|
کدخبر: 38068

گفت‌وگوی گسترش نیوز با مدیر برگزاری نمایشگاه آفرود

گردهمایی ماجراجویان در برج میلاد + تصاویر

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی آفرود، کمپینگ و ماجراجویی با محوریت ورزش‌های آبی، زمینی و هوایی از دوشنبه ۲۳ مهرماه تا جمعه ۲۷ مهرماه در برج میلاد برپاست.

گسترش‌نیوز : نمایشگاه بین‌المللی گردشگری هر ساله در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. اما تفاوتی که این دوره با رویدادهای مشابه سال‌های قبل دارد، رویکرد تفریحی و گردشی در زمینه‌های کویرنوردی، آفرود و همچینین تفریحات آبی و هوایی است. همین ویژگی باعث استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان از این رویداد شده است.

اهداف برگزاری علیرضا پیله‌ور؛ مدیر نمایشگاه در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز گفت: شرکت نمایشگاهی خورشید به عنوان یک شرکت برگزاری در حوزه نمایشگاه فعالیت می‌کند و متولی برپایی این رویداد شده است. چرا که صنعت گردشگری یک صنعت کاملا رو به رشد و دارای اشتغال پایدار است و باید از آن به هر طریقی حمایت کرد.

وی در ادامه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان توسعه تجارت به عنوان متولیان برگزاری نمایشگاه یاد کرد و اظهار کرد: این نمایشگاه بر مبنای کمک به رشد تولیدات داخلی و آشنایی مردم با حوزه تفریحات برپا شدهاست. ما در کشور بدلیل داشتن اقلیم‌های متفاوت، توان جذب گردشگر و سرمایه خارجی در سطح مطلوبی را داریم، به همین منظور نمایشگاه آفرود با توجه به مرتبط بودن با بحث گردشگری می‌تواند به رشد صنعت گردشگری کمک بسیاری کند.

برگزاری نخستین دوره با رویکرد گردشگری مدیر نمایشگاه آفرود در پاسخ به این سوال که آیا مشابه این رویداد در دیگر شهرها برگزار می‌شود یا خیر گفت: مشابه این رویداد در شهرهای دیگر برگزار شده اما تاکنون در حوزه نمایشگاه‌ها از این دسته رویدادها به عنوان نمایشگاه‌های ورزشی یاد می‌شد. اما این رویداد که در حال حاضر نخستین دوره برپایی را پشت سر می‌گذارد به‌صورت منسجم و با محوریت گردشگری و تفریحات برپا شده است.

تفاوت این نمایشگاه با دیگر عناوین مشابه علیرضا پیله‌ور با اشاره به برگزاری سالانه نمایشگاه‌های مختلف در کشور اظهار کرد: هر ساله نمایشگاه‌های متفاوتی در حوزه‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود. این دوره نخستین باری است که نمایشگاه در این سبک و در سطح و شرایطی خاص با یک رویکرد جدید برگزار می‌شود. بازدیدکنندگان نمایشگاه از یک قشر خاص با رنج سنی ۲۵ الی ۳۵ سال و علاقه‌مند به تفریح و سفر هستند. بنابراین یکی از اهداف مهم نمایشگاه را می‌توان معرفی و نشان دادن راه‌های مختلف تفریح و سفر در این حوزه به علاقه‌مندان دانست.

وی همچنین با اشاره به شرکت کنندگان داخلی و خارجی حاضر در این رویداد تصریح کرد: ما در این دوره شاهد حضور تولیدکنندگانی از شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، تهران و همچنین شرکت‌های خارجی که به عنوان نماینده مستقیم از کشورهای سوئد، دانمارک، استرالیا، چین و آلمان در این نمایشگاه حضور بهم رساندند هستیم.

اهداف آفرود علیرضا پیله‌ور در پایان صحبت‌هایش و با اشاره به برگزاری نمایشگاه با محوریت گردشگری گفت: هدف اولیه ما برگزاری نمایشگاه در حوزه گردشگری با رویکرد تفریحات زمینی، هوایی و آبی بود. در حوزه تفریحات آبی کلوپ‌های تفریحی هستند که به‌صورت آزمایشی و آموزشی پروازها رو به‌صورت پاراگلایدر یا به‌صورت جای‌رو و هواپیمای سبک انجام می‌دهند. در بحث تفریحات زمینی و در سالیان اخیر شاهد رشد موضوعاتی نظیر بی‌راهه نوردی و کویر‌نوردی بودیم. همچنین در بخش تفریحات آبی شاهد به‌وجود آمدن تفریحاتی نظیر رفتینگ، جت‌اسکی و قایق‌سواری بودیم. اما یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف‌هایی که در تمامی این حوزه‌ها باهاش روبه‌رو هستیم و آن نبود جایگاه و ظرفیت مناسب جهت ارائه محصولات در این حوزه‌ها می‌باشد. از سویی شهرهایی نظیر یزد، کرمان، اصفهان و کاشان در حوزه برگزاری نمایشگاه گردشگری با رویکرد تفریحی، کویر‌نوردی و آفرود توانایی بسیار بالایی دارند اما تاکنون شاهد برگزاری چنین رویدادی در این شهرها نبودیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها