|
کدخبر: 41735

لوکس‌ترین قطار دنیا + تصاویر

قطار «شیکی−‌شیما» (Shiki-Shima) را «لوکس‌ترین و مدرن‌ترین» قطار جهان می‌خوانند.

گسترش‌نیوز : به نقل از شبکه ان اچ کی، شرکت راه آهن شرق ژاپن از قطار لوکس جدید با نام سوییت شیکی - شیما در حضور خبرنگاران رونمایی کرد. این قطار لوکس توکیو را به شمال ژاپن متصل می‌کند. سالن ویژه تماشای مناظر در این قطار با دیوارها و سقف شیشه‌ای نمای وسیعی از منظره بیرون برای مسافران فراهم می‌کند و در سالن اجتماعات قطار هم مسافران می‌توانند به صورت زنده به آهنگ پیانو گوش دهند.

qlux1.jpg

qlux2.jpg

قطاری پنج ستاره که واگن‌های سرویس بهداشتی‌اش مجهز به وان هستند و شب‌ها می‌توان از دریچه سقف شیشه‌ای واگن‌های ویژه آن به تماشای آسمان پرستاره نشست. «شیکی−‌شیما» در زبان ژاپنی «جزیره چهار فصل» معنا می‌دهد. در این قطار یک سرآشپز درجه اول، واگن‌هایی مجهز و مجلل و پنجره‌هایی با نمای پانوراما در انتظار مسافرانی هستند که بلیت این سفر چهار روزه را تهیه کرده‌اند؛ آن هم به نرخ ۷۷۰۰ یورو.

qlux3.jpg

qlux4.jpg

طراحی این قطار لوکس را «کن اوکویاما»، طراح سرشناس ژاپنی بر عهده داشته است. او تا کنون قطارهای متعددی را برای کمپانی‌های راه‌آهن در زادگاهش طراحی کرده است. کن اوکویاما پیش‌تر به عنوان طراح ارشد کمپانی‌های جنرال موتورز و پورشه هم فعالیت داشته است.

qlux5.jpg

qlux6.jpg

طراحی مدل خودروی فِراری انزو و مازراتی کواتروپورته را نیز او انجام داده است. قطار «شیکی−‌شیما» متعلق به شرکت خصوصی «راه‌آهن شرق ژاپن» است که نخستین سفرش را با ۳۳ مسافر آغاز کرد. به گفته مسئولان این شرکت تمام بلیت‌های این قطار تا ماه مارس سال آینده (فروردین ۱۳۹۷) پیش فروش شده‌اند.

qlux7.jpg

قطار «شیکی−‌شیما» مجموعا ۱۷ سوئیت خصوصی دارد. در وب سایت این کمپانی آمده که «شیکی−‌شیما» ترکیبی از «زیبایی‌شناسی سنتی ژاپن و روح آینده» است.‌ در ایستگاه قطار اوئنو در توکیو که مبدأ حرکت «شیکی−‌شیما»ست، سکویی اختصاصی نیز برای مسافران این قطار لوکس تأسیس شده است.

qlux8.jpg

qlux9.jpg

این قطار با تجهیزاتی همانند یک هتل پنج ستاره دارای ۱۰ واگن است که در خط رفت و برگشت از توکیو به هوکایدو کار می‌کند. دو واگن با منظره پارنوراما در ابتدا و انتهای قطار تعبیه شده‌اند که در آنها صندلی‌های راحتی کار گذاشته شده که مسافران می‌توانند در آنجا در روز به تماشای مسیر سرسبز و در شب به تماشای آسمان پرستاره بنشینند.

qlux10.jpg

البته «شیکی−‌شیما» تنها قطار لوکس پرسرعت در ژاپن نیست. قطار لوکس «ناناتسوبوشی» (هفت ستاره) در سال ۲۰۱۳ در جزیره کیوشو به راه افتاد. این جزیره که سومین جزیره بزرگ ژاپن به شمار می‌رود، نزدیک به ۴۰ هزار کیلومتر مساحت دارد. مقامات شرکت راه‌آهن غرب ژاپن هم اعلام کرده‌اند که از ماه ژوئن امسال قطار لوکس این شرکت خصوصی به نام Twilight Express Mizukaze کار خود را آغاز خواهد کرد. بلیت‌های این قطار بین ۲۲۰۰ تا ۱۰ هزار یورو نرخ دارند.

qlux11.jpg

qlux12.jpg

qlux13.jpg

منبع: LOGIN BRANDS

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها