|
کدخبر: 36999

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با عضو کمیسیون گردشگری اتاق کرمان مطرح شد؛

هفت‌باغ علوی؛ تحول گردشگری کرمان + تصاویر

عضو کمیسیون گردشگری اتاق کرمان اظهارکرد: به همت فعالان بخش خصوصی محور گردشگری هفت باغ علوی در حال توسعه و تکمیل هست. این مجموعه از شرق کرمان شروع شده و تا باغ شاهزاده ماهان ادامه پیدا می‌کند.

گسترش‌نیوز: کرمان از شهرهای جذاب ایران در حوزه گردشگری است. برخلاف باور عمومی که گمان می‌رود این شهر شرایطی به کلی کویری دارد، کرمان را می‌توان یکی از مناطق دارای تنوع آب و هوایی در کشور دانست.

fadaii.jpg

در خصوص جاذبه‌های طبیعی شهر زیبای کرمان با امید فدایی عضو کمیسیون گردشگری اتاق کرمان گفت‌وگو کردیم. وی در ابتدا با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهر اظهار کرد: از مزیت‌های قابل توجه شهر می‌توان از چهار‌فصل بودن آن نام برد. گردشگران در بعضی فصول حتی چند نوع آب‌و‌هوا را در مناطق مختلف تجربه می‌کنند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری در استان کرمان با توجه به وسعت به‌صورت پراکنده و در قسمتهای مختلف استان قرار گرفته‌اند برخلاف تصور همه از کویری بودن استان کرمان باید به این نکته اشاره کرد که ۲۵ درصد باغات کشور در کرمان قرار دارند.

از جاذبه‌های مهم شهر کرمان به عنوان مرکز استان می‌توان به: بازار کرمان، مجموعه وکیل، حمام گنجعلیخان، گنبد جبلیه، آتشکده زرتشتیان، باغ فتح آباد، باغ شاهزاده در بخش ماهان و محور گردشگری ملی هفت باغ علوی و خنه‌های متعدد بوم گردی و روستایی اشاره کرد

kermantourism04.jpg

فدایی افزود: از دیگر مناطق گردشگری استان، میتوان نخستین هتل کپری ایران در قلعه گنج، ارگ تاریخی بم، ارگ راین در بخش راین کرمان و وبزرگترین مجموعه سقف دار خشتی جهان به نام خانه حاج آقا علی و دره طبیعی راگه در شهر رفسنجان شهر تاریخی جیرفت و مجموعه کنار صندل اشاره کرد که در فاصله ۲۳۰ کیلومتری کرمان قرار دارد. جالب است بدانید در فصل زمستان و هنگامی که از آب‌و‌هوای سرد شهر کرمان وارد جیرفت می‌شوید با یک اب‌و‌هوای کاملا بهاری مواجه خواهید شد که نظر شما را به سوی خود جلب می‌کند.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق کرمان در ادامه گفت: با ابتکارعمل استاندار سابق ( آقای مهندس رزم حسینی )برخی زیرساخت‌های گردشگری در استان خصوصا کویرشهداد در حال ساخت است. در این زمینه یک کمپ مجهز در بخش شهداد ایجاد شده که گردشگران را در شب‌های سرد کویری اسکان می‌دهد.

شش اثر تاریخی کرمان در سازمان یونسکو ثبت شده است:

ارگ بم؛ بزرگترین بنای خشتی جهان و نخستین اثر ثبت جهانی کرمان

باغ شاهزاده ماهان، بهشتی در میان کویر و دومین اثر ثبت جهانی کرمان

کویر لوت سومین اثر ثبت جهانی کرمان

روستای میمند یکی از نخستین سکونتگاه‌های بشر و چهارمین اثر ثبت جهانی

قناتهای کرمان پر آب‌ترین منابع آبی کرمان و پنجمین اثر ثبت جهانی

گلیم شریکی پیچ نماد صنایع دستی کرمان و ششمین اثر جهانی استان

فدایی تصریح کرد: اما دلیل اصلی اینکه شهر ما در میان شهر‌های شناخته شده گردشگری قرار ندارد، این است که فاصله آثار تاریخی با استان کرمان بسیار زیاد است و این بعد مسافت معظلی بزرگ برای گردشگران نیز به حساب می‌آیدکه امکان بازدید از تمامی جاذبه‌های استان را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

kermantourism01.jpg

وی همچنین به محور ملی گردشگری در شهر کرمان اشاره کرد و اظهارکرد: به همت بخش خصوصی در محور ملی گردشگری هفت باغ علوی شاهد توسعه زیرساختهای گردشگری هستیم این مجموعه از شرق کرمان شروع شده و تا باغ شاهزاده ماهان ادامه پیدا می‌کند.

kermantourism08.jpg

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق افزود: هفت باغ علوی دارای امکانات و زیرساخت‌های استاندارد و به‌روزی است که یک محور کاملا جذاب گردشگری به حساب می‌آید. از امکانات این منطقه می‌توان به ساخت هتل سبز در این محور اشاره کرد. این مجموعه در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به قطب گردشگری جنوب شرق کشور تبدیل شود.

kermantourism07.jpg

فدایی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا کویر شهداد واقعا گرم‌ترین نقطه کره زمین است یا خیر اظهارکرد: نمی‌شود به طور دقیق گفت که کویر شهداد همیشه گرمترین نقطه کره زمین باشد. اما با آزمایشاتی که اخیرا ناسا چندین بار انجام داده، مشخص شد که در برخی روزهای سال، منطقه گندم بریان و کویر شهداد به عنوان گرمترین نقطه کره زمین ثبت شده است. طبق شنیده‌ها در روزهای گرم تابستانی ورود به این منطقه بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است.

kermantourism05.jpg

بنابراین گزارش و بر اساس آخرین مطالعات، کویر شهداد رکورد بالاترین دما را با عدد +۷۱ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسانده است.

kermantourism02.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها