|
کدخبر: 37574

تهرانی‌‌ها شنبه منتظر یک اتفاق ویژه باشند + جزییات

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روز تهران در ۱۴ ام مهر ماه اعلام کرد: در جلسه‌ای که جهت هماهنگی این روز مهم برگزار شد، "تهران ایرانیان" به عنوان شعار انتخاب شد.

گسترش‌نیوز : مسجدجامعی گفت: برای نخستین بار است که به منظور برگزاری مراسم روز تهران به غیر از شهرداری، سازمان هایی از جمله وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و … نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارند و ابرازکرد: از گذشته تهران مأمن و پناهگاه همه ایرانیان بوده است. برای مثال هنگام حمله مغول به شهر ری بسیاری از مردم ساکن در این شهر به تهران فرار کردند.

عضو شورای شهر تهران نیز ادامه داد:

تهران سرمایه‌های انسانی زیادی دارد اما بسیاری از آنها شناخته شده نیستند که روز تهران فرصت مناسبی برای معرفی و تقدیر از زحمات آنها است و در این خصوص، یعنی نامگذاری روزی به نام یک شهر و جای دادن آن در تقویم رسمی کشور، تهران پیش قدم بوده است و روز ۱۴ ام مهر ماه به عنوان روز تهران نامگذاری شده و چه خوب است اگر سایر شهرها و کلان شهرها هم در این راستای گام بردارند.

او با اشاره به این که در این جلسه تصویب شد که در روز ۱۴ ام مهر ماه، موزه‌ها و خانه موزه هایی که به میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تعلق دارد، رایگان باشد افزود: در این راستا همچنین فعالیت کمپین رسانه‌ای روز تهران با هشتک روز تهران و یا هشتک تهران ایرانیان آغاز می‌گردد. علاوه بر این، با همکاری سپاه محمد رسول الله، سازمان فرهنگی و هنری عملیات خیبر را در باغ موزه دفاع مقدس بازسازی خواهد کرد که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. تورهای تهران گردی ویژه شهروندان و خانواده شهدا نیز توسط سازمان فرهنگی و هنری با شعار "تهران با تو" برگزار می‌گردد.

مسجدجامعی با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری تهران، تورهای تهرانگردی برگزار می‌کند، گفت:

مرکز ارتباطات و سازمان زیباسازی همچنین کمپینی با نام شهر موزه تهران را تشکیل خواهد داد که بدین واسطه در بیلبردهای سطح شهر تهران تصاویر گوناگونی از پایتخت را به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به این که بدین واسطه مقرر گردید اداره ارشاد تهران در ۱۴ ام مهرماه ارکستر تهران را فعال کند و قطعه‌ای به مناسبت روز تهران به نام تهران بسازد افزود:

البته در امسال به دلیل همزمان شدن مراسم روز تهران با محرم، این قطعه اجرا نخواهد شد اما به عنوان سرود تهران ماندگار می‌گردد.

او همچنین ابرازکرد: که گروه مجلات همشهری ویژه نامه هایی را منتشر می‌کنند و همچنین یکی از مهم‌ترین مراسمات روز تهران برگزاری مراسمی بزرگ به مناسبت روز تهران است که با سه پیشنهاد همراه است، برگزاری این مراسم در میدان مشق، برج میلاد و کاخ گلستان پیشنهاد شده است که در جلسه آتی در روز چهارشنبه در خصوص محل برگزاری این مراسم تصمیم گیری می‌شود.

منبع‌: الی‌گشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها