|
کدخبر: 32354

افزایش ۶۰ درصدی گردشگران به واسطه تبریز ۲۰۱۸

رویداد تبریز ۲۰۱۸ یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد ورودی گردشگران داخلی و خارجی به استان آذربایجان شرقی است. تعداد گردشگران در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

گسترش نیوز: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: ۶۰ درصد گردشگران خارجی ورودی به این استان را اتباع کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهند.

azarbayjan.jpg

فرشاد رستمی روز شنبه، مجموع گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۶ را 4 میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵۳۰ هزار نفر را گردشگران خارجی تشکیل می‌داد.

رستمی ادامه داد: آمار مربوط به فراوانی نفر- اقامت این تعداد گردشگر ورودی به استان یک میلیون و ۸۳۰ نفر اقامت بود که از این رقم ۲۴۳ هزار نفر-اقامت مربوط به گردشگران خارجی است.

وی گفت: در نوروز امسال مجموع نفر-اقامت حوزه گردشگری آذربایجان شرقی ۴۶۰ هزار و ۴۴۰ نفر اقامت بود که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد.

رستمی مجموع تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان طی تعطیلات نوروزی را 2 هزار و ۱۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد از ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۶ تا ۱۳ فروردین امسال وارد آذربایجان شرقی شده و با اقامت در این استان از آثار و بناهای تاریخی دیدن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۷ درصدی داشته است، افزود: در همین مدت در سال گذشته تعداد یک هزار و ۸۵۰ نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان شده بود.

رستمی، علاوه بر کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، گردشگران کشور عراق و برخی از کشورهای اروپایی را جزو بیشترین فراوانی ورودی گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی بیان کرد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رویداد تبریز ۲۰۱۸ را یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد ورودی گردشگران داخلی و خارجی به استان بیان کرد و افزود: تبلیغات رسانه‌ای در این زمینه مثبت بوده و امیدواریم همین روند در ادامه سال تداوم داشته باشد.

رستمی، ۶ ماهه نخست سال را فصل مهم و اصلی گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز توصیف کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع طی امسال قصد داریم روند افزایشی ورودی گردشگر به استان و تبریز را در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ ادامه و تقویت کنیم.

آذربایجان شرقی با یک هزار و ۸۳۰ اثر ثبت شده ملی و بین‌المللی جزو پنج استان برتر حوزه گردشگری ایران به شمار می‌رود.

منبع: کجارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها