|
کدخبر: 32656

چشمه‌ پلکانی شگفت‌انگیز ایران را بشناسید+تصاویر

باداب سورت مازندران همان چشمه‌های پلکانی طبیعی هستند که علاوه‌‌بر زیبایی خاص ارزش درمانی بسیار بالایی داشته و البته این تراس‌ها و استخر‌های طبیعی تنها در معدود نقاطی از این کره‌ خاکی یافت می‌شوند.

گسترش نیوز : طبق شنیده‌ها، باداب سورت در زبان مردم محلی به معنی اثر آب گازدار است. این حوضچه‌های طبیعی در روستای اورُست منطقه‌ کیاسر استان مازندران واقع شده‌اند. استخر‌های طبیعی بسیار شگفت‌انگیزی که از سنگ‌های تراورتن شکل گرفته‌اند و در ارتفاعات بالای کوهستانی قرار دارند.

bab-1.jpg

این نوع از چشمه‌های پلکانی طبیعی تنها در معدود نقاطی از کره‌ زمین وجود دارند اما باداب سورت به خاطر رنگ زیبای نارنجی‌اش که در نتیجه‌ غلظت بالای رسوبات دارای اکسید آهن به وجود آمده، منحصر به فرد است.

این استخر‌ها توسط آب چشمه‌های داغ معدنی که بسیار شور هستند و خاصیت درمانی بالایی هم دارند پر می‌شود. این آب می‌تواند برای درمان درد‌های روماتیسمی و انواع مشکلات پوستی موثر باشد.

bab-2.jpg

همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند در محیط دیدنی اطراف قدم بزنند و از تماشای آنها لذت ببرند. می‌توان در این استخرها نشست و ساعت‌ها از خاصیت درمانی آن استفاده کرد که البته برای این کار توصیه می‌شود از کفش‌های ضد آب استفاده کنید. ضمنا گردشگران می‌توانند در همان نزدیکی چادر بزنند و از محیط بکر اطراف لذت برند و خیالشان از بابت نبود حیوانات وحشی راحت باشد. باداب سورت یکی از محبوب‌ترین و زیباترین نقاط کیاسر محسوب می‌شود.

bab-6.jpg

انتخاب زمان سفر با شماست. در فصل زمستان هوا ملایم و بارانی است، اما در تابستان گرم و خشک. برای سفر به این نقطه می‌توان از کیاسر توسط یک تاکسی به سمت این چشمه‌ها حرکت کرد. معمولا راهنماها از گردشگران درخواست می‌کنند که هنگام سفر به این چشمه نهایت دقت را به خرج داده تا این منابع طبیعی آسیب نبینند.

bab-3.jpg

منبع:کجارو

ارسال نظر