|
کدخبر: 37737

مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان + تصاویر

آسمان‌خراش‌ها، بخش مهمی از هویت یک شهر را تشکیل می‌دهند. این ساختمان‌های سر به فلک کشیده در گذشته فقط در کشور‌های توسعه یافته مشاهده می‌شدند، اما امروزه در بیشتر شهر‌ها قابل مشاهده هستند.

گسترش‌نیوز : امروزه دیگر شهر‌های بزرگ با وجود آسمان‌خراش‌ها قابل شناسایی هستند. این ساختمان‌های بلند از نظر فیزیکی برای شناسایی مرکز شهر یا منطقه‌ای مشخص از شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، مردم از دارا بودن چنین ساختمانی در شهر‌شان که در تمام دنیا نیز شناخته شده است، احساس غرور می‌کنند. این آسمان‌خراش‌ها معمولا نماد قدرت، ثروت، تجارت و حتی آزادی یا امید هستند.

بهترین قسمت آسمان‌خراش‌ها بالا رفتن از آنها است تا بتوانید وسعت یک شهر را به یکباره زیر پای خود ببینید. بسیاری از این ساختمان‌های بلند دارای سکوی مشاهده باور نکردنی هستند که به بازدید‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا از نمایی دیگر شهر را ببینند.

معمولا بالا‌ترین طبقه آسمان‌خراش‌ها را با مکانی برای مشاهده کل شهر اختصاص می‌دهند. این طبقه که سر‌تا‌سر آن پنجره است، دارای دیزاینی متفاوت نسبت به دیگر طبقات است و شخص با قرار گرفتن در آن به‌صورت ناخود‌آگاه با بالا رفتن هیجان و آدرنالین روبه‌رو می‌شود. در این میان جالب است بدانید که روز سوم سپتامبر، روز جهانی آسمان‌خراش‌ها است، ساختمان‌هایی که روز به روز آینده‌ای قوی‌تر در انتظار آنها است.

۱. برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی

برج خلیفه یا برج دبی، بلند‌ترین آسمان‌خراش جهان با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است. برای داشتن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی بهتر است با راهنمای خصوصی تور همراه شوید تا هم بازدیدی کلی از برج داشته باشید و هم امکان دسترسی به سکوی مشاهده برج که در طبقه ۱۴۸ واقع شده است را داشته باشید. اگر فکر می‌کنید هم هزینه آن زیاد است و هم تحمل این همه ارتفاع را ندارید، از طبقه ۱۲۴ که مکانی معمولی برای مشاهده بیرون برج است، به تماشای شهر بنشینید.

۲. برج شارد، لندن، انگلستان

برج هرمی شکل شارد در لندن با ۹۵ طبقه که از شیشه‌های خوش‌تراش شکل گرفته و تا به آسمان رفته، دارای دو سکوی مشاهده است. یک سکو، داخل سالنی سر‌پوشیده که در طبقه ۶۹ قرار گرفته و سکوی دیگر در طبقه ۷۲ که در فضای باز است. استقبال بازدید‌کنندگان از طبقه ۷۲ در روز‌های زیبای بارانی و مه‌‌آلود بیشتر است. بازدید‌کنندگان می‌گویند: در روز‌های مه‌آلود گویی روی ابر‌ها ایستاده‌اند، حسی که قابل توصیف نیست و باید تجربه کرد.

۳. مرکز تجارت جهانی یک ( One World Trade Center )، نیویورک، امریکا

مرکز تجارت جهانی یک، به‌طور مجموع دارای هفت ساختمان در منطقه منهتن، نیویورک در امریکا بود که در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ساختمان شماره یک، دو و هفت فرو ریخت. از آن پس این ساختمان با نام برج‌های دوقلو معروف شد. زمانی که سوار آسانسور می‌شود، فقط ۴۷ ثانیه زمان می‌برد تا به طبقه ۱۰۲ برج که سکوی مشاهده در آن قرار دارد، برسید. هم‌اکنون، کل شهر نیویورک زیر پای شما است، این حس هیجانی باور‌نکردنی را درون شما شعله‌ور خواهد کرد.

۴. برج‌های دو قلوی پتروناس، کوالالامپور، مالزی

برج‌های دو قلوی پتروناس در کوالالامپور در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴، لقب بلند‌ترین ساختمان‌های جهان را داشتند. این برج‌ها نشان‌دهنده فرهنگ و پیشرفت در صحنه جهانی برای کشور مالزی بود. بازدید‌کنندگان این برج، دو سطح متفاوت را تجربه خواهند کرد، مورد اول قرار گرفتن روی بلند‌ترین پل جهان که دو برج را به هم متصل می‌کند و دیگری، سکوی مشاهده‌ای که در طبقه ۸۶ این برج ۸۸ طبقه‌ای قرار گرفته است.

۵. مرکز مالی جهانی شانگهای، شانگهای، چین

اگر خواستار این هستید که تجربه یوگا در ارتفاع ۴۹۲ متری از سطح زمین را داشته باشید، زمان آن رسیده که سفری به شانگهای داشته باشید. مرکز مالی جهانی شانگهای که به مرکز تجارت جهانی شانگهای نیز معروف است، آسمان‌خراشی فوق‌العاده است که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. این برج به بازدید‌کنندگان امکان شناور شدن روی کلان شهر شانگهای را می‌دهد و اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید تمرینات یوگا را انجام دهید.

۶. برج گران تره ( Gran Torre )، سانتیاگو، شیلی

برج بزرگ سانتیاگو که در زبان اسپانیایی به گران تره معروف است، آسمان‌خراشی ۶۴ طبقه در سانتیاگو شیلی و بلندترین ساختمان در امریکای جنوبی است. با قرار گرفتن در سکوی عرشه این برج، بدون هیچ مانعی می‌توانید کوه‌های با‌شکوه‌اند را ببینید. این برج در ۳۶۵ روز سال به روی بازدید‌کنندگان باز است.

۷. مرکز بازرگانی بین‌المللی ( International Commerce Center )، هنگ‌کنگ

در میان تمامی شهر‌هایی که گفته شد، هنگ‌کنگ دارای برجسته‌ترین آسمان‌خراش‌ها است، اما بلند‌ترین و معروف‌ترین ساختمان آن در بندر ویکتوریا (Victoria Harbor)، میان کاولون (Kowloon) و جزیره هنگ‌کنگ قرار گرفته است. این برج که در سال ۲۰۱۰ تکمیل و افتتاح شد، هفتمین ساختمان بلند جهان به شمار می‌آید. برج مرکز بازرگانی بین‌المللی هنگ‌کنگ دارای ۱۱۸ طبقه به ارتفاع ۴۸۴ متر است که سکوی مشاهده آن در طبقه ۱۰۰ قرار گرفته و چشم‌اندازی رویایی از جزیره هنگ‌کنگ در اختیار بازدید‌کنندگان می‌گذارد.

۸. ساختمان امپایر استیت، نیویورک، امریکا

ساختمان امپایر استیت که به یکی از نماد‌های معروف شهر نیویورک تبدیل شده، برجی ۱۰۲ طبقه تجاری است که در محله منهتن در شهر نیویورک در امریکا قرار دارد. برای مشاهده نمای کلی شهر نیوبورک، نیازی نیست کینگ‌کنگ باشید، زیرا دسترسی به بالا‌ترین طبقه این برج امکان‌پذیر شده است. با قرار گرفتن در سکوی مشاهده این برج، به‌طور دقیق متوجه خواهید شد که چرا نیویورک یکی از بهترین شهر‌های جهان است. علاوه بر این، رصد‌خانه‌ای در طبقه ۸۶ این برج در هوای آزاد وجود دارد که مشاهده شما با وزش باد را دل‌چسب‌تر خواهد کرد.

۹. برج یو.اس. بانک ( U.S. Bank Tower )، لس آنجلس، کالیفرنیا، امریکا

برج یو.اس. بانک یا برج بانک امریکا، برجی ۷۳ طبقه است که در سال ۱۹۸۹ ساخته شده و تا سال ۲۰۱۴ دوازدهمین برج بلند کشور امریکا بود. بیشتر مردم به دنبال سکوی مشاهده‌ای هستند که چشم‌انداز زیبا‌تری از شهر را ببینند، اما در لس‌آنجلس کاری متفات انجام شده است. دور تا دور برج، سکوی شیشه‌ای شیب‌داری وجود دارد که بازدید‌کنندگان برای مشاهده چشم‌انداز باید سوار سرسره‌ای شیشه‌ای شوند و دور برج بچرخند. مشاهده زیبایی شهر در این سکوی مشاهده همراه با هیجان فراوان و گاهی اوقات وحشت است.

۱۰. برج ویلیس ( Willis Tower )، شیکاگو، ایلینوی، امریکا‌

برج ویلیس که قبلا آن را با نام سیرز می‌شناختند، ساختمانی ۱۰۸ طبقه با ۵۲۷ متر ارتفاع است که سومین برج بلند در جهان محسوب می‌شود. این ساختمان یکی از جاذبه‌های گردشگری پر‌طرفدار در شیکاگو است. سکوی مشاهده این برج در طبقه ۱۰۳ واقع شده که بالکنی شیشه‌ای در ارتفاع ۴۱۲ متری از سطح زمین است. با قرار گرفتن در این بالکن شیشه‌ای که قطعا ضربان قلب شما را بالا می‌برد، چشم‌اندازی زیبا از شهر شیکاگو و دریاچه میشیگان را خواهید دید.

۱۱. برج تایپه ۱۰۱ ( Taipei ۱۰۱)، تایپه، تایوان

برج تایپه ۱۰۱ با ۵۰۸ متر ارتفاع، بعد از برج خلیفه دبی، بلند‌ترین برج جهان است که در تایپه قرار دارد. این برج در منطقه‌ای زلزله‌خیز با طوفان‌های سهمگین ساخته شده تا میزان مقاومتش را به رخ بکشد. این برج نیز دارای دو سکوی مشاهده است، یکی از آنها در داخل برج و در طبقه ۸۹ و دیگری در فضای باز و در طبقه ۹۱ قرار دارد. اما نکته‌ای که موجب معروف شدن این برج فوق‌العاده شده، مقاومت آن در برابر وزش باد‌های وحشتناک است. راز مقاومت این برج در کره فولادی است که بین طبقه ۸۷ تا ۹۲ به ۱۶ بازوی فولادی آویخته شده است. این پاندول غول‌پیکر تعادل ساختمان را در برابر زلزله‌های بسیار شدید و طوفان‌های سهمگینی که در این منطقه رخ می‌دهد، حفظ می‌کند.

۱۲. برج شانگهای ( Shanghai Tower )، شانگهای، چین

برج شانگهای با ۱۲۱ طبقه به ارتفاع ۵۵۶٫۷ متر، هم‌اکنون بلند‌ترین ساختمان چین و دومین ساختمان بلند جهان به‌شمار می‌آید. سکوی مشاهده این برج اداری-تجاری با‌شکوه در طبقه ۱۱۸ واقع شده که چشم‌اندازی بی‌نظیر از کلان شهر شانگهای در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌دهد.

۱۳. برج مون‌پارناس ( Montparnasse )، پاریس، فرانسه

برج مون‌پارناس برج مون‌پارناس، یکی از قدیمی‌ترین و بلند‌ترین برج‌های فرانسه است. در آخرین طبقه این برج از سکوی مشاهده، یعنی طبقه‌ی ۵۶ می‌توانید به نمایی زیبا از شهر پاریس به‌خصوص برج ایفل در شب دسترسی داشته باشید. در طبقات بالایی این برج، رستورانی با نام Ciel de Paris وجود دارد که دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده است. پیشنهاد ما این است که میزی در کنار پنجره در این رستوران برای شام شب رزرو کنید تا هم از غذا لذت ببرید و هم از چشم‌اندازی که اطراف شما مشاهده می‌شود.

منبع‌: travelandleisure

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها