|
کدخبر: 61539

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی تهران:

شهروندان از ۳ مرکز ثابت عرضه دام خرید کنند

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در گذشته که انجام مراسم قربانی بدون نظارت دامپزشکان انجام می‌شد، برخی مسائل و مشکلات را برای شهر و شهروندان به همراه داشت که مهم‌ترین آن، عدم اطمینان از سلامت دام بود، اما با اجرای این طرح توسط مدیریت شهری، این نگرانی برطرف شده است.

گسترش‌نیوز: مجید فراهانی با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری حفظ سلامت شهروندان است، افزود: در طرح عرضه بهداشتی دام، دامپزشکان مستقر با معاینه دقیق دام، قبل و بعد از ذبح آن، موجب آرامش خاطر و اطمینان کامل شهروندان، نسبت به صحت و سلامت گوشت مصرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، اگر تمام یا بخشی از لاشه دام خریداری شده از سوی شهروندان با تشخیص و تایید دامپزشکان، ضبط و امحاء شود، معادل ریالی آن به خریدار پرداخت می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر اطمینان از سلامت دام، پرداخت هزینه دام غیر قابل مصرف به خریدار، موجب شده تا شهروندان بابت خرید از این مراکز، دغدغه خاطری نداشته باشند.

فراهانی، ورود شهرداری تهران و سازمان مدیریت میادین به این عرصه و احداث ۲۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام در نقاط مختلف شهر تهران را اقدامی قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: در این طرح، هم تولیدکنندگان دام، به دلیل حذف واسطه‌ها و امکان عرضه مستقیم دام و هم شهروندان، به دلیل نرخ مناسب، خدمات رایگان و اطمینان از سلامت دام خریداری شده، رضایت خاطر دارند.

نماینده مردم تهران در پارلمان شهری با توصیه به شهروندان، مبنی بر اینکه دام مورد نیاز خود را از ۳ مرکز ثابت عرضه دام که مورد تایید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار است خریداری نمایند، خاطرنشان کرد: خرید گوشت از این مراکز، علاوه بر حفظ سلامت شهروندان، بر پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست شهر نیز تاثیر دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها