|
کدخبر: 39327

اختصاصی گسترش نیوز

همدان ۲۰۱۸، افتخاری که نصیب ایران می‌شود

یک کارشناس ارشد گردشگری معتقد است برگزاری اجلاس همدان ۲۰۱۸ برای ایران افتخار آمیز است.

گسترش نیوز: در دومین اجلاس کشورهای عضو گفت‌و‌گو‌های آسیایی، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد.

hamedan2018-1.jpg

به همین دلیل هم این شهر از ۲۱ آبان ماه به مدت ۵ روز میزبان نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) خواهد شد. این نخستین بار است که همدان میزبانی از اعضای سازمان جهانی گردشگری را برعهده می‌گیرد. همزمانی این نشست با تحریم‌های بین المللی علیه ایران می‌تواند آغازی برای تغییر مراوادت ایران و جهان در جهت مثبت باشد.

تبلیغات موثر می‌خواهیم مرتضی خاکسار، استاد دانشگاه درباره اجلاس همدان ۲۰۱۸ و تاثیر برپایی این نشست در سطح بین المللی به گسترش نیوز گفت: چنین اتفاقات خوبی حتی اگر در نوع و کیفیت برگزاری بی‌نقص نباشد، در کلیتشان بسیار خوب هستند. اما به شرط آنکه در زمینه تبلیغات به ویژه در سطح سایت‌های تبلیغاتی جهانی هم موثر عمل کنیم. به عنوان مثال لوگو برگزاری اجلاس بین‌المللی ۲۰۱۸ همدان برای ایران یک افتخار است و باید برای بیشتر دیده‌ شدن آن تلاش کنیم.

khaksar-morteza.jpg

خانه گردشگری تشکیل دهیم وی با تاکید بر اهمیت افزایش همکاری های بین المللی افزود: به نظر من حتی کشورهای جاده ابریشم باید با همکاری ایران، خانه گردشگری تشکیل بدهند و این اجلاس را با همکاری هم برپا کنند. کندو کاو‌ها جدید تهران نشان می‌دهد ایران کشوری با سابقه ۶ تا ۷ هزار سال و پرچم دار تمدن و گردشگری دنیا ست و باید از این موضوع بهره‌مند بشود.

راهی برای نمایش هویت ایرانی این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود به تاثیر برگزاری اجلاس در سطح بین المللی اشاره کرد: میزبانی از چنین اجلاس هایی می‌تواند به ایران در سطح بین المللی کمک شایانی کند تا هویت ایرانی و نگرش ایرانی و جذابیت فرهنگ ایرانی از نظر مذهبی، اجتماعی و سیاسی به جهانیان ثابت کند. در نهایت معتقدم برگزاری این اجلاس بسیار بهتر از پا پس کشیدن است و باید برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کرد.

ارسال نظر