|
کدخبر: 32701

شهر رویایی«ونیز» در یک نگاه+تصاویر

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری، در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته و سالانه میلیون‌ها نفر به این شهر زیبای ایتالیایی سفر می‌کنند.

گسترش نیوز : تور ونیز و تورهای ایتالیا از وسوسه‌انگیزترین تورهای آژانس‌های مسافرتی محسوب می‌شوند. اگر شما هم علاقه دارید به این کشور باستانی سفر کنید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

شهر ونیز در سواحل شمال شرقی ایتالیا و در نزدیکی دریای آدریاتیک واقع شده و مرکز منطقه‌ ونتو (Veneto) است. ونیز از مجموع ۱۱۵ تا ۱۱۸ جزیره‌ کوچک تشکیل شده که به وسیله‌ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند. باستان‌شناسان معتقد هستند این شهر در قرون پنجم و ششم بعد از میلاد شکل گرفته است.

veniz-3.jpg

ونیز که در ایتالیایی به آن ونتزیا می‌گویند، مرکز استان ونتو است و جمعیتی معادل ۲۷۰، ۹۷۵ نفر دارد. بخش اعظمی از مردم ونیز کاتولیک هستند، هر چند در این منطقه آزادی مذاهب حکم می‌کند.

قسمت تاریخی ونیز که در مرکز شهر ونیز قرار دارد به طور سنتی و از قدیم به شش قسمت تقسیم شده است و این مناطق شش‌گانه عبارتند از درسودورو، سانتا کروچه، سن پلو، سن مارکو، کانا رجو، کاستلو. مورانو، بورانو، تورچلو و لیدو از جزایر این شهر هستند.

ونیز شهر جشنواره‌ها و کارناوال‌ها نیز است. برای مثال جشنواره فیلم ونیز در اواخر اگوست و کارناوال مشهور ونیز که در ماه فوریه در تمام شهر برپا است و به کارناوال ماسک‌ها مشهور است. روزی پنجاه هزار گردشگر از این جزیره دیدن می‌کنند.

veniz-2.jpg

این شهر همچنین بزرگ‌ترین شهر بدون خودروی جهان است که در آن هیچ اثری از دود، ترافیک، اتومبیل‌ و کامیون‌ پیدا نمی‌کنید. تنها وسیله رفت و آمد در این شهر آبی، قایق است. جاذبه‌های متعددی را در این مکان خواهید دید نظیر «میدان سن مارکو» که یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ونیز است. «پل افسوس‌ها» که بر روی رودخانه «ریو دی پالاتزو» (Rio di Palazzo) قرار گرفته است. «گراند کانال» از شاهراه‌های ارتباطی ونیز است که دو طرف آن را بناهای کلاسیک و ساختمان‌های باشکوه احاطه کرده‌اند.

پل معروف و دیدنی «ریالتو» (Rialto) متعلق به قرن شانزدهم میلادی و نخستین و قدیمی‌ترین پل ساخته شده روی «گراند کانال» است. کلیسای قرن هفدهم «سانتا ماریا دلا سالوته» (Santa Maria della Salute) که پس از نجات پیدا کردن شهر از بیماری طاعون، برای احترام به مریم مقدس ساخته شده است. «ریوا دلی اسکیاوونه» (Riva Degli Schiavone ) از اصلی‌ترین تفرجگاه‌های اسکله‌ای دنیا محسوب می‌شود. کاخ «سانتا سوفیا» (Ca' d'Oro) که با نام کاخ «کادورو» به معنای «قصر طلایی» معروف است. «جزیره سن جورجو ماجوره» نیز گردشگران را مبهوت زیبایی‌های خود می‌کند.

veniz-4.jpg

در سفر به این شهر زیبا، سوغاتی‌های آن را از دست ندهید در این میان می‌توان به ماسک‌های سنتی ونیزی اشاره کرده که قدمت آنها به قرن ۱۳ برمی‌گردد. کریستال‌های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و با روش سنتی در جزیره‌های اطراف ونیز (مورانو و بورانو) ساخته می‌شوند. تورهای بورانو هم معروف هستند و قدمت توربافی و صنعت تولید پارچه‌های توری در جزیره بورانو به دهه‌ی ۱۵۰۰ می‌رسد.

علاوه بر پارچه، انواع لوازم پارچه‌ای آماده مثل روبالشی، کوسن، پرده و... در فروشگاه‌های شرکت Rubelli Venezia (از تولیدکنندگان پارچه در ونیز) عرضه می‌شود. پازل‌های چوبی دست‌ساز وانواع محصولات چوبی، کفش دست‌دوز بسیار شیک و... را نیز فراموش نکنید.

منبع: کجارو

ارسال نظر