|
کدخبر: 48563

مونسان: اقامت مسافران نوروزی ۶ درصد افزایش یافت

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم بومگردی و اکوتوریسم در دستور کار قرار گرفت و اکنون تعداد واحدهای بوم گردی روستایی در کشور از هزار و ۵۰۰ واحد فراتر رفته است.

گسترش‌نیوز : علی اصغر مونسان پنجشنبه شب در حاشیه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران مشهد افزود: قرار بود ۴۰۰ واحد بومگردی در ابتدای کار دولت را به ۲ هزار واحد برسانیم که این رقم هم اکنون از هزار و ۵۰۰ واحد عبور کرده و موجب کمک به رونق روستاهای کشور شده است.

وی اظهارکرد: این حرکت که اشتغالزایی خوبی برای روستاها داشته است تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تعداد واحدهای بومگردی را تا پایان کار دولت دوازدهم به ۲ هزار واحد برسانیم.

وی از حمایتهای مجلس و دولت در تصویب قوانین در این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال در بخش گردشگری روستایی در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن به صنایع دستی و بقیه به بخش گردشگری تعلق می‌گیرد.

اقامت مسافران در ایام نوروز ۶ درصد افزایش یافت

معاون رئیس‌جمهوری نیز افزود: از ۲۸ اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از ۷۴ میلیون نفرشب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارکرد: در سه روز نخست سفرهای نوروزی رشد اقامت مسافر بیش از ۲۳ درصد بود و این روند حرکت رو به رشد داشت که براساس پیش‌بینی‌ها رشد ۲۵ درصدی را تا پایان تعطیلات انتطار داشتیم.

وی گفت: با توجه به بارشهای اخیر و هشدارهای ادارات مدیریت بحران در استانها، روند رو به رشد سفرها و اقامت مسافران کنترل شد و کاهش پیدا کرد.

مونسان افزود: اگر بارندگی و مسائل بعدی مربوط به آن رخ نمی‌داد امسال نوروز متفاوتی را در حوزه سفرها تجربه می‌کردیم که امیدواریم در سال ۹۸ روند رو به رشد سفرها ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر