|
کدخبر: 34174

بهترین زمان سفر به اردبیل + تصاویر

اردبیل با جاذبه‌های غنی مانند گردنه حیران یا بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از برترین مقاصد گردشگری ایران است. اطلاع از بهترین زمان سفر به اردبیل می‌تواند سفر شما را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کند.

گسترش‌نیوز: اردبیل جزو آن دسته از شهرهایی است که هر کسی دوست دارد حتی برای یک هم بار هم که شده به این شهر سفر کند؛ زیرا بیشتر ایرانیان از یک سو می‌خواهند تجربه رانندگی در مسیر پر و پیچ خم‌ گردنه حیران را تجربه کنند و از سوی دیگر غذاهای محلی اردبیل مانند‌اش دوغ، حلوای سیاه و کباب‌های خوشمزه این شهر، افراد زیادی را شیفته خود می‌کنند. چشمه‌های آبگرم سرعین با آب شفابخش خود برای درمان بیماری‌های متعدد هم زبانزد خاص‌ و عام هستند و آب‌تنی در آنها باعث آرامش روحی هم می‌شود.

ardebiltour05.jpg

در ادامه بهترین زمان سفر به اردبیل را از ابعاد مختلف را بررسی می‌کنیم تا بسته به هدف و برنامه خود از سفر به این شهر، بهترین زمان ممکن را انتخاب کنید تا بیشترین بهره را از سفر خود ببرید.

ardebiltour09.jpg

بهترین زمان از نظر آب و هوا

در تابستانکه بیشتر شهرهای ایران و مخصوصا شهرهای شمالی ایران (که معمولا متداول‌ترین مقصد سفر برای فصل تابستان هستند)، آب و هوایی گرم و آزاردهنده‌ای دارند، اهالی اردبیل و شهرها و مناطق اطراف آن از هوایی دل‌پذیر و خنک لذت می‌برند؛ پس بهتر است در تابستان به جای اینکه شهرهای شلوغ شمالی با هوایی گرم و شرجی را برای سفر انتخاب کنید، راهی اردبیل شوید.

ardebiltour06.jpg

متوسط دمای این شهر در گرم‌ترین موقع سال یعنی از ۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریور، ۲۰٫۸ درجه سانتی‌گراد، در سردترین موقع سال یعنی از ۱۱ دی تا ۱۲ بهمن، منفی ۱٫۷ درجه سانتی‌گراد (که پایین‌ترین دمای اردبیل در زمستان است) و متوسط دمای سالانه ۹٫۵ درجه سانتی‌گراد است. اردبیل به شهر بدون کولر هم معروف است؛ زیرا تابستان اردبیل انقدر خنک است که مردم آن هیچ نیازی به وسایل سرماشی ندارند؛ اگر هم عاشق برف و هوای سرد زمستان هستید، اردبیل در زمستان هم مقصد ایده‌آلی برای شما است.

البته متاسفانه در چند سال اخیر حتی چنین شهری هم تحت‌تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته و دمای آن در تابستان به ۴۱ درجه سانتی‌گراد (حتی در مناطق سردسیر) هم رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده آسیب جدی محیط‌زیست بوده و تذکری برای مراقبت بیشتر از آن است.

ardebiltour01.jpg

بهترین زمان از نظر شرکت در رویدادها

جشنواره گل‌های بابونه یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های اردبیل است که هر ساله در روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد مصادف با روز جهانی گل، برگزار می‌شود. این جشنواره در مراتع چند صد هکتاری گل‌های بابونه در جنگل فندوقلوی نمین که منبعی عظیم برای گل‌ها و گیاهان دارویی است، همراه با برنامه‌های شاد موسیقی، اجرای نمایش و برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع دیگر برای اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود. در ضمن در این جشنواره هنرمندان اردبیلی صنایع‌دستی این شهر مانند گلیم و جاجیم را در معرض نمایش می‌گذارند.

ardebiltour08.jpg

بهترین زمان سفر از نظر خلوتی و کاهش هزینه‌ها

درست است که اردبیل در تابستان بسیار خوش آب‌وهوا است؛ اما در عین حال این شهر در تابستان بسیار شلوغ است و مجتمع‌های آب‌درمانی سرعین هم مملو از مسافر است؛ پس اگر خلوتی را دوست دارید و می‌خواهید لذت و بهره کافی را از این مجتمع‌ها ببرید ؛ بهتر است در سایر فصول سال و روزهای وسط هفته به این شهر سفر کنید. در ضمن بلیط مجتمع‌های آب درمانی در سایر فصول با تخفیف و حتی به صورت نیم‌بها فروخته می‌شوند. نرخ مراکز اقامتی این شهر هم طبیعتا در تابستان بیشتر است.

ardebiltour02.jpg

ardebiltour03.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها