|
کدخبر: 46048

تفریحات هیجان‌انگیز در «بام تهران» + تصاویر

کمربند شمالی تهران را کوه‌های البرز فرا گرفته‌اند. اختلاف ارتفاع دشت‌های پست جنوب تهران با دامنه‌های کوه‌های البرز در شمال آن به قدری زیاد است، که دمای این دو نقطه کاملا با هم متفاوتند. امروز قصد داریم تا از گرمای سطح شهر تهران به ارتفاعات شمال آن پناه ببریم.

گسترش‌نیوز : اگر علاقه مندید تا با تفریحات هیجان انگیز مجموعه تفریحی توچال یا همان بام تهران آشنا شوید، در ادامه این مطلب با گسترش‌نیوز همراه شوید.

بام تهران

bam1.jpg

بسیاری از مردم تهران، آخر هفته‌های خود را در ارتفاعات شمال این شهر می‌گذرانند. شمال شهر تهران تفرجگاه‌های بسیاری دارد. دلیل اینکه بیشتر این تفرجگاه‌ها در دامنه‌های کوه‌های شمال آن قرار دارند، آب و هوای خنک و باغ‌های سرسبز آن است. امروز قصد داریم تا سفری ماجراجویانه به یکی از این تفرجگاه‌ها به نام "مجموعه تفریحی توچال" یا همان بام تهران داشته باشیم. پس با ما در این سفر همراه باشید.

سورتمه بام تهران

sourtmeh.jpg

فقط سه سال از احداث سورتمه توچال می‌گذرد. سورتمه توچال را یک شرکت آلمانی به نام شرکت ویگاند در سال ۹۴ ساخته است. این سورتمه ۱۴۲۰ متر طول دارد و سواری با آن هیجان زیادی را به شما وارد خواهد کرد. هنگام سواری این سورتمه، حواستان باشد که لبخند بر لب داشته باشید، چرا که دوربین مخصوص سورتمه از شما در هنگام سواری عکس می‌گیرد. در انتهای مسیر، مسئولان این سورتمه عکس را به شما نمایش خواهند دارد و در صورت تمایل می‌توانید آن را بخرید. سورتمه توچال، طولانی‌ترین خط سورتمه در کشور را دارد.

زیپ لاین بام تهران

bam2.jpg

زیپ لاین یکی از هیجان انگیز‌ترین بخش‌های مجموعه تفریحی توچال است. این مجموعه نیز در میانه‌های مسیر سلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یک توچال قرار گرفته است. در زیپ لاین توچال، شما در ارتفاع ۶۰ متری سطح زمین پرواز خواهید کرد و حدود ۲۰۰ متر آن طرف تر فرود خواهید آمد.

کابین سینما ۵ بعدی و VR بام تهران

bam3.jpg

کم کم داریم به محوطه اصلی بام تهران نزدیک می‌شویم. چند متر قبل از این محوطه دو مجموعه تفریحی دیگر قرار دارند. یکی سینما ۵ بعدی توچال و دیگری مجموعه VR. سینما ۵ بعدی توچال، یکی از بهترین سینماهای ۵ بعدی در سطح شهر تهران است. در مجموعه واقعیت مجازی (VR) توچال هم می‌توانید انواع و اقسام بازی‌های هیجان انگیز روز دنیا را تجربه کنید.

مسیر سلامتی بام تهران

bam4.jpg

اگر به پیاده روی علاقه دارید، بهترین مکان برای شما مسیر سلامتی بام تهران است. بدون شک قدم زدن در مسیری کوهستانی به دور از هیاهو و آلودگی شهر لذت زیادی دارد. این مسیر حدود ۲ کیلومتر است و از پارکینگ مجموعه توچال شروع شده و تا ابتدای ایستگاه تله کابین توچال ادامه می‌یابد. به تازگی در این مسیر، رستوران ها، کافه‌ها و برخی مجموعه‌های تفریحی هم ساخته‌اند که اگر مایل باشید می‌توانید از آنها بهره ببرید.

در ابتدای مسیر سلامتی، ون هایی برای کسانی که مایل به پیاده روی نیستند، تدارک دیده شده‌اند که مسافران را از پارکینگ به ایستگاه یک منتقل می‌کنند.

پیست اسکی توچال

bam5.jpg

پیست اسکی توچال، یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی در سطح کشور است. این پیست در ارتفاع ۳۸۵۰ متری قرار دارد و در پائین دست آن هتل زیبای توچال قرار دارد. از هتل توچال به وسیله یک تله سیژ کوچک می‌توان دوباره به بالای پیست اسکی رسید. اسنوموبیل سواری، یکی دیگر از تفریحات رایج در ایستگاه ۷ توچال است.

تله کابین توچال

bam6.jpg

تله کابین ۷۵۰۰ متری توچال، یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های پیوسته در دنیاست. عملیات احداث این تله کابین در سال ۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۷ پایان یافت. البته نگران نباشید، در طی این سال‌ها بازسازی‌های خوبی بر روی خط انجام شده است. توسط تله کابین توچال، می‌توان تا ایستگاه هفت این مجموعه بالا رفت.

مجموعه اسکیپ روم بام تهران

bam7.jpg

اسکیپ روم یا اتاق فرار یکی دیگر از سرگرمی هاییست که به تازگی در مجموعه بام تهران ساخته‌اند. در این مجموعه شما را در یک اتاق حبس می‌کنند. شما باید با توجه به سر نخ هایی که به شما می‌دهند خودتان را از این اتاق خارج سازید. مجموعه اسکیپ روم توچال، در بخش‌های انتهایی مسیرسلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یکم قرار گرفته است.

معرفی مجموعه تفریحی توچال

قله ۳۹۶۲ متری توچال، معروف‌ترین و مرتفع‌ترین قله استان تهران است که محبوبیت زیادی بین کوهنوردان سراسر کشور دارد. اگر شما هم کمی آمادگی بدنی داشته باشید، می‌توانید به این قله صعود کنید و از بلندای آن مناظر حیرت انگیز قلل اطراف تهران و همچنین شهر تهران را مشاهده کنید. اما جدای از مسیر کوهنوردی قله توچال، در پائین دست این قله مجموعه تفریحی بسیار وسیعی ایجاد شده که پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مردم تهران است. این مجموعه از سال ۹۴ به بعد و با ایجاد یکسری زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی از جمله زیپ لاین، باشگاه اسکی، سورتمه، کافه‌ها و رستوران‌های جدید، پرش از ارتفاع، تله سیژ، ون‌های برقی برای حمل‌ونقل، نیمکت‌های جدید در بخش‌های مختلف و … رونق چشم گیری گرفت.

تفریحات رایج در بام تهران

مجموعه تفریحی بام تهران یکی از بهترین تفرجگاه‌های شهر تهران است که مجموعه‌ای از امکانات تفریحی در آن تجمع کرده‌اند. می‌خواهیم تا ماجراجویی خود را در بام تهران آغاز کنیم و تک تک تفریحات رایج در این مجموعه را برایتان معرفی کنیم.

تله سیژ توچال

اگر از ارتفاع ترس دارید، سوار شدن تله سیژ را فراموش کنید! تله سیژ توچال شما را از ایستگاه یک تا رستوران چشمه بالا می‌برد. اگر از این مکان حدود ۲۰۰ متر به سمت بالا پیاده روی کنید، به نیمکت و آلاچیق هایی می‌رسید که تمام تهران از آنها به خوبی مشخص است.

محوطه تفریحی بام تهران

بسیاری از مردم فقط برای تماشای شهر تهران به این مکان می‌آیند. دور تا دور این محوطه، نیمکت هایی وجود دارد که مردم بر روی آنها می‌نشینند و منظره زیبای شهر تهران را نظاره می‌کنند. بام تهران، به خصوص در هنگام شب که چراغ همه خانه‌های شهر روشن است، بسیار زیباست. بیشتر رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه توچال هم در همین محوطه قرار دارد.

منبع: الی‌گشت

ارسال نظر