|
کدخبر: 39598

این سلبریتی، گردشگری مرگ را تجربه کرد + عکس

دیوید ویلیام گودال، پیرترین دانشمند استرالیا ۱۰ می امسال (۲۰ اردیبهشت) در صد و چهارسالگی با کمک پزشکان سوییسی به زندگی خود خاتمه داد.

گسترش نیوز: گردشگری خودکشی یا گردشگری اوتانازی به کشتن بی‌درد کسانی گفته می‌شود که از بیماری‌های غیر قابل درمان، دردناک و یا برگشت ناپذیر رنج می‌برند.

euthanasia.jpg

این سبک از گردشگری این روزها طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. آخرین چهره مشهوری که این سبک از گردشگری را تجربه کرد، دیوید ویلیام گودال پیرترین دانشمند استرالیایی بود. دیوید ویلیام گودال، گیاه شناس و بوم شناس سرشناس انگلیسی ساکن استرالیا به همراهی خانواده خود به سوییس رفت و در آنجا با تصمیم خود و در هوشیاری کامل به زندگی خود خاتمه داد. او که کارنامه بسیار پرباری در زمینه تخصصی خود دارد در سال ۱۹۱۴ به دنیا آمد.

او در سال ۱۹۷۹ رسما از کار بازنشسته شد اما تا سال ۱۹۹۸ به کار خود با سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع ادامه داد. او همچنین در سال‌های اخیر زندگی اش، یک سری کتاب ۳۰ جلدی به نام "اکوسیستم‌های جهان" را ویرایش کرد و به پاس خدمات علمی‌اش عالی‌ترین نشان افتخار استرالیا را دریافت کرد. او در سال۲۰۱۶، در سن ۱۰۲ سالگی در دادگاه مقابل دانشگاه ادیت کوان پرت برنده شد و اجازه پیدا کرد به کار خود در دانشگاه ادامه دهد. موضوع این دعوی نگرانی‌ها راجع به عدم توانایی گودال برای رفت و آمد به دانشگاه بود.

DVG-otanazi.jpg

دکتر گودال در مصاحبه با خبرنگاران در سوئیس گفت: "توانایی من در طی یکی دو سال گذشته کاهش یافته و از شش سال پیش تا کنون بیناییم در حال تحلیل رفتن است." او در این کنفرانس خبری که در پی جنجال‌ها و حواشی پیش آمده درباره تصمیمش به اوتانازی ترتیب داده شده بود، سعی در حمایت از حق انتخاب زمان مرگ داشت. او که حدود ۲۰سال بود که عضو گروه حامی اوتانازی اگزیت اینترنشنال بود در مصاحبه با خبرنگاران در سوئیس گفت: "من می‌خواهم در صورتی که درخواست‌کنندگان نه تنها از شرایط سنی لازم بلکه از ظرفیت ذهنی برخوردار باشند، این اجازه به آنها داده شود و دیگر کشورها به پیروی از سوئیس بپردازند و این امکانات را در اختیار همه درخواست‌کنندگان قرار دهند." او گفته بود از اینکه باید به آنسوی جهان سفر کند تا بتواند خوشحال بمیرد، بسیار خشمگین است.

یک درخواست اینترنتی توانست برای دکتر گودال بیست هزار دلار جمع آوری کند تا او بتواند برای ملاقات با اعضای خانواده‌اش اول به فرانسه برود و سپس به همراه خانواده نزدیکش به سوییس سفرکند، ‌جایی که او در حالی که به سمفونی نهم بتهوون گوش می‌داد درگذشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها