|
کدخبر: 53373

خانه‌ای عجیب در دل سنگی باستانی + تصاویر

معمار طراح اِمی کندالگونکار (Amey Kandalgaonkar) با الهام گرفتن از مقبره‌ی سنگی مدائن صالح واقع در عربستان سعودی، یک‌خانه مدرن در دل کناره‌های یک سنگ عظیم طراحی کرده است.

گسترش‌نیوز : فرم کلی که مانند یک جعبه جورچین کنار هم چیده شده است، با ارائه نمای هوایی سایت، توسط کندالگونکار تدریجاً آشکار می‌شود، یعنی فقط با نگاه کردن از بالاست که می‌توان به نمای مینیمالیستی [یک نهضت هنری که پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد] و ساختار بسیار پیچیده‌تر سازه در پشت این سنگ مگالیتیک پی برد. [بناهای مگالیتیک بناهای باستانی‌ای هستند که با سنگ بزرگ مگالیت ساخته می‌شدند].

khanebastanii1.jpeg

کندالگونکار که در ارائه طرح‌های سه‌بعدی مهارت بسیاری دارد، پیش از طراحی خانه، مدت‌زمان بسیاری را روی شکل و فرم سنگ وقت گذاشت. خانه‌ی درون سنگ او پر از شگفتی است و شگفت‌آورترین نکته‌ی آن نیز حفاری داخل مواد طبیعی به‌جای ساخت بنا با استفاده از آنها می‌باشد.

khanebastanii2.jpeg

این معمارِ دارای گرایش شانگهایی بیان کرد: «با مشاهده‌ی پیچیدگی بصری سنگ‌های مدائن صالح، به نظر می‌رسید که حتماً بتوان با صفحات و مکعب‌های ساده یک توازن بصری به‌دست آورد. من در نرم‌افزار سه‌بعدی شروع به ساختن سنگ کردم که خود یک فرآیند حجاری کامل است. هنگام حفاری خانه درون این سنگ، سعی داشتم تا تأثیر بصری آن را تا حد ممکن از چشم دور نگه دارم و تنها از دید یک پرنده می‌توان حدود واقعی این ساختمان را آشکارا دید.»

khanebastanii3.jpeg

کندالگونکار با کنار هم گذاشتن بافت سخت سنگ و سطح نسبتاً نرم بتن، تضاد بصری پیچیده‌ای می‌سازد که در آن کهن و مدرن باهم ترکیب‌ شده‌اند. اگرچه ساختن چنین چیزی در دنیای واقعی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما این ایده‌های حیرت‌انگیز، هنر بودن حرفه معماری را بیش‌ از پیش به ما گوشزد می‌کنند.

khanebastanii4.jpeg

منبع: لست سکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها