|
کدخبر: 41408

١١ هزار لوح گلی تخت جمشید به کشور برمی‎‌گردد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید دارد که این سازمان برای ممانعت از اجرای طرح‌های آسیب‌رسان به بافت‌های تاریخی تلاش خواهد کرد.

گسترش نیوز: علی‌اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه - ۲۱ آذر - در حاشیه برپایی نمایشگاه گردشگری پارس، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بخش تاریخی شهرها برای ما حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از تصویب طرح‌هایی که موجب آسیب به بافت‌های تاریخی می‌شود ممانعت کنیم.

مونسان درباره راهکارهای ممانعت از تداوم تخریب در بافت‌های تاریخی به ویژه بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: بازآفرینی شهری از مهمترین مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: یک کمیته برای بررسی این مهم در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شده و اداره‌های کل میراث فرهنگی نیز در آن عضویت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در این کمیته حفاظت از بافت‌های فرسوده را در اولویت قرار می‌دهیم که البته استانداران هم این موضوع را مد نظر دارند.

بازگشت ١١ هزار لوح گلی تخت جمشید به کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین از بازگشت بیش از ۱۱ هزار لوح گلی سالم مربوط به باروی تخت‌جمشید خبر داد و در این باره گفت: این الواح با رأی دیوانعالی آمریکا با کشور برمی‌گردد.

او خاطرنشان کرد: این تعداد الواح با مجوز وزارت خزانه داری آمریکا در مرحله اول ۱۷۸۴ لوح در حال بسته‌بندی و ارسال به ایران است.

وی همچنین از رشد ٥٨ درصدی ورود گردشگران خارجی در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران دیدن کردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر