|
کدخبر: 54583

کشف شهر باستانی در زیر یک اتوبان! + تصاویر

در این شهر باستانی علاوه بر سفال‌های قدیمی رومی، سکه‌های نایاب، جواهرات و احتمال وجود سیستم جاده‌ای، یک محوطه ۱۸ هکتاری نیز کشف‌شده که دربردارنده یک معبد قدیمی است. بله، همه‌ی این‌ها زیر یک بزرگراه قرار داشته است! اما چطور؟

گسترش‌نیوز: یک شهر باستانی رومی در نزدیکی بزرگراهی در جنوب شرقی انگلستان کشف‌ شده است. کارگران در حال آماده‌سازی زمین برای ساخت حدود ۱۰۰ خانه جدید بودند که به خرابه‌های ۲۰۰۰ ساله برخوردند.

Shba032001.jpeg

این محوطه در هنگام ساخت ۱۲۴ خانه جدید در یک محوطه ۱۸ هکتاری در نزدیکی A۲ در نیواینگتون، کنت کشف شد.

طبق گزارش ایندیپندنت، یک گروه ۳۰ نفره از باستان شناسان به مدت ۸ ماه به حفاری این منطقه پرداختند. آنها علاوه بر بقایای یک معبد قدیمی، سکه‌های عتیقه، سفال و جواهراتی یافته‌اند که قدمت آنها به ۳۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. کشف یک محوطه ۱۸ هکتاری در کنار اتوبان A۲ در نیوانگتون در کنت، از نظر متمرکز نمودن قدمت این منطقه، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

به گفته دین کولز، رئیس گروه تاریخ نیوانگتون: «خیلی هیجان‌انگیز است، مقیاس این منطقه با مقادیر بالایی از یافته‌ها و کیفیت آن‌ها، دانش ما را درباره توسعه شهری نیواینگتون تغییر داده است.»

یک جاده با عرض ۲۳ فوت، کوره‌های سفالگری و کوره‌های آهنی نایاب نیز در این محوطه یافت شد. بعلاوه موارد متعددی که از مناطق دیگر وارد این شهر شده بود نشان می‌دهد که افرادی که در این شهر زندگی می‌کردند دارای جایگاه بالای اجتماعی بودند.

Shba032002.jpeg

کارشناسان این یافته را یکی از قابل‌توجه‌ترین حفاری‌های تاریخ این منطقه نامیده‌اند.

این منطقه زمانی کشف شد که کارگران در حال آماده‌سازی زمین برای ساخت ۱۲۴ خانه جدید بودند. به نظر می‌رسد در هر گوشه‌ای از جهان ساخت خانه‌های جدید باعث آشکار شدن بقایای تاریخی غیرمنتظره و سازه‌های دست بشر می‌شود.

کولز می‌گوید: «درحال‌حاضر ما شاهد یک گورستان رومی در کنار این زمین هستیم و حفاری نشان می‌دهد که یک محوطه ساخت‌وساز پررونق در لب دهکده ما وجود داشته است.»

Shba032003.jpeg

برنامه کنونی شامل تحلیل تمامی یافته‌های زیرزمین و تطبیق آنها با داده‌های مربوطه در یک گزارش علمی است. پس از انجام این کار، کارشناسان روی محوطه را پوشانده و ساخت‌وساز مطابق برنامه قبلی اجرا خواهد شد. گرچه درحال‌حاضر تمرکز بروی یافته‌های شگفت‌آوری است که از دل خاک بیرون کشیده شده‌اند.

Shba032004.jpeg

کولز می‌گوید: «معبد و جاده اصلی از جمله بزرگ‌ترین یافته‌های ما هستند. این جاده ثابت می‌کند که A۲ تنها جاده رومی در دهکده نبوده است. گروه ما به دنبال ردگیری و مسیریابی این جاده جدید است که ممکن است با معبد دیگری که ۵۰ سال پیش یعنی در سال ۱۸۸۲ در دامنه کوه‌های نیواینگتون در روستایی زیرزمین کشف‌شده بود، مرتبط باشد.»

Shba032005.jpeg

با حمله رومی‌ها در سال ۴۳ بعد از میلاد و اشغال انگلیس به مدت ۴۰۰ سال، تعجبی ندارد که شواهد حضور آنها در این مکان همچنان در بخش‌هایی از جزیره یافت شود. مثلاً بخش اعظمی از دیوار ۷۳ مایلی هادریان، همچنان به‌عنوان باقی‌مانده روم باستان پابرجاست.

Shba032006.jpeg

بااین‌وجود، این یافته جدید و پربار، سبب حیرت باستان شناسان و تاریخ شناسان شده است.

به گفته دکتر پاول ویلکینسون، مدیر باستان‌شناسی در مرکز باستان‌شناسی سویل و تامس: «طی سال‌های اخیر این شهر یکی از مهم‌ترین یافته‌ها از شهر کوچک رومی در کنت است که سعی شده از ساختمان‌ها و ساخته‌های دست بشری توسط رومیان محافظت شود.»

طبق گزارش دیلی میل، کار زیادی پیش روی پژوهشگران است. البته یافتن محوطه تنها شروع کار بوده است. حداقل مدیر پروژه باستان‌شناسی، پیتر کیچی، واقعاً مترصد شروع کار واقعی است.

Shba032007.jpeg

او می‌گوید: «اینجا یکی از مهم‌ترین محوطه‌ها در کنت است اما این تنها شروع ماه‌ها و ماه‌ها کار بی‌وقفه است. ما یافته‌های خود را تحلیل و قدمت آنها را مشخص خواهیم کرد و هزاران سفالی را که یافته‌ایم، دسته‌بندی کرده و در گروه‌های مشخص قرار خواهیم داد، و گزارش خود را در پایان تکمیل خواهیم نمود.»

Shba032008.jpeg

این‌طور که به نظر می‌رسد، کسانی که منتظر ساخت خانه‌های جدید خود هستند، باید کمی صبوری به خرج دهند. یکی از ارزشمندترین محوطه‌های تاریخی روم و انگلیس کشف‌ شده است، شاید بتوان با این کشف به بسیاری از سؤالات قدیمی درباره زندگی گذشتگان پاسخ داد.

منبع: لست‌ سکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها