|
کدخبر: 43240

بهترین زمان برای سفر به مشهد؟

از ترافیک تهران که خبر دارید. ترافیک یکی از همراهان همیشگی شهرهای شلوغی همچون تهران و مشهد و دیگر شهرهای بزرگ است. قطعا تنها کاری که برای کاهش ترافیک از دست ما بر می‌آید این است که در ساعات شلوغی بیرون نرویم. آگاهی از اینکه چه زمانی ترافیک وحشتناکی در مسیر مورد نظر در انتظار ماست یکی از تکنیک‌های عبور و مرور در شهر است.

گسترش‌نیوز : برای سفر به شهرهای بزرگ همچون مشهد، شیراز، اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز چنین چیزی صادق است. یکی از تکنیک‌های سفر این است که بدانیم چه زمانی بهترین زمان برای سفر به هر شهر محسوب می‌شود. البته برای سفر به شهری مانند مشهد بهترین زمان سفر ممکن است از ابعاد مختلف تفاوت داشته باشد. ممکن است هدف شما از سفر به مشهد تفریح و گردش باشد و شخص دیگری تنها با هدف زیارت به این شهر سفر کند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین زمان سفر به این شهر زیارتی سیاحتی را پیدا کنید.

mashhad1.jpg

ویژگی‌های سفر در هر فصل سال

یکی از مهم‌ترین معیارها برای شروع سفر، شرایط آب و هوایی است. این مسئله تا حد زیادی بر روی میزان سفرها تاثیرگذار است. بسیاری از افراد ممکن است برنامه سفرشان را تغییر داده یا حتی بلیط هواپیما خارجی خود را به دلیل شرایط آب و هوایی کنسل کنند. در ادامه به بررسی آب و هوای این شهر در زمان‌های مختلف و بهترین زمان برای سفر به مشهدی خوش آب و هوا می‌پردازیم.

وضعیت آب و هوای مشهد

آب و هوای مشهد را می‌توان در فصل‌های سرد سال، سرد و خشک و در فصل‌های گرم سال معتدل و خشک دانست. تابستان‌های نسبتا گرم و زمستان‌های استخوان سوز باعث می‌شوند حجم سفرهای تفریحی در این فصول کاهش یابند. میانگین دمای هوا در فصل زمستان ۴ درجه زیر صفر و در فصل تابستان ۳۲ درجه سانتیگراد است.

فصل زمستان

زمستان‌های مشهد سرمایی جانسوز دارد. بارش برف در زمستان و حتی در فصل پاییز مسئله‌ای عادی است، اما حتی اگر بارش صورت نگیرد هوای این شهر در فصل زمستان بسیار سرد است. میزان سفرها در این فصل تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

با این وجود بسیاری از افراد همچنان در این فصل به مشهد مسافرت می‌کنند اما میزان فروش بلیط هواپیما در این فصل تا حد زیادی کاهش می‌یابد و به دنبال آن نرخ بلیط هواپیمای تهران مشهد سقوط می‌کند. از طرفی هزینه‌های اقامت نیز در فصل زمستان بسیار کم می‌شوند. در مجموع می‌توانید در این زمان سفری ارزان نرخ اما سرد را تجربه کنید.

راستی اگر تمایل دارید در زمانی به مشهد سفر کنید که با جاده‌ای خلوت رو به رو باشید بهترین زمان سفر به مشهد فصل زمستان است.

سفر به مشهد در فصل تابستان

شاید گرمای تابستان هم بتواند مانند سرمای زمستان حجم سفرها را تا حدی کاهش دهد، اما به دلیل تعطیلی مدارس در این فصل بسیاری از خانواده‌ها تابستان را بهترین زمان برای سفر به این شهر می‌دانند. در واقع قرارگیری تعطیلات در این فصل به گرمای هوا می‌چربد و باعث می‌شود که مسافران زیادی در فصل تابستان مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کند.

پاییز، زمانی مناسب برای سفر به مشهد

اگر پاییز را به عنوان بهترین زمان سفر به مشهد بدانیم کم لطفی نکرده ایم، اما همچنان بهترین زمان بهار است.

البته شاید در ماه آذر بازهم با حال و هوای زمستانی مشهد رو به رو شویم، اما مهر و آبان دو ماه از بهترین ماه‌های سال برای سفر به مشهد هستند که سرمای آزاردهنده‌ای نخواهند داشت. در این زمان از طرفی با بازگشایی مدارس مشهد در خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان خود قرار دارد و از طرف دیگر خبری از سرمای استخوان سوز مشهد نیست.

اسکار بهترین فصل سفر به مشهد، به بهار تعلق می‌گیرد

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به بسیاری از شهرهای کشور است، در مورد مشهد نیز چنین است. اگر ۱۵ روز ابتدای فروردین را فاکتور بگیریم بهار را می‌توان بهترین زمان برای سفر به مشهد دانست. پس از تعطیلات عید و با پایان یافتن مسافرت‌های نوروزی میزان سفرها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

در این زمان مدارس بازشده‌اند و کارمندان به سر کار خود بازگشته‌اند. از طرفی در ماه خرداد دانش آموزان و دانشجویان درگیر امتحانات هستند و به دنبال اینها، هزینه‌های سفر در ماه‌های فروردین (نیمه دوم)، اردیبهشت و خرداد با کاهش قابل توجهی رو به رو می‌شود. نیازی نیست به این مسئله اشاره کنیم که شرایط آب و هوایی در این فصل در بهترین شکل خود قرار دارد.

بهترین مناسبت‌ها برای سفر

در ابتدای مقاله به این مسئله اشاره کردیم که بسیاری از افراد با هدف گردش و تفریح به مشهد سفر می‌کنند و عده‌ای دیگر، با انگیزه‌های مذهبی و زیارتی مشهد را به عنوان مقصد مورد نظر خود انتخاب می‌کنند. پیش از اینکه این مناسبت‌ها را اعلام کنیم لازم می‌دانیم به این نکته اشاره کنیم که معمولا نرخ بلیط هواپیما تهران مشهد در این زمان‌ها با افزایش رو به رو می‌شود.

اگر دوست دارید مناسبتی به این شهر توریستی سفر کنید؛ ماه رمضان، دهه کرامت و روز تولد و شهادت امام رضا (ع) و ایام محرم بهترین مناسبت‌ها برای شما خواهند بود.

خرید بلیط چارتر مشهد

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که بلیط‌های چارتری در مسیرهای پرتردد همچون مسیر پرواز تهران مشهد به وفور یافت می‌شود. چرا که با کم شدن میزان سفرها شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌های خود را با قیمت‌های بسیار کم عرضه می‌کنند تا بتوانند تمام بلیط‌های خود را بفروشند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها