|
کدخبر: 39940

همنشینی خورشید و ماه در روستای ویستان

دریاچه ویستان در استان گیلان در شهر کوهپایه‌ بره سر در بخش خورگام و در ۴۰ کیلومتری شهرستان رودبار زیتون.

گسترش نیوز: بعد از بروز یک زلزله، این استخر زیبا به طور طبیعی پدید آمده که آب آن از ارتفاعات تامین می‌شود و محیط آن موجب شده که به یک جاذبه‌ی گردشگری دیدنی تبدیل شود. دریاچه ویستان فاقد رود دایمی است و از سرازیر شدن آبهای سطحی و چشمه‌های زیرزمینی ایجاد شده است. در این استخر انواع جانوران و گیاهان نیز دیده می‌شوند.

وسعت دریاچه ۴ هکتار است و عمق آن به صد متر نیز می‌رسد. از نظر پوشش گیاهی و جانوری نیز غنی بوده و حائز اهمیت که در ادامه به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت. دریاچه ویستان، مهمترین جاذبه‌ای که برای ارائه دارد، بکر بودن و سکوت بی نظیرش است. این دریاچه فاقد هرگونه امکانات رفاهی است، اما همین مورد به اضافه‌ی سخت بودن مسیر دسترسی به آن، باعث شده است تا اطراف دریاچه همچنان پاک و دست نخورده باقی بماند.

درختان راش که از یک طرف برپا ایستاده‌اند و بر تن زمین خود را تا به خورشید کشیده اند و آب مانند آینه‌ای که رنگ سبز را با آبی آسمان در کنار هم به تصویر کشیده است، ترکیبی خیره کننده را بوجود آورده است.

Roosta1.jpg

اگر از سمت رشت قصد سفر به این دریاچه‌ی زیبا را دارید، باید از رستم آباد مسیر خود را تغییر داده و به سمت توتکابن و از آنجا به سمت بره سر و داماش بروید. در این مسیر می‌توانید از مناظر بسیار زیبایی دیدن کنید. تقابل نور خورشید و مه که گویی نبرد و همنشینی روشنی و تاریکی را در کنار هم دارد، همچنین نمای جنوبی قله‌ی درفک از این مسیر قابل مشاهده است. این محل، بخشی از منابع طبیعی کشور عزیزمان به شمار می‌رود که باید در حفظش کوشا باشیم. از گردشگران و طبیعت‌گردان عزیز می‌خواهیم که اگر به این منطقه‌ی رویایی و زیبا سفر کردند، مثل همیشه مراقب محیط زیست باشند تا همه بتوانند از این طبیعت بکر و زیبا لذت ببرند.

Roosta.jpg

منبع: لست سکند

ارسال نظر