|
کدخبر: 41384

بزرگترین چرخ‌ و فلک‌ دنیا + تصاویر

در گوشه و کنار دنیا بلندی‌های بی‌شماری وجود دارند و از جمله آنها می‌توان به برج ویلیز در شیکاگو یا ساختمان امپراتور در نیویورک سیتی اشاره کرد. اما چرخ‌ و فلک‌ بلند و تماشای شهر از بالای این سازه متحرک چرخان لذت دیگری دارد.

گسترش‌نیوز : یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های سنگاپور که در قلب این شهر قرار دارد، چرخ و فلکی بسیار مرتفع است که با ارتفاع ۱۶۵ متری‌اش در آسمان این کشور پیشرفته فرمانروایی می‌کند.

s7.jpg

این چرخ و فلک که با نام پرنده سنگاپوری یا فلایر سنگاپور شناخته می‌شود، تا سال ۲۰۱۴ عنوان مرتفع‌ترین چرخ و فلک دنیا را در دست داشت تا آن که چرخ و فلکی بزرگتر از آن در لاس وگاس افتتاح شد. با آن که پرنده سنگاپوری جایگاه نخست خود را از دست داد؛ اما هنوز هم بسیار مورد توجه است و هم اکنون دومین چرخ و فلک مرتفع دنیا و یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری قاره آسیا محسوب می‌شود.

s10.jpg

s11.jpg

s12.jpg

s13.jpg

sngapoor.jpg

بد نیست بدانید طراحی و ساخت چرخ و فلک بزرگ سنگاپور به عهده دکتر کیشو کوروکاوا (Kisho Kurokawa) معمار برجسته ژاپنی بود و ساخت آن از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز شد. فرآیند ساخت این سازه مشهور نزدیک دو سال و نیم زمان برد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ به صورت رسمی افتتاح شد.

هنگامی که به سراغ پرنده سنگاپوری می‌روید، چرخ و فلکی غول پیکر با ۲۸ کپسول در انتظار شماست که هر یک از کپسول‌ها می‌تواند ۲۸ نفر را در خود جای دهد. بنابراین با یک حساب و کتاب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که چرخ و فلک فلایر سنگاپور ظرفیتی ۷۸۴ نفری داشته و با چرخ و فلک‌های ساده‌ای که در ذهن دارید، تفاوتی چند صدتایی دارد! در واقع پرنده سنگاپوری تنها یک چرخ و فلک بزرگ و ساده نیست.

s5.jpg

s6.jpg

s8.jpg

s9.jpg

این سازه مرتفع و ساختمان پایه اش، مجموعه‌ای از سرگرمی‌ها را برای گردشگران تدارک دیده است که در راس آن تماشای شهر از نقطه‌ای بلند است. با پرنده سنگاپوری می‌توانید جاذبه هایی چون باغ‌های زیبای گاردنز بای د بی، هتل معروف مارینا بی‌سندز، پل پیچ در پیچ هلیکس و... را ببینید. برای این کار توصیه می‌کنیم غروب آفتاب و یا شب هنگام را انتخاب کنید تا همزمان از دیدن پرتوان نارنجی خورشید و یا نورهای رنگی شهر نیز لذت ببرید.

s1.jpg

s2.jpg

s3.jpg

s4.jpg

منبع: login brands

ارسال نظر