|
کدخبر: 34799

گزارشی از قیمت فرش ماشینی در بازار

فرش‌های ماشینی نسبت به دستباف از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند اما هنوز هم یک کالای هزینه‌بر محسوب می‌شوند و به همین دلیل است که انتخاب یک فرش ماشینی زیبا که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد از اهمیت به سزایی برخودار است.

گسترش نیوز: امروزه فرش‌های ماشینی به جزء جدانشدنی منازل بسیاری از ما ایرانیان تبدیل شده است. بخشی که معمولا بیشترین نقش را در دکوراسیون داخلی منازل ایفا می‌کند. اگرچه فرش‌های ماشینی نسبت به دستباف از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند اما هنوز هم یک کالای هزینه‌بر محسوب می‌شوند و به همین دلیل است که انتخاب یک فرش ماشینی زیبا که هم از کیفیت و دوام مناسب برخوردار باشد و هم دارای قیمتی مناسب باشد از اهمیت به سزایی برخودار است.

توجه به افزایش چشم‌گیر تولیدکنندگان فرش ماشینی در سال‌های اخیر و تبلیغات فراوان رسانه‌ای، پیدا کردن فرشی که واقعا تمام خصوصیات یک فرش خوب را داشته باشد کار دشواری شده است به ویژه زمانی که بدانید فرش ماشینی از آن دسته کالاهایی است که از ظاهر آن نمی‌توان به کیفیت و دوام آن پی برد! بله تمام فرش‌های ماشینی موجود در بازار در ابتدا، هم از نرمی و لطافت مناسب و هم از جلوه و جلای رنگ زیبایی برخوردار هستند، اما نکته اینجا است که همین فرش ممکن است بعد از چند ماه استفاده، نرمی و لطافت خود را از دست داده و بعد از اولین شست‌وشو به یک فرش بی‌رنگ و رو تبدیل شود.

مشکلاتی از قبیل چسبیدن نخ، مو و … به فرش و سختی جاروکشی، آب رفتن فرش پس از شستشو یا سرد بودن آن در زمستان و داغ بودنش در تابستان از دیگر مشکلاتی است که یک فرش ماشینی بی‌کیفیت می‌تواند به همراه داشته باشد.

حالا حتما می‌پرسید با وجود این نکات مهم چگونه می‌توان به کیفیت یک فرش ماشینی پی برد؟ به ویژه زمانی که بدانید همین کیفیت فرش ماشینی به علاوه تعداد شانه و تراکم بافت آن، دو عامل اصلی تعیین قیمت فرش ماشینی هم به شمار می‌روند.

برای آگاهی از کیفیت یک فرش باید در مرحله اول به جنس الیاف آن دقت کرد. با توجه به اینکه در این مقاله هدف اصلی ما بررسی آخرین قیمت‌های فرش ماشینی در سطح بازار است برای آشنایی با انواع فرش ماشینی و آگاهی از تفاوت‌های آنها با یکدیگر و نیز روش‌های تشخیص کیفیت آنها و به طور کلی هرچیز دیگری که در این زمینه لازم است بدانید مطالعه مقاله «بهترین فرش ماشینی کدام است؟» را پیشنهاد می‌کنیم.

در مورد شانه و تراکم فرش هم به طور خلاصه می‌توان گفت هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد ظرافت و زیبایی آن افزایش یافته و ارزش آن بیشتر می‌شود. در جداول زیر قیمت محصولات تعدادی از شناخته‌شده‌ترین برندهای فرش ماشینی کشور قابل ملاحظه است.

البته معمولا فروشندگان با توجه به شرایط اقتصادی و موقعیت‌های زمانی مختلف، تخفیف‌هایی را روی این قیمت‌ها در نظر می‌گیرند که می‌توان روی آن‌ها هم حساب کرد.

نکته دیگر اینکه داشتن قیمت بالاتر یا حجم بالای تبلیغات تلویزیونی لزوما نمی‌تواند نشان‌دهنده کیفیت محصولات یک برند باشد پس حتما قبل از انتخاب محصولات یک برند تحقیقات کافی در مورد آن داشته باشید. بهترین راه تحقیق در این زمینه پرس‌وجو و بررسی تجربیات مصرف‌کنندگان قبلی محصولات آن برند است.

قیمت فرش‌های ۱۲ متری

نام برند / تراکم بافت ۷۰۰شانه تراکم ۲۵۵۰ ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰
فرش مشهد ۲۱۴۵۰۰۰ ۲۷۹۸۰۰۰ ۳۲۷۱۰۰۰
فرش نگین مشهد ۱۸۰۸۰۰۰ ۲۶۷۶۰۰۰ ۲۹۲۲۰۰۰
قالی سلیمان ۱۹۲۶۰۰۰ ۲۶۰۰۰۰۰ ۳۰۸۰۰۰۰
فرش ستاره کویر یزد ۲۱۶۰۰۰۰ ۳۴۱۲۰۰۰ ندارد
فرش قیطران ۲۲۷۵۰۰۰ ۲۵۹۲۰۰۰ ۳۱۶۸۰۰۰
فرش پاتریس ۱۸۲۲۰۰۰ ۲۳۰۰۰۰۰ ۲۹۱۵۰۰۰
فرش آرا مشهد ۲۱۱۸۰۰۰ ندارد ۳۳۰۰۰۰۰
فرش زمرد مشهد ۱۸۰۸۰۰۰ ندارد ۳۰۲۱۰۰۰
فرش فرهی ۲۶۱۳۰۰۰ ۳۵۹۵۰۰۰ ندارد
فرش پرشین مشهد ۱۷۸۸۰۰۰ ندارد ۲۹۸۸۰۰۰
فرش آسایش ۱۶۲۰۰۰۰ ۲۴۶۰۰۰۰ ۲۷۲۰۰۰۰
فرش کاشان (تولیدی‌های مختلف) ۱۵۰۰۰۰۰ ۱۹۰۰۰۰۰ ۲۱۰۰۰۰۰

قیمت فرش‌های ۹ متری

نام برند/ تراکم بافت ۷۰۰شانه تراکم ۲۵۵۰ ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰
فرش مشهد ۱۶۱۱۰۰۰ ۲۱۰۰۰۰۰ ۲۴۵۶۰۰۰
فرش نگین مشهد ۱۳۵۸۰۰۰ ۲۰۷۰۰۰۰ ۲۱۹۵۰۰۰
قالی سلیمان ۱۴۴۶۰۰۰ ۱۹۵۲۰۰۰ ۲۴۷۴۰۰۰
فرش ستاره کویر یزد ۱۵۷۴۰۰۰ ۲۴۸۷۰۰۰ ندارد
فرش قیطران ۱۶۵۸۰۰۰ ۱۸۹۰۰۰۰ ۲۳۱۰۰۰۰
فرش پاتریس ۱۳۶۷۰۰۰ ۱۷۳۰۰۰۰ ۲۱۸۶۰۰۰
فرش آرا مشهد ۱۶۳۸۰۰۰ ندارد ۲۴۷۸۰۰۰
فرش زمرد مشهد ۱۳۵۸۰۰۰ ندارد ۲۲۶۸۰۰۰
فرش فرهی ۱۹۵۹۰۰۰ ۲۶۹۶۰۰۰ ندارد
فرش پرشین مشهد ۱۳۴۱۰۰۰ ندارد ۲۲۴۱۰۰۰
فرش آسایش ۱۲۱۵۰۰۰ ۱۸۵۰۰۰۰ ۲۰۵۰۰۰۰
فرش کاشان (تولیدی‌های مختلف) ۱۱۲۵۰۰۰ ۱۴۲۵۰۰۰ ۱۵۷۵۰۰۰

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر