|
کدخبر: 44983

فواره جادویی بارسلونا را ببینید + تصاویر

بارسلونا، پر جمعیت‌ترین شهر اسپانیا پس از مادرید، بهشتی تمام عیار در کنار ساحل آبی و آفتابی دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

گسترش‌نیوز : این شهر جذاب و زیبا، تمام آنچه که برای ساختن یک تعطیلات رویایی نیاز دارید را در بر دارد، از ساحل و رستوران و مرکز خرید گرفته تا موزه و آثار تاریخی و معماری منحصر به فرد که چشمان هر رهگذری را به خود خیره می‌سازد. یکی از جاذبه‌های این شهر، فواره جادویی آن به نام مونجوئیک است که یک نمایش رایگان از موسیقی و نور است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد. این فواره ۸۸ ساله یکی از ۱۰ جاذبه برتر بارسلونا است که آخر هفته‌ها هزاران توریست را به میدان مونتجوئیک می‌کشاند.

BACA1.jpg

این فواره بزرگترین فواره تزئینی بارسلونا است که در سال ۱۹۲۹ برای نمایشگاه بین‌المللی ساخته شده بود و امروزه با بیش از ۵۰ نوع رنگ و سایه به یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های بارسلونا تبدیل شده است. این نمایش فوق‌العاده شبانه از آب، نور و موسیقی مونجوئیک را جان بخشیده و صدها نفر از آن لذت می‌برند. مطمئن باشید تماشای این آب‌نمای جادویی جزو برترین نقاط برجسته سفرتان به بارسلون خواهد بود. توجه داشته باشید که این نمایش در شب‌های خاصی برگزار شده و باید قبل از سفر به تاریخ و ساعات آن دقت کنید. این فواره توسط «یوسپ ماریا یویول» (Josep Maria Jujol) و با الهام از میدان «سنت پیتر» واتیکان طراحی شد.

BARCA2.jpg

این آب‌نما به عنوان نمادی از اهمیت دریا و رودخانه‌ها در اسپانیا در کنار نمادهای مذهبی، قهرمانی و هنری نصب گردید. در این نمایش آبی رنگارنگ مثل کودکان از خود بی‌خود شوید. نمایش آب با موسیقی هماهنگ شده است. موسیقی نیز به طور منظم و به نسبت فصل عوض می‌شود. با توجه به اینکه آب‌نما در جلوی (Palau Nacional) قرار گرفته‌، تماشایش واقعا نفس‌گیر است. این فواره در بارسلونا، در نزدیکی میدان اسپانیا، در پایین تپه المپیک و در مقابل کاخ مونتجوی قرار دارد. درحال‌حاضر؛ موزیک و رقص نور فقط در روز جمعه و شنبه و از اکتبر تا آوریل اجرا می‌شود.

BARCA3.jpg

BARCA4.jpg

BARCA5.jpg

BARCA6.jpg

BARCA7.jpg

منبع: LOGIN BRANDS

ارسال نظر