|
کدخبر: 92293

روند شیوع کرونا در اصفهان صعودی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند شیوع ویروس کرونا در اصفهان صعودی است.

گسترش نیوز - آرش نجیمی با اشاره تعداد مبتلایان به کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: در روز گذشته ۱۴۵ پذیرش جدید داشته ایم و ۱۱۲ نفر ترخیص شده اند و ۱۸۵بیمار نیز بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

esfcoronafuladmobarake.jpg

وی با اشاره به روند شیوع ویروس کرونا در اصفهان افزود: روند شیوع ویروس کرونا در اصفهان صعودی است؛ زمانی که تعداد موارد بستری بیش از تعداد ترخیص باشد، نشان می دهد با شیب آرامی به سمت بالا می‌رویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان های بستری شدند، بیان کرد: در صورتی که این افزایش آمار مبتلایان در اصفهان استمرار داشته باشد، پیش بینی می کنیم که در هفته های آینده شاهد افزایش بیشتر تعداد مبتلایان نسبت به این آمار کنونی باشیم.

نجیمی با تأکید بر این که افزایش تردد همشهریان در شهر اصفهان نگرانی های همکاران ما در مراکز درمانی و بیمارستان را مضاعف کرده است، عنوان کرد: مردم در خانه بمانند و تنها یک نفر از اعضای خانواده برای خرید از منزل خارج شود تا چرخه این ویروس شکسته شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر افرادی مجبور هستند در بیرون از خانه کار کنند، باید اصول بهداشتی را رعایت و از دستکش و ماسک استفاده کنند و فاصله خود را با دیگران حفظ و از حضور در اماکن پُرتجمع پرهیز کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهاناظهار داشت: چندین مرکز برای بهبودیافتگان ابتلا به کرونا در سطح شهر اصفهان تجهیز شده است که از جمله می توان به مرکز باغ بهشت در باغ ابریشم با ۹۰ بیمار بهبودیافته که در آن مکان دوران نقاهت را طی می کنند، اشاره کرد.

نجیمی تصریح کرد: کمبود تخت آی. سی. یو و دستگاه تنفس مصنوعی از مضیقه های بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان است؛ اما با تمام حداقل ها کادر درمانی نهایت خدمت را به بیماران ارائه می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه پایان تعطیلات نوروز به منزله پایان کرونا نیست، گفت: اگر حساسیت و همدلی که در ایام تعطیلات نوروز با در خانه ماندن ایجاد شده بود از بین برود مطمئناً باعث می شود که موج جدید این بیماری به فاجعه ای در جامعه تبدیل شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها