|
کدخبر: 39625

کوچکترین جزایر قابل سکونت در جهان + تصاویر

هر کسی در رویاهای خودش زندگی در جزیره‌ای بهشتی را تصور می‌کند. برخی از روزها حتی ممکن است شما وسوسه شوید تا حساب‌های بانکی خود را بسته، کار خسته‌کننده خود را رها کرده و بسیاری از دوستان خود را ترک نمایید تا به منطقه‌ای در سکوت و آرامش مهاجرت نمایید و شاید کوچکترین جزایر قابل سکونت در جهان یکی از این مقاصد مورد نظر باشد.

گسترش‌نیوز : دلیل اینکه گاها چنین احساساتی به ما دست می‌دهد احساس استقلال، خودکفایی و زندگی ساده تر است اما چنین شیوه زندگی قطعا نمی‌تواند برای ما جذابیت داشته باشد هر چند که ممکن است دوست داشته باشید از درختان نارگیل میوه چیده و در دریا ماهیگیری نمایید. اما نحوه زندگی ما باعث شده تا مزایای تمدن مدرن را به درستی درک نماییم. متاسفانه همه جزایری که در آن زندگی می‌کنند را نمی‌توان به عنوان بهشت در نظر گرفت. مگر اینکه شما یک میلیونر باشید و بتوانید یک جزیره کوچک را مستقیما خریداری نمایید. هرچند قبل از اینکه بتوانید از بهشت کوچک خود لذت ببرید آن را با آهن و آجر پر خواهید کرد.

جزیره یک اتاقه |Just Room Enough Island

در نگاه اول این جزیره به نظر خیلی جالب می‌آید. کلبه کوچک در یک جزیره کوچک که یک درخت در آن قرار داشته و ساحل آن به اندازه چند صندلی پلاستیکی و یک میز پیک نیکی فضا دارد. به گفته Conde Nast Traveler مساحت این جزیره ۳۰۶ متر مربع است. از زمانی که فانوس دریایی بایشوپ در انگلستان در سال ۱۹۸۲ به صورت اتوماتیک به فعالیت خود ادامه می‌دهد، این جزیره عنوان کوچکترین جزایر قابل سکونت در جهان را به‌دست آورد. اگر شما در حال فکر کردن در مورد این جزیره هستید که شاید بهتر بود حیاطی بزرگتر یا زمین تنیس و همچنین فضایی با چمن مصنوعی داشت، پس می‌بایست به شما گفت که این جزیره از جوانبی نیز بسیار ترسناک است. به دلیل بالا آمدن سطح آب و موج‌ها هر لحظه امکان دارد تا این کلبه از بین برود. در سال ۲۰۱۷ عکس هایی از این کلبه گرفته شد که کیسه هایی از شن در جلوی درب آن قرار داده شده بود تا از ورود آب به درون خانه در زمانی که بارش زیاد است جلوگیری نماید. بنابراین هرچند که زندگی در این جزیره ممکن است جذاب به نظر برسد اما از سوی دیگر بیمه سیل آن هزینه‌ای غیر معمول را در بر خواهد داشت.

جزیره کوتاکاراجیما | Kotakarajima

۱۲ ساعت زمان نیاز است تا از بندر Kagoshima بتوانید خود را به جزیره Kotakarajima در ژاپن برسانید و تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا دور جزیره را با پای پیاده قدم بزنید. ممکن است در طول این پیاده روی کوتاه موارد عجیب و اسرار آمیز بسیاری را مشاهده نمایید اما آنها می‌بایست بسیار جالب توجه باشند تا ارزش طی کردن این مسافت طولانی را داشته باشد. بر اساس یک کتاب راهنمایی منطقه‌ای جزیره کوتاکاراجیما کوچکترین جزیره قابل سکونت در مجمع الجزایر Tokara از نظر مساحت زمین و جمعیت می‌باشد. این جزیره کوچک تقریبا ۳٫۳ کیلومتر مربع مساحت داشته که البته در هنگام جزر و مد دریا بین ۲۵ تا ۳۳ درصد از مساحت آن را آب فرا می‌گیرد. این بدین معنی است که ۳۷ نفر از ساکنان این جزیره می‌بایست توجه دقیقی به برنامه‌های جزرو مدی این ناحیه داشته باشند. خوشبختانه در این جزیره کوچک مسافرخانه‌ای نیز وجود داشته و همچنین فضایی برای شنا کردن و حمام عمومی رایگان وجود دارد. آب و هوای این ناحیه گرم بوده و حدود ۲ ساعت برنامه برای گردشگران را می‌تواند تامین نماید. مردم محلی برای اینکه بتوانند به زندگی خود ادامه دهند به پول هایی که گردشگران وارد می‌کنند نیاز دارند. فراموش نکنید که این جزیره در لیست کوچکترین جزایر قابل سکونت در جهان قرار داشته و به دلیل اندازه آن در صورتی که کار اشتباهی انجام دهید هیچ کجایی وجود نخواهد داشت که پنهان شوید و می‌بایست چند روز صبر نمایید تا کشتی بعدی به این جزیره برسد.

جزیره سوارو | Suwarrow

این جزیره در یکی از دوردست‌ترین نقاط در اقیانوس آرام قرار داشته و دارای ساحلی ۵۰ مایلی است که تنها ۰٫۱۵ آن زمین‌های واقعی می‌باشند. با وجود اندازه کوچک اما این جزیره دارای یک تاریخ بسیار غنی است. به گفته Atlas Obscura در اواسط دهه ۱۸۰۰ دو مجموعه از مسافرانی که به این جزیره آمدند گنجینه هایی را پیدا کردند. برای نخستین بار یک جعبه سکه به ارزش ۱۵ هزار دلار و در مرتبه دوم لانه لاک پشتی پر از قطعات ارزشمند کشف شد. این‌ها احتمالا سکه‌های مشابهی بودند که دزدان دریایی پس از غارت‌های خود گرفته اما در اثر شکسته شدن کشتی هایشان در اینجا پیدا شده است. در طول جنگ جهانی دوم از این جزیره به عنوان مرکز دیده بانی استفاده می‌شد اما متاسفانه در زمان طوفان می‌بایست اینجا را تخلیه کرد. ساکنان ساحلی این جزیره چند مخزن آب و مرخ را باقی گذاشتند. Tom Neale کسی بود که در سال ۱۹۵۲ به همراه دو گربه و برخی از مقررات خود را به این جزیره رساند. او به مدت ۱۶ سال در اینجا زندگی کرد و طولانی‌ترین اقامت متوالی را از سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۷ داشت تا بتواند جزیره‌ای را به نام خود ثبت نماید و از این طریق کسب درامد کند. او کتابی را به نام castaways منتشر نمود که دوستداران او را به بازدید از جزیره آورده و برخی از آنها به اقامت‌های موقت در این مکان پرداختند. امروزه جزیره سوارو به عنوان یکی از کوچکترین جزایر قابل سکونت در جهان و یکی از پارک‌های ملی نیوزیلند به شمار رفته و سرپرست‌های آن در کلبه هایی که نیل ساخته بود در شش ماه از سال زندگی می‌کنند.

جزیره ایسدال | Easdale

در ساحل غربی اسکاتلند جزیره کوچکی به نام ایسدال قرار گرفته است که در آن ۶۰ نفر در مساحتی کمتر از ۱٫۳ کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. بر اساس Undiscovered Scotland اتومبیل در این مکان ممنوع بوده، چراغ‌های خیابانی وجود نداشته و اگر می‌خواهید بیرون بروید یک رستوران وجود دارد که می‌بایست در تاریکی به آنجا بروید و احتمالا هوا هم بارانی می‌باشد. از طرف دیگر شما مجبور نیستید مسافت طولانی حرکت کرده و یا با لیست شلوغی از غذاها مواجه شوید. فرصت‌های شغلی در ایسدال شامل کار در رستوران و همچنین کار در موزه می‌باشد که در صورت عدم وجود آنها دقیقا ۵۸ نفر از ساکنان جزیره بی‌کار می‌شوند. بسیاری از ساکنان این جزیره کار می‌کنند زیرا چاره‌ای غیر از این نداشته و همچنین برخی دیگر به صنعت گردشگری در این مکان مشغول هستند. اما به نظر می‌رسد که اگر ساکنان تصمیم بگیرند که در این جزیره زندگی کنند انتخاب‌های زیادی برای شغل مورد علاقه خود نخواهند داشت. شما در این جزیره بیشتر افراد را خوشحال خواهید دید و اینجا یک نقطه بی‌نظیر برای زندگی سالم بوده و یکی از کوچکترین جزایر قابل سکونت می‌باشد. جایی که تنها از طریق یک قایق قابل دسترسی می‌باشد. بنابراین ممکن است این جزیره همان جایی باشد که شما به دنبال آن هستید.

جزیره اوماماندا | Umananda

در اساطیر هند یکی از الگوهای مذهبی همسرش که به نام اوما بود را در جزیره‌ای کوچک در رودخانه براهماپوترا قرار داد. اوما این جزیره را بسیار دوست داشت بنابراین نام این مکان را اوماماندا به معنی شادی اوما نامگذاری کردند. بر اساس The Better India جزیره اوماماندا خود را به عنوان یکی از کوچکترین جزایر قابل سکونت دنیا در نظر می‌گیرد که البته واقعا تنها ۵ نفر هستند که به طور دائمی در این مکان ساکن می‌باشند. سه نفر از آنها کشیش بوده و دو نفر دیگر ماهیگیر هستند. مابقی افراد جزیره هر روز به وسیله کشتی به خانه خود باز می‌گردند. این جزیره همچنین محل زندگی لانگور طلایی نوعی میمون با خزه‌های طلایی و صورت سیاه بوده که نسل آنها نیز در خطر می‌باشند. این جزیره همچنین به عنوان یک مکان مذهبی شناخته شده که مردم برای دیدن عبادتگاهی که در سال ۱۶۹۴ در این محل بنا شده است به اینجا می‌آیند. شما نمی‌توانید در این جزیره امکانات زندگی مدرن را پیدا کنید اما می‌توانید یک چای بنوشید. این جزیره از شمال تا جنوبش از شهر Guwahati قابل رویت بوده بنابراین به عنوان یکی از کوچکترین جزایر قابل سکونت در جهان خیلی جای دوری نیست.

با توجه به این مواردی که به عنوان کوچکترین جزایر قابل سکونت در جهان نام برده شد حال زمان این فرا رسیده که در مورد اینکه می‌خواهید در یکی از اینها یا امثال آن اقامت داشته باشید یا نه تصمیم بگیرید. شاید هم خیلی بد نباشد که به دور از هرگونه هیاهوی زندگی‌های شهری بتوان به راحتی در تمام شهر و سکوت خارق العاده قدم زد.

منبع: الی‌گشت

ارسال نظر