشته نشده است. تور مسکو با کشف چنین جاهایی می‌تواند بسیار جذاب‌تر شود.

mosko-mosco.jpg

پناهگاه استالین

پناهگاه استالین در منطقه Izmaylovo واقع شده است و کمی از مرکز شهر فاصله دارد. این بنا را حقیقتا می‌توان جواهر تاریخی و پنهان مسکو توصیف کرد، به‌خصوص که تا چند سال پیش هیچ کس حتی از وجود آن اطلاع نداشت.

امروزه پناهگاه استالین را به موزه تاریخی تبدیل کرده‌اند که دارای اتاق کنفرانس، ۲ سالن، ۳ دفتر کار و یک اتاق غذاخوری است.

مجسمه یادبود شرلوک هولمز و دکتر واتسون

مجسمه یادبود شرلوک هولمز و دکتر واتسون در هیچ کجای دنیا به‌جز مسکو ساخته نشده است

این مجسمه کارآگاه افسانه‌ای بریتانیایی، توسط سفارت بریتانیا در مسکو ساخته شده و دقیقا در قلب این شهر، در ایستگاه متروی Smolenskaya قرار دارد.

برخی ادعا می‌کنند که اگر کسی بین این دو مجسمه بنشیند و آرزو کند، برای همیشه فردی خوش شانس می‌شود. یادبود کارآگاهان داستان‌های Conan Doyle، در هیچ کجای دنیا ساخته نشده و فقط در مسکو می‌توانید آنها را پیدا کنید. بازدید از این مجسمه‌ها برای عموم آزاد است.

کلیسای جامع باروری مریم مقدس

کلیسای جامع باروری مریم مقدس (منظور از باروری ردر کلیسای کاتولیک این است که حضرت مریم از لحظه باروری به بعد از گناه پاک شد) یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کلیساهای کاتولیک روسیه محسوب می‌شود. این کلیسا آخر هفته‌ها درهایش را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند و گاهی رویدادهای عمومی در آن برگزار می‌شود. برای اینکه ببینید این رویدادها چه زمانی برگزار می‌شود، می‌توانید به وب‌سایت رسمی این کلیسا سر بزنید.

ساختمان اداری Dominion مسکو

ساختمان Dominion در محله تجاری Dubrovka مسکو قرار دارد و این ساختمان تنها مرکز تجاری است که توسط معمار مشهور بریتانیایی، زاها حدید طراحی شده است. مفهوم و طرح این ساختمان قطعا عالی و برجسته است. ساختمان Dominion به قدری منحصر به فرد است که بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر شهر به این منطقه می‌کشاند.

موزه فضانوردی

موزه فضانوردی مسکو تنها موزه‌ای در روسیه است که به تاریخ مطالعات فضانوردی و اکتشافات کیهانی اختصاص داده شده است. این موزه در پایگاه فضایی قدیمی مسکو قرار دارد و قطعا مکان منحصر به فردی برای اروپا محسوب می‌شود. اینجا شما می‌توانید داستان Sputnik (نخستین ماهواره فضایی) و کپسول‌ فضایی که Yuri Gagarin‌ (نخستین کسی که به فضا رفت) استفاده کرده است را کشف کنید.

منبع: کجارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها