|
کدخبر: 37204

عجیب‌ترین مکان‌های توریستی + تصاویر

ترکیه آنقدر زیباست که بی‌شک به هر استان و هر شهرش که سفر کنید، حق مطلب گردش و تفریح برای شما به جا آورده خواهد شد. بی‌اغراق، این کشور آن قدر از موهبت‌های طبیعی و غیر طبیعی که حاصل کار بشر باشد پوشیده شده است که حتی برای جمع آوری تمامی آنها در یک مطلب، مجالی نیست.

گسترش‌نیوز: از دوره قرون وسطی گرفته تا ترکیه ی مدرن، این کشور پوشیده شده است از جاذبه‌های زیبا. اما در بین این همه زیبایی، چندین جاذبه وجود دارد که همانند آنها در دیگر نقاط کره ی زمین به هیچ عنوان یافت نمی‌شود. امروز می‌خواهیم ۳ منطقه از این مکان‌ها را به شما معرفی نماییم که بسیار مورد توجه گردشگران و علی الخصوص افرادی که مکان‌های عجیب دوست دارند، می‌باشد.

طبیعت کوه‌های آناتولی | Anatolian

کوه‌های آناتولی که با نام کوه‌های پونتیک (Pontic) نیز شناخته می‌شوند، در بخش شمالی کشور ترکیه قرار گرفته است. واژه ی آناتولی در واقع یک کلمه ی است که به این شکل ανατολή نوشته می‌شود و به معنای برآمدن خورشید از شرق است. آناتولی از سمت شرق به دریای سیاه و از سمت غرب به دریای اژه منتهی می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که این کوه‌ها در زمان حکومت سلسله ی خاندان هخامنشی و دقیقا از زمان پیروزی کوروش بزرگ بر پادشاه لیدی، جزئی از قلمروی حکومتی ایرانیان بوده است و تا زمان آخرین پادشاه هخامنشی و نابودی آنها به‌دست اسکندر مقدونی، متعلق به ایران بوده است. طول این رشته کوه برابر است با ۹۶۵ کیلومتر که در نوع خود، مساحتی بسیار زیاد محسوب می‌گردد. آب و هوایی که کوه‌های آناتولی به عنوان جاذبه‌های ترکیه وجود دارد، متونع و متغیر است.

ممکن است در قسمتی قرار داشته باشید و آفتاب بر روی گونه‌های شما بتابد و ممکن است ۱۰۰ متر عقب تر و یا جلوتر با هوایی سرد و مه آلود روبه‌رو شوید. این کوهستان بسیار زیبا، در قسمت هایی که فکرش را هم نمی‌کنید می‌توانید اثر و آثاری از حضور زندگی و انسان‌ها از آن یافت شود. فضایی غالبا مه آلود و پیچیده و سبز این کوهستان سالیان سال است که پذیرای مردم و اقوام مختلف بوده است و همین باعث شده است تا آثار دیدنی و جالبی در این کوه‌ها به وجود بیاید.

پاموکاله | Pamukkale

در زبان ترکی پاموکاله به معنای قلعه ی پنبه‌ای است و به حق که این اسم بهترین توصیف برای این جاذبه ی طبیعی است. پاموکاله در شهرستان دنیزلی و در جنوب ترکیه قرار گرفته است. شهر هیراپولیس (Hierapolis) که یک شهر باستانی است، تحت تاثیر فرهنگ و حضوری امپراطوری روم شرقی در این منطقه بوده است.

اگر از جانمایی دقیق پاموکاله بخواهیم برای شما بگوییم، بر بالای ارتفاع نزدیک به ۲۷۰۰ متر و عرضی در حدود ۶۰۰ متر تپه‌های دنیزلی و در فاصله ی ۲۰ کیلومتری از سطح زمین، قله‌ای سفید رنگ را مشاهده خواهید کرد که چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌نماید.

چشمه‌های آب گرمی که در این منطقه قرار دارند، کربنات موجود در خود را جای می‌گذارند و به این صورت، یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی جهان را در بین جاذبه‌های ترکیه به وجود می‌آورند. در پاموکاله، سطوح ناصافی را می‌بینید که از سنگ آهک درست شده‌اند. البته در این منطقه سنگ‌های رسوبی بسیاری نیز از ته نشین شدن مواد معدنی در چشمه‌های آب گرم نیز به وجود آمده‌اند.

به صورت کلی، ۱۷ منطقه که چشمه‌ ی آب گرم دارند، وجود دارد که دمای آنها بین ۹۵ تا ۲۱۲ درجه‌ ی فارنهایت نیز متغیر است. نکته ی عجیب پاموکاله، شکل عجیب و غریبش است که به سادگی باعث حیرت هر بیننده‌ای می‌شود!

شما اگر به ظاهر این منطقه نگاه کنید، شکل فرسایش این منطقه در طول سالیان سال شما را بی‌شک متعجب خواهد کرد زیرا، آب‌های فیروزه‌ای که گویی در ظرف هایی سفید به صورت لب به لب قرار گرفته‌اند را به یاد خواهید آورد.

اگر دوست دارید تا از این جاذبه و دیگر جاذبه‌های سرتاسر کشور ترکیه دیدن نمایید، با خرید تور ترکیه الی گشت می‌توانید بی‌شک به سفری بسیار راحت و خاطره انگیز به ترکیه را داشته باشید زیرا خدمات مختلف و متنوعی که شرکت الی گشت برای مسافران خود در نظر گرفته است، بالاترین حد از راحتی و آسایش را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای سفر به ترکیه در این روزهای آخر تابستان، همین الان از طریق سایت الی گشت اقدام نمایید.

کاپادوکیه | Cappadocia

سومین مکانی که می‌خواهیم از بین و در زمره ی عجیب‌ترین هایش، به شما معرفی نماییم؛ کاپادوکیه است. در واقع کاپادوکیه در میان ۳ استان قرار گرفته است و به همین خاطر از نظر ویژگی‌های توپوگرافی و جغرافیایی دارای خصوصیات جالب و منحصر به فردی است که آن را هم در زمره ی عجیب و غریب‌های و هم در زمره ی پرطرفدارترین‌ها قرار می‌دهد.

کاپادوکیه یکی از بهترین مکان‌های موجود برای بالون سواری است و به همین علت دراین منطقه، این کسب و کار بسیار رونق دارد. از دیگر ویژگی‌های کاپادوکیه این است که از مجموعه‌ای از شهر‌ها و روستاهای زیرزمینی تشکیل شده است. یکی ازاتفاقات عجیبی که در کاپادوکیه ی ترکیه اتفاق افتاد این بود که در جریان حفاری‌‌های یک پروژه‌ ی ساختمانی در این منطقه، کارگران تخریب که در کاپادوکیه به عنوان یکی از کار می‌کردند، منطقه ‌ی جدیدی را کشف کردند.

این مجموعه شبکه‌ای از اتاق‌‌ها و تونل‌‌های زیرزمینی بود. تعداد زیادی از اقامتگاه‌‌های زیرزمینی شامل گالری، کلیسا، آب راهه، مخزن، اتاق‌‌های نشیمن، آشپزخانه و حتی چایخانه در این منطقه کشف شد. اگر نظر ما را بخواهید، تا فصل تابستان به پایان نرسیده با الی گشت به ترکیه سفر کنید و از این جاذبه‌ها دیدن نمایید.

منبع: الی‌گشت

ارسال نظر