|
کدخبر: 39395

همدان فردا میزبان چهلمین نشست UNWTO می‌شود

۵ روز پر تکاپو در پایتخت گردشگری آسیا

استان همدان این هفته میزبان دو رویداد مهم یعنی چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری و نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم می‌شود.

گسترش نیوز: چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان در استان همدان برگزار می‌شود.

hamedan2018-2.jpg

در دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی کشورهای آسیایی شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا پیشنهاد شد و به تایید اعضاء رسید. به این ترتیب شهر همدان در سال ۲۰۱۸ میزبان تعدادی رویداد بین‌المللی مهم در زمینه گردشگری خواهد بود.

چهلمین نشست سازمان جهانی گردشگری

hamedan2018-3.jpg در این رویداد که از فردا در شهر همدان آغاز می‌شود، نخبگان و کارشناسان بین‌المللی در این همایش به تبادل اطلاعات و تجربیات خود می‌پردازند. علی مالمیر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در نشست خبری ۱۳ آبان گفت که در حاشیه نشست سازمان جهانی گردشگری دو رویداد مهم دیگر نیز برگزار می‌شود. اولی سمینار بین‌المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است که متخصصینی مطرح در سطح جهانی در آن حضور پیدا خواهند کرد و دومی نمایشگاهی تحت عنوان استارت‌آپ‌های گردشگری که در آن سعی شده توانایی‌های کشورمان در زمینه استارت آپ‌های گردشگری به نمایش گذاشته شود.

مالمیر همچنین درباره اجلاس همدان ۲۰۱۸ افزود که تا کنون رویداد‌های متنوعی برگزار شده که تا انتهای سال ۲۰۱۸ نیز ادامه خواهند داشت و از جمله آثار کوتاه مدت آنها کسب مقام دوم رشد اقامت در استان همدان است.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به فاصله ۳ روز پس از برپایی چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم در این شهر برپا خواهد شد. هدف از این نشست که قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۷ آبان ماه برگزار شود، ارتقاء همکاری میان شهرهای متحد کناره جاده ابریشم برای شهرهای هوشمند و توسعه پایدار و راه‌اندازی طرح «شهر هوشمند و جاده ابریشم هوشمند» است.

«طرح جاده ابریشم جدید» یا «یک کمربند و یک جاده»، طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۶۰ کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی جاده ابریشم» و «‌جاده ابریشم دریایی» است که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط چین ارائه شد. پشتوانه این طرح، قدرت صنعتی اقتصاد چین و توان سرمایه‌گذاری آن است. انتظار می‌رود که شهرداران از کشورهای عضو و یا علاقه مند به شرکت در اتحادیه شهرهای راه ابریشم برای مبادله ایده ها، فن آوری‌ها و تجارب همکاری داشته باشند و راه‌حل‌ها و ابتکارات شان را در زمینه ترویج فناوری‌های هوشمند در شهرهای دوستدار محیط‌زیست و اقتصاد سبز به اشتراک بگذارند. پیش‌بینی می‌شود که شهرها و اعضای صنعت در طرح "جاده ابریشم هوشمند" برای ترویج مدل اقتصاد سبز به یک نتیجه مشترک برسند.

نشست کشورهای دیالوگ آسیایی (ACD) البته این نخستین باری نیست که همدان میزبان رویدادهای گردشگری می‌شود. پس از تعیین این شهر به عنوان پایتخت گردشگری آسیا اجلاس کشورهای دیالوگ آسیایی (ACD) نیز ۵ - ۷ شهریور ماه۱۳۹۷ در شهر همدان برگزار شد. از جمله بخش‌های مهمی این اجلاس می‌توان به نشست وزرای گردشگری کشورهای عضوACD، برگزاری نشست کارشناسان ارشد، پنل‌های تخصصی و تور بازدید‌های فنی اشاره کرد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: گردشگری همواره به عنوان پل ارتباطی میان ملتها به توسعه روابط ماندگار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، زمینه‌ای برای تحقق دوستی‌ها بوده و توانمندی‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی موجود در کشورهای آسیایی، قابلیت بسیار بالایی در امر توسعه گردشگری در آنها ایجاد کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها