|
کدخبر: 37214

جذاب‌ترین رویداد‌های فرهنگی دنیا + تصاویر

جشنواره‌های فرهنگی عالی نظیر جشن دیوالی هند، جشن هاگمانی اسکاتلند، جشن فانوس چین و کارناوال ونیز در دنیا برگزار می‌شود که لذت سفر را دوچندان می‌کنند.

گسترش‌نیوز: جشنواره‌های فوق‌العاده‌ای در سراسر دنیا وجود دارد که برنامه‌های آن فقط به موسیقی بلند محدود نمی‌شود. ۷ جشنواره فرهنگی در اقصی نقاط دنیا برگزار می‌شود که هر یک ارزش دیدن دارند و فرهنگ و میراث کشور یا شهر خود را به نمایش می‌گذارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

1. جشنواره های لی پنگ و لوی کراتونگ، تایلند

جشنواره‌های لی پنگ و لوی کراتونگ (Lee Peng and Loy Krathong festivals) بهانه‌های خوبی برای سفر به چیانگ مای تایلند، در آسیای جنوب‌شرقی است. این دو جشنواره به طور همزمان در ماه نوامبر برگزار می‌شوند، مردم فانوس‌های نارنجی را به آسمان می‌فرستند و فانوس‌های کاغذی را روی دریاچه‌ها و رودخانه‌ها رها می‌کنند؛ به این ترتیب الهه آب را محترم می‌شمرند و شهر را غرق در روشنایی می‌کنند.

۲. جشن دیوالی، هند

جشن دیوالی (Diwali) یا جشن نورها، در ماه نوامبر هر سال در هند برگزار می‌شود. فانوس‌های درخشان در همه شهرهای کشور خودنمایی می‌کند و گردشگران می‌توانند طرح‌های رنگارنگی که از آرد برنج و گچ ساخته شده و زینت‌بخش میادین و خیابان‌های شهر شده است را مشاهده کنند. آتش‌ بازی این مراسم نیز آسمان تیره شب را روشن می‌کند.

۳. جشن هاگمانی، اسکاتلند

جشن هاگمانی (Hogmanay)، بهترین زمان برای سفر به اسکاتلند است. اسکاتلندی‌ها، این مراسم را جشن سال نو می‌نامند و قدمت آن به جشن تحویل زمستان در میان وایکینگ‌ها برمی‌گردد که در اواخر سپتامبر برگزار می‌شد. گروه‌های طبل‌زنی، رژه مردم با در دست گرفتن مشعل، سبک اسکاتلندی و غیره از آداب این جشن است.

۴. جشن فانوس، چین

جشن فانوس (Lantern Festival)، یک رویداد رنگارنگ است که در پایان سال چینی، اوایل فوریه هر سال برگزار می‌شود. این جشنواره با بیش از ۲۰۰۰ سابقه شامل فرستادن فانوس‌های کاغذی روشن به آسمان و آرزوی روزهای خوب در سال جدید است. رقص شیر و مبادله پاکت‌های قرمز مملو از پول (به نشانه خوش شانسی) از دیگر مراسم‌های این رویداد به حساب می‌آید.

۵. کارناوال، ونیز

کارناوال (Carnevale) حدود اوایل فوریه هر سال در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود و از قدیمی‌ترین و مشهورترین جشن‌های جهان است. فلسفه استفاده از ماسک‌های خاص در این کارناوال، به از بین بردن اختلاف ظاهری بین طبقات غنی و فقیر باز می‌گردد و همچنین فرصتی برای دست انداختن مقامات و قدرتمندان جامعه ایجاد می‌کند.

۶. جشن ماردی گراس، لوئیزیانا

زمان برگزاری جشن ماردی گراس (Mardi Gras) در ماه فوریه هر سال در نیو اورلئان (بزرگ‌ترین شهر لوئیزیانا)، بیش از یک میلیون نفر خود را به این شهر می‌رسانند. این رویداد که به آن «سه شنبه چاق» هم گفته می‌شود با رژه و پارتی همراه است و با اینکه به روز سه شنبه اختصاص دارد، اما تا انتهای هفته ادامه دارد.

۷. جشن هولی، هند

جشن هولی (Holi) همانند جشن دیوالی هند، در ماه مارس در سراسر کشور برگزار می‌شود و طیف وسیعی از رنگ‌های روشن و زیبا را به چهره شهر می‌بخشد. این جشنواره هندی که هر بهار اتفاق می‌افتد، پیروزی خیر بر شر و فرارسیدن فصل روشن‌تر را جشن می‌گیرد. در این مراسم، شرکت‌کنندگان یکدیگر را به پودرهای رنگی آغشته می‌کنند.

منبع: matadornetwork

ارسال نظر